الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

سندرز نسبت به آغاز هرگونه جنگی به ترامپ هشدار داد

سناتور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به ترامپ برای آغاز جنگ فاجعه بار دیگر در خاورمیانه هشدار داد و گفت تنها به گفته دیکتاتوری سعودی نمی‌توانید جنگ دیگری را آغاز کنید.

 

برنی سندرز شامگاه یکشنبه در واکنش به توئیت ماجراجویانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نوشت: آقای ترامپ، قانون اساسی ایالات متحده کاملا روشن است تنها کنگره، نه رئیس جمهوری، می تواند اعلام جنگ کند.

 

وی تصریح کرد: کنگره به تو اجازه نخواهد داد تا جنگ فاجعه بار دیگری را در خاورمیانه تنها به این دلیل که دیکتاتوری وحشی سعودی به تو گفته است، آغاز کنی.

 

دونالد ترامپ پس از آنکه نیروهای یمنی، پالایشگاه نفتی آرامکو را مورد هدف قرار دادند، ابتدا مجوز عرضه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا را صادر کند تا به گفته او بتواند قیمت این محصول را تحت کنترل درآورد.

 

وی اندکی بعد، در یادداشت توئیتری دیگری، پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با مقامات جمهوری اسلامی ایران را خبر جعلی خواند و منکر آن شد.

 

رئیس جمهوری آمریکا که سیاست های کشورش را در جملات توئیتری تعیین می کند، یادداشت بعدی خود را با لحن خوشایند رژیم سعودی طراحی کرد و مدعی شد که آماده حمله نظامی است اما منتظر است تا سعودی ها، تایید کنند که این حمله کار چه کسی بوده است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم روز گذشته در یادداشت توئیتری خود بدون ارائه سند و شواهدی مدعی شد که جمهوری اسلامی پشت این حملات بوده است.

 

اگرچه رفتارهای وزیر خارجه آمریکا همواره بر این مدار چرخیده است تا هر زمان که احساس کند، ترامپ در حال نرمش به سمت مذاکره با ایران و امتیاز دادن است، آن را متوقف کند اما این بار به طور واضح کوشیده است تا واقعیت اعلام شده از سوی منابع یمنی را نادیده بگیرد چرا که ارتش یمن، مسئولیت این حمله را پذیرفته و سخنگوی آن به صراحت اعلام کرده است که این حملات با پهپادهای آنها هدف قرار گرفته اند.

 

جنگ یمن با تجاوز سعودی و امارات از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و با گذشت چهار سال و کشتار هزاران نفر، آوارگی میلیون‌ها شهروند غیر نظامی و خطر قحطی، با وجود حمایت های تسلیحاتی همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی، نتیجه ای عاید سعودی ها در حمایت از دولت مستعفی عبدربه منصور هادی نشده است.
ایرنا

سی ‌ان ان ؛ مقام‌های کاخ سفید در حال گفت‌وگو برای کاهش تحریم‌های علیه ایران هستند

سی ان‌ان به نقل از مقام‌های آگاه از گفت‌وگوهای سران کاخ سفید در مورد کاهش تحریم‌ها و اعطای خط اعتباری به ایران خبر دادند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر