نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود

شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد توافق‌های نظامی با آمریکایی که چندی پیش به صورت یکجانبه از سمت نیجر لغو شد، بالاجبار و با فشار واشنگتن به این کشور آفریقایی تحمیل شده بود. به گزارش ایسنا، «آمادو عبدالرحمان» سخنگوی حکومت‌نظامی نیجر با بیان اینکه توافق نظامی لغو شده نیجر با آمریکا با زور به ... نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود

ادامه

آفریقا, آمریکای شمالی, ایران, غرب آفریقا, گزارش, نیجر

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

سقوط آزاد «بوئینگ»!

نشریه «گلوبال تایمز» با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «سقوط قیمت سهام بوئینگ» به حوادث پشت سر هم هواپیماهای بوئینگ در چند وقت اخیر که موجب افت اعتبار و همچنین کاهش ارزش سهام این شرکت معروف هواپیماسازی آمریکا شده، پرداخته است. رادیو بین‌المللی جین: شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده که در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره حوادث ... سقوط آزاد «بوئینگ»!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, جهان, گزارش, نیوزلند, هندو پاسیفیک

سندرز: کابینه راست‌گرای نتانیاهو باعث خشم جهان شده است

سناتور ایالت ورمونت آمریکا در سخنانی گفت که کابینه راست‌گرای نتانیاهو باعث خشم جهانی شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت روز شنبه به شدت از اقدامات کابینه اسرائیل علیه مردم غزه انتقاد کرد. وی در ادامه سخنانش گفت: «کابینه راست‌گرای نتانیاهو که باعث گرسنگی هزاران کودک در غزه شده ... سندرز: کابینه راست‌گرای نتانیاهو باعث خشم جهان شده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحلیل, جهان, فلسطین, کودکان, گرسنگی

لغو توافق‌نامه همکاری نظامی میان نیجر و آمریکا

دولت نظامی حاکم در نیجر ‌توافقنامه همکاری نظامی منعقد شده در سال ۲۰۱۲ با ایالات متحده را لغو کرد. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، دولت نظامی حاکم در نیجر ‌توافقنامه همکاری نظامی منعقد شده در سال ۲۰۱۲ با ایالات متحده را لغو کرد. این امر ‌ممکن است منجر به اخراج پرسنل نظامی ... لغو توافق‌نامه همکاری نظامی میان نیجر و آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

سوءمدیریت آمریکا در واکسیناسیون کرونا؛ واکسن‌هایی که دورانداخته می‌شود

سوءمدیریت در توزیع و تزریق واکسن کرونا در آمریکا موجب شده تا درصدی از واجدان شرایط تمایلی به واکسیناسیون نداشته و حتی در برخی موارد واکسن‌های کرونا بلااستفاده منقضی شوند.

 

به گزارش ایرنا، تارنمای سی ان ان امروز خبر داد که در برخی از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌های آمریکا، ویال های واکسن کرونا پیش از آنکه صرف تزریق به افراد واجد شرایط شوند، نیمه‌تمام منقضی شده و به دور انداخته می‌شوند.

 

به نوشته سی ان ان، از ۲۲ میلیون دوز واکسن کرونا که تاکنون میان بیمارستان‌ها و داروخانه‌های آمریکا توزیع شده، تنها ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نخستین دوز خود را دریافت کرده‌اند.

 

عدم توازن میان عرضه و تقاضا و توزیع نامناسب واکسن موجب شده تا برخی مانند کارکنان مراکز درمانی و ساکنان آسایشگاه‌های سالمندان که در رده نخست گروه‌های اولویت‌دار هستند تمایل به تزریق واکسن نداشته و از سوی دیگر برخی از کادر درمان که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شاغل نیستند از دسترسی به واکسن محرومند.

 

دولت فدرال برای تسریع در روند واکسیناسیون از ایالات خواسته تا به تزریق افراد سالمند و دیگر گروه‌های اولویت‌دار مشغول شوند اما با این وجود برخی از مناطق آمریکا هنوز بر واکسیناسیون رده نخست گروهای های اولویت‌دار تمرکز کرده‌اند حتی اگر به قیمت حیف‌ومیل واکسن‌های خارج از فریزر تمام شود.

 

به نوشته سی ان ان، هفته پیش قرار بود به کادر درمان یکی از بیمارستان‌های نیویورک واکسن مدرنا تزریق شود که برخی از آنان غیبت کرده و در زمان مقرر حاضر نشدند. به ناچار پرستاران برای جلوگیری از هدر رفتن چند دوز واکسن، در محلات این شهر به جست‌وجوی افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن پرداختند.

 

به نوشته سی ان ان، برخلاف هر آمپول که حاوی یک دوز است، هر ویال واکسن کرونا ۵ دوز دارد و تا ۶ ساعت پس از تزریق نخستین دوز قابل نگهداری است. برخلاف اطلاعات کارخانه که اعلام کرده هر ویال حاوی ۵ دوز واکسن است، در عمل مشخص شد که هر ویال حاوی ۶ دوز است و بیمارستان‌ها برای تزریق این دوزهای اضافه برنامه‌ریزی نکرده بودند.

 

به نوشته سی ان ان، پرستاران نمی‌توانند واکسن را به هر کسی تزریق کنند و ممکن است جریمه شوند. بنابر مقررات ایالت نیویورک، اگر کادر درمان واکسن را آگاهانه به گروه‌های دیگر تزریق کنند ممکن است با جریمه‌ای بالغ بر ۱ میلیون دلار و باطل شدن مجوز فعالیت خود در سطح ایالت مواجه شوند.

 

سی ان ان به نقل از یکی از بیمارستان‌های ایالت اورگان نوشت که در نخستین روزهای واکسیناسیون به ناچار ۲۷ دوز واکسن فایزر را که مهلت تزریقشان گذشته و منقضی شده بودند، بلااستفاده دور انداختند.

 

آخرین آمار نشان می دهد، شمار مبتلایان کرونا در آمریکا حدود ۲۳ میلیون نفر و تعداد جانباختگان به بیش از ۳۸۳ هزار نفر رسیده است. شمار بهبود یافتگان نیز براساس آخرین آمار نیز ۱۳ میلیون و ۴۸۳ هزار نفر گزارش شده است.

سی‌ان‌ان؛ آمریکا در هرج و مرج و چین در مسیر پیشرفت

تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان روز پنجشنبه نوشت: ایالات متحده صحنه هرج‌ومرج و آشوب‌های انتخاباتی است و با وجود گرفتاری کشورهای سراسر جهان در همه‌گیری کووید – ۱۹، چین در مسیر پیشرفت قرار دارد و در حال احیای اقتصاد و دنبال کردن اهداف ژئوپولیتیکی‌اش است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, بلژیک, جهان, چین, شرق آسیا, همبستگی