آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

سوء‌قصد به نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش رادیو آلمان؛ رامی حمدالله، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی، از سوء‌قصدی احتمالی با مواد منفجره جان سالم به در برد. محمود عباس انگشت اتهام را به سوی سازمان تندروی حماس گرفته، اما حماس تکذیب کرده است.

 

مواد منفجره‌ی کار گذاشته شده در کنار کاروان خودروهای حامل نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی منفجر شده است. وزارت کشور تشکیلات خودگردان در باریکه‌ی غزه که مسئولیت آن با سازمان تندرو حماس است اعلام کرد که این انفجار در شمال باریکه‌ی غزه صورت گرفته، اما گزارشی درباره‌ی مجروح شدن کسی منتشر نشده است.

 

اما خبرگزاری فلسطینی معاَ Maan از ۷ زخمی در این انفجار گزارش داده است. به گفته‌ی رامی حمدالله در این انفجار به سه خودرو آسیب وارد شده است. تصاویر تلویزیونی از محل حادثه نشان می‌دهند که خود حمدالله آسیب ندیده است.

 

به گزارش رسانه‌ها مجید فرج، رئیس سازمان امنیت تشکیلات خودگردان فلسطینی هم همراه رامی حمدالله بوده و آسیبی ندیده است. کاروان خودروها پس از انفجار به حرکت خود ادامه داده است. در رابطه با این انفجار چند تن بازداشت شده‌اند.

 

“حمله‌ای به وحدت مردم فلسطین”

 

به گزارش آژانس خبری “وفا”، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، تشکیلات اسلام‌گرای حماس را مسئول این پیشامد معرفی کرده و از حمله‌ای “بزدلانه” سخن گفته است. سخنگوی آقای عباس گفته است که “حمله به کاروان خودروها، حمله به وحدت مردم فلسطین بوده است”.

 

سازمان حماس نیز که باریکه‌ی غزه را کنترل می‌کند، این حمله را محکوم کرده است. این سازمان در توئیتی نوشته است: «این تلاشی برای نابودسازی روند آشتی میان حماس و فتح و بی‌ثبات کردن وضعیت امنیتی در غزه است». حماس همچنین از محمود عباس انتقاد کرده که آن سازمان را مسئول این پیشامد معرفی کرده است.

 

رامی حمدالله پس از این حادثه در مراسم افتتاح یک تصفیه‌خانه شرکت کرد و گفت: «این اقدام مانع از تلاش ما برای وحدت ملی نخواهد بود. ما بار دیگر به غزه بازخواهیم گشت و به تلاش‌های خود برای وحدت ادامه خواهیم داد. اتفاقی که افتاده ما را در راهمان متوقف نخواهد کرد.»

 

نیکلای ملادنف، فرستاده سازمان ملل در خاورمیانه نیز این سوء‌قصد را محکوم کرد و خواستار آن شد که هر چه زودتر درباره‌ی این حادثه تحقیق شود و مسئولان آن در برابر دادگاه قرار گیرند.

 

دشواری‌های روند آشتی ملی

 

سازمان تندروی حماس و جنبش فتح مدتهاست که روابط خصمانه‌ای دارند. پس از ده سال دشمنی این دو سازمان در تاریخ ۱۲ اکتبر سال گذشته در قاهره توافق‌نامه‌ای برای آشتی امضا کردند. هدف از امضای این سند ایجاد حکومت واحد در باریکه‌ی غزه و کرانه‌ی باختری رود اردن است.

 

سازمان حماس که از سال ۲۰۰۷ کنترل باریکه‌ی غزه را برعهده دارد، در این سند پذیرفت که از تسلط خود بر این منطقه چشم پوشد و آن را به سازمان فتح تحت رهبری محمود عباس واگذار کند که کنترل کرانه‌ی باختری را نیز برعهده دارد.

 

بسیاری اسراییل را مسئول این سوء‌قصد دانسته تا به این وسیله از اتحاد فلسطینیان جلوگیری کند

تهدید آمریکا به خروج از فرایند صلح خاورمیانه و تنبیه سازمان‌های بین‌المللی ضد اسراییلی

نماینده آمریکا در سازمان ملل تهدید کرد که از فرآیند صلح خارج شده و علیه تمامی سازمان‌های بین‌المللی که ضد اسراییل عمل می‌کنند، اقدامات تنبیهی انجام دهد.   نیکی هیلی روز سه شنبه درنشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین برگزار شد، افزود: ما امروز در جلسه‌ای شرکت داریم که برای همه ... تهدید آمریکا به خروج از فرایند صلح خاورمیانه و تنبیه سازمان‌های بین‌المللی ضد اسراییلی

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: انگلیس مسئول هرآن چیزی است که بر فلسطینی‌ها آمد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه هیچ گاه مخالف مذاکره نبوده ایم، گفت: انگلیس با بیانیه بالفور مسئول هر آن چیزی است که بر مردم و اشغال فلسطین آمد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین