ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

سوریه: توافق نفتی قسد با شرکت آمریکایی غیرقانونی است

وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه توافق امضاشده میان شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)،‌ یک مقام ‌مسئول در وزارت خارجه سوریه توافق امضا شده میان نیروهای قسد و شرکت نفتی آمریکایی را به شدت محکوم و آن را سرقت نفت سوریه با نظارت و حمایت دولت آمریکا دانست.

 

این مسئول سوری که به نامش اشاره نشده است، تصریح کرد: این توافق،‌ یک دزدی به‌ تمام معناست و باید آن را معامله‌ای میان دزدانی که این نفت را سرقت کردند با دزدان دیگری که آن را خریداری می‌کنند،‌ توصیف کرد.

 

به گفته این مسئول سوری،‌ این توافق نقض حاکمیت سوریه و ادامه برخورد خصمانه آمریکا با سوریه برای سرقت ثروت‌های مردم این کشور و نیز سنگ‌اندازی در مسیر تلاش‌های دمشق برای بازسازی ویرانی‌هایست که تروریسم مورد حمایت دولت آمریکا در سوریه به بار آورده است.

 

امریکا در حالی این توافق را با قسد امضا کرده است که سوریه را از نظر نفتی نیز تحریم کرده و در زمستان گذشته شماری از سوری ها در شهرها و اردوگاه های این کشور به خاطر سرما جان خود را از دست دادند.

 

مسئول یادشده در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه این توافق را باطل، لغو شده و بدون وجاهت قانونی می‌داند و بار دیگر هشدار می‌دهد که انجام چنین اقدامات پست و ناچیزی بیانگر روش شبه‌نظامیان مزدوری است که راضی شدند به عروسکی ارزان در دست اشغالگران آمریکایی تبدیل شوند.

 

به گفته این مسئول سوری،‌ شبه‌نظامیان قسد،‌ شبه‌ نظامیان اجیر شده‌ای هستند که باید درک کنند که اشغالگری ظالم آمریکایی بی‌شک به سمت زوال و نیستی پیش می‌رود و آن‌ها در نهایت مانند سایر گروه‌های تروریستی به دست دولت سوریه شکست خواهند خورد.

 

وی در پایان گفت که سوری‌ها قادر به حفاظت از ثروت‌های خود و حمایت از وحدت و یکپارچکی کشورشان هستند.

 

شبکه آمریکایی «الحره» پیشتر گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

 

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

ماموریت نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق محدود شد

فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق امروز یکشنبه، ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در کشورش را محدود و سرفصل «مبارزه با تروریسم» را از آن حذف کرد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

اعتراض ۱۶ کشور اروپایی به ادامه ساخت‌وساز اسرائیلی‌ها در کرانه باختری

سفرای ۱۶ کشور اروپایی با ارسال پیام اعتراضی به وزارت خارجه اسرائیل، تصمیم این رژیم برای ادامه ساخت و ساز برای صهیونیست‌ها در منطقه E1 واقع در کرانه باختری را نگران‌کننده خواندند.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

به رغم روند رو به گسترش اعتراضات، نتانیاهو اصرار بر ماندن دارد

افزایش چشمگیر اعتراض‌ها در فلسطین اشغالی و تغییر ماهیت آن از نارضایتی اقتصادی به جنبشی برای سرنگونی نخست‌وزیر اسرائیل در حالی رقم می‌خورد که «بنیامین نتانیاهو» بدون توجه به این ناآرامی‌های اجتماعی، اصرار بر ماندن در قدرت دارد.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین