بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

سندرز: نقش آفرینی آمریکا در جنگ یمن، مغایر با قانون اساسی است

«برنی سندرز» سناتور برجسته و دموکرات از ایالت ورمونت آمریکا روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد که «امروز ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر، به همراه سناتور جمهوریخواه مایک لی و سناتور دموکرات کریس مورفی قطعنامه ای مشترک را به صحن سنا ارائه خواهیم کرد که خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا از جنگ عربستان سعودی در یمن است».

 

این سناتور دموکرات کنگره آمریکا در دو پیام توئیتری دیگر نوشت: «ادامه دخالت آمریکا در جنگ یمن بدون تأیید و کسب مجوز از کنگره، مغایر با قانون اساسی است» و اینکه «بدون مجوز کنگره، دخالت آمریکا در جنگ یمن باید به ارائه کمکهای بشردوستانه مورد نیاز و اقدامات دیپلماتیک جهت حل و فصل این تعارض محدود شود».

 

سناتور برنی سندرز با اشاره به این واقعیت که «هر ده دقیقه، یک کودک کمتر از پنج سال در یمن به عللی کاملاً قابل پیشگیری جان خود را از دست می دهد»، نوشت: «آنچه که شمار اندکی از مردم آمریکا می دانند، این است که ارتش آمریکا با کمک به یک طرف این تعارض [عربستان سعودی] در بمباران شهروندان بیگناه یمن، به وخیم تر شدن این بحران دامن می زند».

 

در همین ارتباط، «مارک رافلو» بازیگر، کارگردان و فعال سیاسی آمریکایی نیز با انتشار یک پیام ویدئویی در صفحه توئیتر خود ضمن حمایت از ابتکار عمل سناتور سندرز در تهیه پیش نویس این قطعنامه، مردم آمریکا را به برقراری تماس با سناتورهای منتخب خود و ترغیب آنان به دادن رأی مثبت به قطعنامه «سندرز- لی» جهت پایان دادن به جنگ غیرقانونی واشنگتن در یمن دعوت کرد.

مهر

وتوی قطعنامه انگلیس درباره ایران / تصویب قطعنامه درباره یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه گزارش داد: روسیه پیش‌نویس یک قطعنامه‌ شورای امنیت را که در آن نسبت به تعرض ایران به تحریم‌های سازمان ملل متحد در قبال یمن ابراز نگرانی شده بود، وتو کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, روسیه, فرانسه, یمن

نیکی هیلی: زمان اقدام شورای امنیت علیه ایران فرارسیده است

به نقل از القدس العربی، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز گذشته – پنجشنبه – پس از انتشار گزارش کارشناسان سازمان ملل مبنی بر این که ایران تحریم‌های سازمان ملل برای عدم ارسال سلاح به یمن را نقض کرده، گفت که اکنون زمان آن رسیده است که شورای امنیت علیه ایران اقدام کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, یمن