روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

سه کشور عربی برای حضور نظامی روسیه درخاک خود اعلام امادگی کردند

لیبی، سودان و مصر سه کشور عربی آفریقا هستند که آمادگی خود را برای حضور نظامی و یا تاسیس پایگاه ازسوی روسیه اعلام کردند.

 

به گزارش خبرگزاری ‘اسپوتنیک’، لیبی یکی از کشورهایی است که خواستار استقرار پایگاه های نظامی روسیه درخاک خود شده است.

 

براساس این گزارش ، پیش تر «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای نظامی موسوم به ارتش ملی لیبی پیشنهاد استقرار پایگاه نظامی روسیه در ‘بنغازی’ دومین شهر بزرگ این کشور را به مسکو ارائه کرده بود.

 

حفتر همچنین در گفت وگو با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تاسیس این پایگاه را باعث ایجاد دست برتر در جنوب دریای مدیترانه و در نزدیکی کشورهای عضو ‘ناتو’ دانست.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، سودان دیگر کشور عربی خواهد بود که یکی از بنادر خود را برای تاسیس پایگاه نظامی در اختیار روس ها قرار خواهد داد.

 

پیش از این رییس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان سودان، با اشاره به توافق روسیه برای ورود کشتی های نظامی دو کشور به بندرهای یکدیگر گفت: این اتفاق می تواند مقدمه ای برای تاسیس یک پایگاه نظامی از سوی روس ها در سودان و در ساحل دریای سرخ شود.

 

هم اکنون مستشاران نظامی روسیه با توافق دولت سودان در این کشور حضور دارند.

 

اسپوتنیک در ادامه نیز به علاقه مندی مصری ها برای همکاری نظامی با روسیه اشاره کرد و نوشت: «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر از آمادگی کامل زیرساخت های این کشور برای استفاده هواپیماهای نظامی روسیه خبر داده است.

 

این خبرگزاری همچنین با استناد به یک منبع مطلع وزارت خارجه روسیه از تلاش مسکو برای استفاده از تاسیسات نظامی مصر خبر داد.

 

روسیه همچنین از مصر درخواست کرده تا این کشور امکان استفاده از پایگاه نظامی ‘سیدی برانی’ در نزدیکی ساحل مدیترانه را در اختیار نظامیان روس قرار دهد.

 

بر اساس گزارش اسپوتنیک ونزوئلا، نیکاراگوئه، میانمار و جزایر سیشل چهار کشور دیگری هستند که خواستار تاسیس پایگاه نظامی روسیه در کشور خود شده‌اند.
ایرنا

روسیه: به هر اقدام موشکی آمریکا پاسخ متقارن خواهیم داد!

وزارت خارجه روسیه هشدار داد، این کشور که تلاش مکررش برای مذاکره و یافتن راه حلی برای ادعاهای متقابل، همواره با در بسته مواجه شده، به هر اقدام آمریکا در زمینه تولید، گسترش و استقرار موشک‌های برد کوتاه و متوسط، پاسخ متقارن خواهد داد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی

ریابکوف: با مسکو نمی‌توان با زبان زور صحبت کرد

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز بعد از دیدار دوجانبه با “آندریا تامپسون” معاون وزیر خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی در حاشیه کنفرانس پنج قدرت هسته‌ای جهان (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در پکن اعلام کرد که این گفت‌وگوها نتوانست پیشرفتی در زمینه ... ریابکوف: با مسکو نمی‌توان با زبان زور صحبت کرد

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

روزنامه وزگلیاد؛ میزان فقر در روسیه ۱۳/۳ درصد است/ چگونه این کشور می‌تواند درصد فقر را به‌نصف کاهش دهد؟

روزنامه اینترنتی «وزگلیاد» در مقاله‌ای نوشته است: وزارت کار روسیه در صدد ارزیابی دقیقی از سطح فقر در این کشور است. برخورد جدید با مشکل فقر باید تاثیر بیشتری بر زندگی شهروندان فقیر و کسانی که به حمایت اجتماعی نیازمندند، داشته باشد و ارتکاب اشتباه در این جهت گیری را به حداقل برساند.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال اروپا

رئیس‌جمهور روسیه امروز برای دیدار از صربستان راهی بلگراد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که امروز برای انجام مذاکرات با مقامات صربستان، راهی این کشور خواهد شد، قرار است از سوی مقامات بلگراد مورد استقبال باشکوه قرار گیرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, صربستان, ناتو