مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

سوریه:‌ سامانه‌های پدافند هوایی ما اکثر موشک‌های اسرائیلی را منهدم کردند

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه امروز سه حمله متوالی اسرائیل به مواضعی در ریف دمشق را دفع کردند. سامانه‌های دفاعی ارتش سوریه به مقابله با جنگنده‌های اسرائیلی پرداخته و تعدادی از موشک‌های شلیک شده را قبل از اصابت به هدف منفجر کردند.

 

در پی این حملات، صدای انفجارهای مهیبی در دمشق و اطراف آن شنیده شد.

 

منابع رسانه‌ای سوری افزودند که در پی حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اهدافی در شمال دمشق، انفجارهای بزرگی به وقوع پیوست.

 

شبکه الحدث اخباری را از حملات اسرائیل به مرکز پژوهش‌های علمی در جمرایا در ریف دمشق منتشر کرد.

 

لازم به ذکر است که مرکز پژوهش‌های علمی جمرایا در دسامبر گذشته نیز از سوی جنگنده‌های اسرائیلی مورد حمله قرار گرفت و این جنگنده‌ها پنج موشک به سمت آن شلیک کردند که دو موشک به آن اصابت کرده و سه موشک دیگر نیز توسط پدافند هوایی ارتش سوریه منهدم شد.

 

ده‌ها گزارش میدانی و اطلاعاتی از ارتباط مستحکم این رژیم و گروه‌های تروریستی در سوریه حکایت دارد به طوریکه در انبار تسلیحاتی تروریست‌ها در حومه دمشق، حمص و دیر الزور سلاح‌های ساخت اسرائیل کشف و ضبط شده است.

 

در این راستا فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های اسرائیلی صبح امروز اقدام به حملات موشکی از داخل خاک لبنان به یکی از مواضع نظامی ما در ریف دمشق کردند که سامانه‌های دفاع هوایی ما آنها را رهگیری و اکثر موشک‌ها را منهدم کردند.

 

در این بیانیه آمده است، فرماندهی ارتش آماده مقابله با هر تعدی و ناکام گذاشتن آن و ادامه جنگ علیه تروریسم تا نابودی کامل تروریست‌ها و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر خاک سوریه است.

 

فرماندهی ارتش سوریه اسرائیل را مسؤول کامل پیامدها و عواقب ماجراجویی‌های مکرر خصمانه و بی‌حساب و کتاب آن می‌داند.

 

ارتش سوریه افزود، این خصومت علنی در چارچوب تلاش‌های ناامیدانه برای بالا بردن روحیه گروه‌های تروریستی است که در حال نابودی هستند. این تجاوز انگیزه‌ای برای تروریست‌هاست، یعنی دست‌های اسرائیلی برای تجاوز به غیرنظامیان همچنان فعالند.

 

اخیرا ارتش سوریه سامانه‌های پدافند هوایی خود را در حومه ادلب و حلب مستقر کرده است.

 

دمشق اعلام کرده بود، به محض رویت هر جنگنده‌ای در حریم هوایی‌اش آن را ساقط می‌کند. این موضع‌گیری در واکنش به عملیات “شاخه زیتون” ترکیه در عفرین واقع در شمال غرب سوریه مطرح شد.

ایسنا

سوریه رسما آزادی فرودگاه ابوالضهور را اعلام کرد/ محاصره نیروهای النصره

وزارت دفاع روسیه نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه و یگان‌های دفاع مردمی وابسته به ارتش حمله به مواضع جبهه النصره را که در بخش شرقی استان ادلب محاصره شده‌اند و تعدادشان به بیش از ۱۵۰۰ تن می‌رسد، آغاز کرده‌اند.

ادامه

جهان, خبر, سوریه

تسلط کامل ارتش سوریه بر فرودگاه راهبردی «ابوالظهور»

خبرنگار المنار گزارش داد: ارتش سوریه به طور کامل بر فرودگاه نظامی ابوالظهور مسلط شد. المنار قبلا اعلام کرده بود که نیروهای ارتش سوریه از دیوارهای جنوبی فرودگاه نظامی ابوالظهور در حال پیشروی هستند.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

وزارت دفاع روسیه: عاملان حمله به حمیمیم شناسایی و کشته شدند

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای روسیه در سوریه طی عملیات ویژه‌ای موفق شدند گروه مسلحی که در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ اطراف پایگاه هوایی حمیمیم را با خمپاره هدف قرار دادند، شناسایی کنند و در عملیاتی آنها را نابود کنند.   طبق این بیانیه در ... وزارت دفاع روسیه: عاملان حمله به حمیمیم شناسایی و کشته شدند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه