بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

سندرز: مشارکت آمریکا در جنگ یمن غیر‌قانونی‌ست/ توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن رای نیاورد

بیشتر اعضای مجلس سنای آمریکا با طرح توقف حمایت آمریکا از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در جنگ یمن مخالفت کردند.

 

«باب کورکر» عضو مجلس سنای آمریکا در نشست بررسی طرح توقف حمایت آمریکا از جنگ عربستان سعودی در یمن اعلام کرد که بهترین تصمیم این است که از طرح توقف حمایت آمریکا از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در جنگ یمن حمایت نشود.

 

در همین حال، «برنی سندرز» عضو مجلس سنای آمریکا اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در جنگ یمن مشارکت داشتند که باعث چنین فاجعه انسانی در این کشور شده است.

 

وی افزود: کنگره آمریکا و نه رئیس جمهور این کشور حق دارد درباره مشارکت در جنگ یمن تصمیم گیری کند.

 

سندرز گفت: مشارکت آمریکا در جنگ یمن غیر قانونی است.

 

این در حالی است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان روز سه شنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

مهر

ترامپ: عربستان کشور ثروتمندی است می‌تواند بخشی از آن را به آمریکا بدهد

ترامپ با اشاره به لیست خرید ۱۲/۵ میلیارد دلاری سلاح از سوی عربستان به تعداد مشاغلی که در اثر فروش این تجهیزات ایجاد خواهد شد اشاره کرد و گفت معتقد است روابط خوب هر دو کشور در آینده حتی بهتر از این خواهند بود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی

هافینگتون پست: آمریکا در جنایات جنگی عربستان شریک است

تارنمای آمریکایی هافینگتون پست در آستانه سفر ولیعهد سعودی به آمریکا، نوشت: آمریکا با تامین سلاح و تجهیزات خشونت های ائتلاف بین المللی را در یمن تسهیل کرده و از این رو شریک جنایات جنگی عربستان به شمار می رود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

ولیعهد عربستان، آیت‌الله خامنه‌ای را به آدولف‌ هیتلر تشبیه کرد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز پنجشنبه ١۵فوریه/ ۲۴ اسفند و پیش از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه “سی‌ بی‌ اس” آمریکا، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران را به آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی تشبیه کرد.

ادامه

ایران, جهان, عربستان سعودی, مصاحبه و گفتگو