تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران عملیاتی شرکت نفت فلات ‌قاره در لاوان

جمعه ۳۱ فرودین ۱۴۰۲ اهم مطالبات: حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات آن، عودت مازاد مالیات کسر شده، اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

سوختگی بالای ۸۰ درصدی ۴ کارگر کارخانه فولاد عجب‌شیر به دلیل پرتاب مواد مذاب و گدازه‌های درون کوره

یک منبع کارگری در استان آذربایجان شرقی جزئیات حادثه روز شنبه کارخانه فولاد عجب‌شیر واقع در جنوب این استان را تشریح کرد.

 

به گزارش ایلنا، منابع کارگری در آذربایجان شرقی در تشریح جزئیات حادثه انفجار در کارخانه فولاد عجب‌شیر اظهار داشتند: روز شنبه (دوم مرداد ماه) ۴ کارگر کارخانه فولاد عجب‌شیر به دلیل پرتاب مواد مذاب و گدازه‌های درون کوره، دچار سوختگی شده و به بیمارستانهای عجب شیر و تبریز منتقل شدند.

 

به گفته این کارگران؛ کارگران آهن آلات قراضه و سایر فلزات آهنی که قابلیت ذوب شدن دارند را به صورت دستی یا از طریق تجهیزات وارد کوره‌های ذوب این کارخانه می‌کنند تا پس از ذوب به قالب‌های شمش تبدیل شوند.

 

آنها با بیان اینکه پرتاب مواد مذاب از کوره‌ها به صورت معمول اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: در برخی موارد وجود آب و برخی مواد قابل اشتعال و منفجره باعث پرتاب یا سرریز شدن مواد مذاب به بیرون از کوره می‌شود که در صورتی که کارگر به لباس کار، کلاه و دستکش مخصوص مجهز نباشد، قطعا دچار آسیب‌دیدگی خواهد شد.

 

این کارگران اظهار داشتند: در حادثه فولاد عجب‌شیر نیز به نظر می‌رسد این ۴ کارگر مجهز به تجهیزات کامل نبوده‌اند که دچار سوختگی شده‌اند.

 

آنها با بیان اینکه دو نفر از مصدومان به دلیل شدت سوختگی به بیمارستان سوختگی تبریز منتقل شده‌اند، گفتند: طبق گزارش اورژانس حاضر در صحنه، سوختگی مصدومان اعزامی به تبریز بالای ۸۰ درصد بوده و هر دو آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

پاسخ مطالبه‌گری یا تعلیق است یا اخراج/ ضرورت ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری

طرح طبقه‌بندی در تمامی کارگاه‌هایی که بیش از ۵۰ نیروی انسانی دارند باید اجرا شود، بنابراین بسیاری از کارگاه‌های کشور موظف به اجرای این طرح هستند اما به دلیل فقدان تشکل‌های کارگری یا نبود امنیت شغلی از سوی کارگران مطالبه نمی‌شوند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

کاهش فرصت‌ شغلی زنان نسبت به مردان در دوران کرونا/ آمریکا بیشترین

فرصت‌های شغلی زنان نسبت به مردان در دوران کرونا بیشتر از بین رفته است. برخی از کشورها با اقدامات حمایتی سعی در بهبود اوضاع دارند.

ادامه

افریقا, امریکا, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان بین‌المللی کار, شیلی, کارگری, کلمبیا, کنیا, مکزیک

با رسیدن طالبان به‌مرزهای کشور، ارتش تاجیکستان به حالت آماده‌باش درآمد

دفتر رئیس جمهوری تاجیکستان امروز (پنجشنبه) گزارش داد، نیروهای مسلح این کشور برای اولین بار در تاریخ این جمهوری مستقل برای بررسی آمادگی جنگی به حالت آماده باش فوق العاده درآمدند.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, تاجیکستان, ترکمنستان, جهان, حقوق بشر, خبر, دخالت نظامی