مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

سندسازی ترکیه برای تصاحب ۱۵ روستا در ادلب/ ترکیه بیشترین آسیب را از تجزیه سوریه می‌بیند

به گزارش اسکای‌نیوز، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق‌ بشر سوریه»، روز جمعه، اعلام کرد ترکیه در حال سندسازی درباره مالکیت دست‌کم ۱۵ روستا در استان ادلب است و تأکید دارد که این اسناد متعلق به زمان حضور عثمانی‌ها در این منطقه است.

 

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۷ در چارچوب عملیات نظامی خود علیه شبه‌نظامیان کرد در سوریه، در «عفرین» و مناطقی در شمال سوریه مستقر شده است.

 

در حالی‌که ارتش سوریه و همپیمانانش برای آزادسازی ادلب از اشغال تروریست‌ها آماده می‌شوند، ترکیه با طرح ادعاهای انسان‌دوستانه، سعی در متوقف‌کردن این عملیات است.

 

رهبر حزب جمهوری خواه: ترکیه بیشترین آسیب را از تجزیه سوریه می‌بیند

 

کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه گفت: بی تردید ترکیه بیشترین آسیب را از تجزیه و عدم یکپارچگی خاک سوریه خواهد دید و به همین علت باید در میان کشورهای منطقه بیشترین حساسیت را نسبت به حفظ یکپارچگی سوریه داشته باشد.

 

قلیچدار اوغلو طی مصاحبه با خبرنگاران در شهر ایزنک استان بورسا اظهار کرد: برای همین حساسیت، سیاست کنونی آنکارا کمکی به حفظ تمامیت ارضی سوریه نمی کند و باید تغییر کند.

 

وی بار دیگر از سیاست خارجی دولت ترکیه به ویژه در خصوص سوریه انتقاد کرد و افزود: دولت باید در سیاست خارجی به ویژه درباره سوریه تجدید نظر کند و گرنه تداوم روند اشتباه کنونی به مانعی بزرگ در اصلاح اقتصاد آشفته کشور تبدیل شده و صدمات جبران ناپذیری به امنیت ملی ترکیه وارد می کند.

 

این مقام حزبی ترکیه هفته گذشته در گفت و گو با روزنامه حریت به انتقاد شدید از سیاست های خارجی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به ویژه در موضوع سوریه پرداخت و اظهار کرد: در خصوص ادلب، ترکیه بدون اتلاف زمان و بلافاصله باید با دولت مرکزی سوریه وارد مذاکره شود، چرا که حفظ تمامیت ارضی سوریه برای بقای ترکیه مهم و حیاتی است و منافع ترکیه را در منطقه حفاظت می کند.

 

وی همچنین ماه گذشته میلادی در نشست گروهی نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق در مجلس این کشور به انتقاد شدید از سیاست های پیشین و کنونی حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان پرداخت و اظهار کرد: امروز ترکیه تحت حکمرانی اردوغان شاهد غرق شدن اقتصاد در باتلاق بدهی های خارجی است، چرا که مدیریت کشور در اختیار یک گروه بدون حساب و کتاب و بدون بصیرت قرار دارد.

 

به رغم اصرار دولت ترکیه در دشمنی با دولت سوریه، سران احزاب و کارشناسان سیاسی مخالف حزب حاکم با اجماع کامل بر این نکته تاکید دارند که سیاست اردوغان در دشمنی با بشار اسد رییس جمهوری سوریه راه به جایی نمی برد و باید در اسرع وقت با دولت دمشق مذاکره شود.

 

دولت ترکیه تحت فشار سنگین مخالفان به منظور اصلاح سیاست های خارجی و مذاکره با دولت دمشق قرار گرفته است.

 

امین چولاشان نویسنده، روزنامه نگار و کارشناس سیاسی ترک به تازگی طی یادداشتی در روزنامه سوزجو نوشت: شمار زیادی از سربازان ارتش ترکیه در سوریه کشته شده اند و میلیاردها دلار از جیب ملت ما در سوریه هزینه شده و امروز شاهد افزایش تورم، بی ثباتی نرخ ارز و افت ارزش پول ملی هستیم که سرمنشاء این بدبختی ها از دوران نخست وزیری احمد داوود اوغلو آغاز شده و امروز کسی او را محاکمه نمی کند.

تایم: با رفتن عبادی، نفوذ آمریکا در عراق کمتر می‌شود

مجله آمریکایی تایم در گزارشی تحت عنوان « پایان حیدر العبادی، نخست وزیر آمریکا‌دوست عراق، نزدیک است» نوشت: هنگامی که نخست وزیر عبادی روز دوشنبه به بصره وارد شد استقبال چندانی از او صورت نگرفت.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

با واکنش پدافند سوری‌ها، حمله موشکی اسرائیل به‌فرودگاه دمشق در هوا دفع شد

خبرگزاری رسمی سوریه از شنیده شدن صدای چند انفجار در فرودگاه بین‌المللی دمشق خبر داد و اعلام کرد که این انفجارها در نتیجه مقابله پدافند موشکی ارتش با حمله موشکی اسرائیل رخ داده است.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

امارات به دنبال از سرگیری روابط با سوریه

روزنامه الاخبار در گزارشی فاش کرد که علی محمد بن حماد الشامسی، مشاور شورای عالی امنیت ملی امارات ژوئیه گذشته به دمشق سفر کرده و در جریان دیدار با یک افسر بلند پایه سوری که احتمالا دیب زیتون، رئیس سازمان اطلاعات کل سوریه بوده، خواستار از سرگیری روابط دمشق و ابوظبی شده است.

ادامه

امارات, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا