بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

 

به گزارش ایسنا، سناتور برنی سندرز در پیام‌هایی توییتری تاکید کرد: این پذیرفتنی نیست که در آمریکای امروز افراد بسیار ثروتمند، ثروتمندتر می‌شوند در حالی که خانواده‌های کارگر دست و پا می‌زنند. اقتصاد ریاضتی دیگر بس است. ما به اقتصادی نیاز داریم که مناسب همه باشد نه فقط قشر خاصی.

 

سندرز با انتشار تصویری با تاکید بر اینکه طبقه کارگر اکنون به کمک نیاز دارد، تاکید کرد: ۱۴۰ میلیون آمریکایی کم درآمد هستند، ۹۲ میلیون آمریکایی از پس هزینه‌های درمانی بر نمی‌آیند، ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذا نیستند، ۴۰ میلیون آمریکایی با خطر از دست دادن منزلشان مواجه هستند، اما یک تریلیون دلار به ثروت ۶۵۰ میلیاردر اضافه شده است.

 

سناتور سندرز همچنین در پیام دیگری با اشاره به استیضاح دونالد ترامپ در سنا نوشت: این محاکمه استیضاح فقط درباره سخنرانی ترامپ در شش ژانویه نبود. درباره این بود که آیا ما همچنان یک دموکراسی باقی ماندیم یا به سمت خودکامگی حرکت میکنیم؛ دروغ‌های بزرگ، نژادپرستی، تفرقه، خشونت و دیکتاتوری مطلق. محاکمه درباره این موارد بود و این چیزی بود که ۴۳ جمهوریخواه به آن رای دادند.

 

سنای آمریکا در نهایت روز شنبه ترامپ را از اتهام تحریک به شورش علیه کنگره تبرئه کرد. در این فرایند هفت جمهوریخواه برای محکوم کردن ترامپ به دموکرات‌ها پیوستند.

شکست یخچال طبیعی در هند؛ امید برای نجات ده‌ها کارگر محبوس در تونل کمرنگ شد + ویدیو

با گذشت سه روز از فاجعه شکست یک یخچال طبیعی در کوهپایه‌های هیمالیا در شمال هند و جاری شدن سیل، امیدها برای نجات جان بازماندگان احتمالی این حادثه کمرنگ شده است.

ادامه

جهان, خبر, کارگری, محیط زیست, هندوستان

چپ و جنبش کارگری بریتانیا به توافق‌نامهٔ برگزیت چه واکنشی باید نشان بدهند؟

پروفسور جان فاستر، عضو هیئت سیاسی حزب کمونیست بریتانیا، در رابطه با شرایط جدید ایجاد شده پس از امضای قرارداد تجاری بین بریتانیا و اتحادیه اروپا معتقد است در شرایطی که قطب‌بندی‌های دروغین در خلال سال‌های دهه گذشته که باعث تقسیم کارگران شده است کم‌رنگ‌تر می‌شوند، موضع‌گیری طبقاتی اتحادیه اروپا و جانسون برای همه مشخص‌تر ... چپ و جنبش کارگری بریتانیا به توافق‌نامهٔ برگزیت چه واکنشی باید نشان بدهند؟

ادامه

اتحادیه اروپا, اسکاتلند, اقتصادی, المان, انگلستان, جهان, غرب اروپا, کارگری