درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

سندرز: ترامپ با پیوستن به برجام جدیت خود را برای مذاکره نشان دهد

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا در تایید منطق مقامات جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ژست مذاکراتی ترامپ، گفت: اگر او برای مذاکره جدی است به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

 

برنی سندرز روز چهارشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: ترامپ اکنون می‌گوید که ترجیح می‌دهد با ایران گفت و گو کند پس از آنکه آنها را به یک درگیری نظامی فاجعه بار تهدید کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم خیلی خوب است، ادامه داد: رئیس جمهوری می‌تواند با پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای که سال گذشته از آن با گستاخی خارج شد، نشان دهد که در دیپلماسی جدی است.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ماه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی. بی. ‌اس در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای وجود دارد یا خیر گفت: «هنوز میز مذاکره وجود دارد. ما میز مذاکره را ترک نکردیم. آمریکا کسی بود که از میز مذاکره کنار رفت. دیگر طرف‌های برجام هنوز به توافق پایبندند.»

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم در سفر سال گذشته به نیویورک در در دیدار با نمایندگان رسانه‌های آمریکایی گفته بود در صورت بازگشت ترامپ به برجام، مذاکره می‌کنیم.

 

روحانی گفت: ترامپ پیش از این چندین حرکت بسیار اشتباه نسبت به ایران و مردم ایران انجام داده است، او بدون هیچ دلیلی تهدید می‌کند و در امور داخلی ما دخالت می کند. بنابراین، قبل از شروع مذاکرات این خطاها باید اصلاح شوند.

 

از دیگر نکاتی که این روزها سناتور سندرز به آن پرداخته است، مساله فلسطین و انتقاد شدید از سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.

 

وی در کلیپی که در مجمع عمومی کمیته یهودیان آمریکا در واشنگتن پخش شد، افزود: ما باید با صدای بلند و واضح بگوییم که مخالفت با سیاست‌های ارتجاعی بنیامین نتانیاهو به معنای ضدیت با اسرائیل نیست.

 

این سناتور سوسیال دموکرات ادامه داد: بار دیگر می‌گویم که با سیاست‌های قلدرمآبانه و نژادپرستی مرتجعانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قویاً مخالف هستم.

 

سندرز اضافه کرد: این مساله مرا مخالف آمریکایی‌ها و اسرائیل نمی‌سازد به خاطر اینکه من با سیاست های نتانیاهو مخالف هستم.

 

وی یادآور شد: من مردم فلسطین را می بینم که بیش از نیم قرن تحت اشغال نظامی قرار گرفته اند و واقعیت روزانه آنها، درد، تحقیر و خشم است. بگذارید روشن کنم نمی‌دانم که چگونه می‌توان صلح را در این منطقه به دست آورد، اما در نوار غزه فقر شایع است.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه کرد، ۵۳ درصد مردم این منطقه بیکار هستند و حتی تعداد بیکاران بالاتر است، ۹۹ درصد ساکنان آنجا که جوان هستند، نمی‌توانند از غزه خارج شوند و وضعیت در آن پایدار نیست.

 

سندرز ویژگی های یک راه حل خوب را رجوع به قوانین بین المللی مربوطه دانست و گفت: آنها در چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارند و مورد حمایت قاطع جامعه بین‌المللی هستند. از این رو، بر اساس خطوط ۱۹۶۷، بیت‌المقدس متعلق به ۲ دولت است.

 

وی افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد نخست وزیر و متحدانش برای آینده ای آماده سازی می‌کنند که اسرائیل تمامیت سرزمینی بین دریای مدیترانه و رود اردن را به طور کامل در اختیار داشته باشد و خودمختاری فلسطینی‌ها به بخش‌هایی محدود شود که به طور جدی با جوامع دیگر قطع ارتباط باشند.

ایرنا

الجزیره: ترامپ در نامه‌ای به ایران، اعلام کرده آماده است جان بولتون را برکنار کند

یک منبع آگاه افشا کرد که آمریکا طی نامه‌ای به ایران، از آمادگی ترامپ برای دور کردن جان بولتون از منصب مستشار امنیت ملی، صحبت کرده است؛ که به دشمنی با جمهوری اسلامی شهره است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, سوئیس, مذاکرات اتمی

ژاپن تایمز: سفر آبه به تهران باعث صلح و ثبات در خاورمیانه می‌شود

روزنامه ژاپن تایمز در مطلبی تحلیلی در ارتباط با اهمیت سفر نخست وزیر ژاپن به تهران نوشت: تلاش “شینزو آبه” در سفر به ایران به عنوان دوست مشترک تهران و واشنگتن، کاستن از تنش های منطقه‌ای و صلح و ثبات خاورمیانه است و او با توجه به ظرفیت های توکیو می‌تواند این نقش را به ... ژاپن تایمز: سفر آبه به تهران باعث صلح و ثبات در خاورمیانه می‌شود

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, ژاپن

العربی الجدید: مذاکرات پشت پرده مصر با ایران برای حل اختلافات اعراب خلیج فارس و تهران

العربی الجدید نوشت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در مناسبت‌های مختلف اظهاراتش در مورد امنیت خلیج فارس و دولت‌های عربستان و امارات بعنوان جزء جدایی ناپذیر از جهان عرب را تکرار می‌کند.

ادامه

امارات, جهان, خاورمیانه, روسیه, عراق, عربستان سعودی, مصر, مقاله, یمن

اردوغان: آمریکا به تروریست‌ها سوری سلاح و تجهیزات نظامی می‌دهد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از سیاست‌های واشنگتن در قبال سوریه و منطقه گفت: آمریکا به تروریست‌ها سلاح و تجهیزاتی می‌دهد و هیچگاه حاضر به فروش آن به ما نیست.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سوریه