انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

سندرز: حزب جمهوری‌خواه به یک فرقه تبدیل شده است

سناتور ایالت ورمونت ضمن انتقاد از تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات، حزب جمهوری‌خواه را یک فرقه خواند.

 

به گزارش ایرنا، «برنی سندرز»  جمعه شب در پیامی توئیتری نوشت: بسیار رقت انگیز است که یک رئیس جمهوری مستقر برای تغییر نتیجه انتخابات تلاش کند.   بدتر آنکه حزب جمهوری‌خواه بجز چند استثنا در مورد این حمله ظالمانه به دموکراسی سکوت کرده است.

 

این سناتور ایالت ورمونت افزود: حزب جمهوری‌خواه دیگر یک حزب سیاسی نیست بلکه اینک یک فرقه است.

 

بر اساس آمار شبکه فاکس نیوز، بایدن ۳۰۶ و ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورده است. بایدن توانسته حد نصاب ۲۷۰ رأی را کسب کرده و به ریاست جمهوری برسد.

 

با این حال، ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرفته و خود را برنده انتخابات می‌داند.

 

کنایه سندرز درباره اختلاف آراء ترامپ با بایدن

 

سناتور ایالات ورمونت و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از رویکرد متناقض «دونالد ترامپ» درباره نتایج انتخابات آمریکا انتقاد کرد.

 

به گزارش فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، رویکرد متناقض «دونالد ترامپ» در برخورد با نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) را مورد انتقاد قرار داد.

 

سندرز با اشاره به ادعاهای ترامپ و تیم وی مبنی بر تقلب انتخاباتی در ایالات کلیدی آمریکا به طعنه یادآوری کرد: «در سال ۲۰۱۶، وقتی ترامپ با اختلاف ۷۷ هزار رأی در ایالات میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین پیروز شد، یک پیروزی «قاطع» محسوب می‌شد اما در انتخابات ۲۰۲۰، وقتی بایدن با اختلاف ۲۵۵ هزار رأی پیروز شد و با اختلاف ۶ میلیون، آراء مردمی را هم به دست آورد، «تقلب انتخاباتی» رخ داده است».

 

وی سپس در ادامه، با تأکید بر لزوم ایستادگی در مقابل تلاش‌های ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «ما به ترامپ اجازه نمی‌دهیم دموکراسی آمریکا را نابود کند».

 

علیرغم آنکه «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا معرفی شده است و آماده می‌شود تا از ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه)، بعنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده وارد کاخ سفید شود اما ترامپ تاکنون شکست در انتخابات را نپذیرفته است و به دنبال راهی برای بی‌اعتبار کردن نتیجه انتخابات است و بدون آنکه شواهدی ارائه دهد، مدعی است که تخلفات بی‌شماری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

 

راهبرد آشکار ستاد انتخاباتی ترامپ، متقاعد کردن مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان در ایالت میشیگان و سایر ایالات سرنوشت‌ساز در مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای نادیده گرفتن رأی‌دهندگان آمریکایی و معرفی کردن ترامپ بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا است اما تاکنون در هیچ‌یک از ایالات کلیدی از جمله ویسکانسین، پنسیلوانیا، میشیگان موفق به تغییر آراء الکترال به نفع ترامپ نشده‌اند.

افزایش جنایات نیروهای وابسته به سازمان سیا در افغانستان

در پی افزایش جنایات نیروهای وابسته به سازمان سیا در افغانستان مردم این کشور همزمان با خروج نظامیان آمریکایی خواستار منحل شدن این واحدها شدند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جنایات جنگی, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر

اسناد پنتاگون از همکاری سرکرده جدید داعش با آمریکا پرده برداشت

اسناد نظامی آمریکا که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده، نشان می‌دهد که سرکرده جدید گروه تروریستی داعش در گذشته با دستگاههای اطلاعاتی آمریکا همکاری داشته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

کانادا از چین خواست تا آزمایش ویروس کرونا بر روی مواد غذایی وارداتی را متوقف کند

به گزارش رویترز، نماینده کانادا چندی پیش در نشست سازمان تجارت جهانی کار آزمایش بر روی مواد غذایی وارداتی و تشخیص مثبت بودن آن از سوی چین را “محدودیت تجاری غیر منطقی” خواند و خواستار توقف این عملکرد توسط چین شد.

ادامه

امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, کانادا

انتقاد شدید «مک‌کانل» از طرح ترامپ برای خروج فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه به طرح ترامپ برای عقب نشینی فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان واکنش نشان داد و گفت که این تصمیم بدتر از تصمیم باراک اوباما برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر, دخالت نظامی, عراق