فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

با تشدید استثمار وحشیانه پرستاران و کادر درمان و سرکوب اعتراض‌های‌شان از سوی رژیم ولایی، مبارزهٔ پرستاران برای اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کار اجباری، برقراری فوق‌العادهٔ خاص برای کادر درمان، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، و جز این‌ها نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته است. “دبیرکل خانه پرستار” اخیراً از پرونده‌سازی توسط ... مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معیشت, مقاله

سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

از اسفند ۱۴۰۰ تا امروز (۱۹ فروردین ۱۴۰۳)، قیمت دلار در بازار ایران ۲۴۵ درصد افزایش داشته است اما نرخ افزایش حداقل دستمزد کارگران در همین بازه زمانی فقط ۱۱۹.۳ درصد بوده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، روزهای ابتدای فروردین است و کارگران سرخورده و دلسرد از مذاکرات مزدی؛ علیرغم پافشاری نمایندگان کارگری در شورایعالی ... سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

ادامه

ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, معیشت

سندرز با انتقاد از ترامپ؛ حدود ۴۰ میلیون تن در فقر به سر می‌بردند

سناتور برنی سندرز با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ تاکید کرد: ما به گزافه گویی، دروغ پردازی و لفاظی بیشتر از سوی کاخ سفید نیازی نداریم، بلکه ما نیازمند یک سیاست ملی هستیم که بر پایه علم باشد.

 

به گزارش ایسنا، برنی سندرز، از سناتورهای مستقل آمریکا در یک سری پیام‌های توییتری نوشت: رسوایی حال حاضر این است که ما سیاست ملی بر پایه علم، افزایش آزمایش و تعامل با بحران‌های پیش رو نداریم. در عوض، ما رئیس جمهوری داریم که همگان را در جهان بابت این مشکلات سرزنش می‌کند، الا خودش را.

 

او ادامه داد: پیش از این بحران، نیمی از مردم ما فقط با دریافت هر ماه حقوقشان امورات می‌گذراندند. ده‌ها میلیون تن از هیچ نوع بیمه سلامتی برخوردار نیستند. حدود ۴۰ میلیون تن در فقر به سر می‌بردند. ۵۰۰ هزار تن کارتن خواب بودند. نمی‌توانیم “به آن وضعیت عادی بازگردیم.” ما باید رو به جلو حرکت کنیم و اقتصادی را به وجود آوریم که به نفع همه باشد.

سندرز درباره احتمال ساخت واکسن کرونا هم نوشت: بیایید امیدوار باشیم که بعد از آزمایش‌های بالینی، اثرگذاری چنین واکسنی تایید شود. اگر اینطور باشد، دولت واشنگتن باید برای یک قیمت منصفانه با شرکت تولیدکننده وارد گفت‌وگو شود و بعد این واکسن را به طور رایگان میان آمریکایی‌ها توزیع کند. هیچکس نباید به دلیل اینکه پول ندارد که یک واکسن نجات دهنده را تهیه کند، بمیرد یا بیمار شود.

 

این سناتور که به تازگی از رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا کنار کشیده است، افزود: بله. ما می‌توانیم و اقتصاد را بازگشایی خواهیم کرد اما این کار باید با حفظ ایمنی انجام شود. ما به گزافه گویی، دروغ پردازی و لفاظی بیشتر از سوی کاخ سفید نیازی نداریم. ما نیازی نداریم که ۵۰ ایالت آمریکا در مسیرهای متفاوت حرکت کنند. ما به یک سیاست ملی نیاز داریم که بر پایه علم باشد.

 

سندرز تاکید کرد: اگر موردی باشد که امید داشته باشم ما از این تجربه دردناک بیاموزیم، شاید این باشد که اقتصاد و دولتی را به وجود آوریم که به نفع همگان کار کند، نه فقط تعداد معدود و ثروتمند از حامیان مالی کمپین‌های انتخاباتی.

پارلمان اسرائیل دولت ائتلافی بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو را تایید کرد

سرانجام پس از برگزاری سه انتخابات و ۵۰۰ روز بلاتکلیفی در تشکیل دولت و بار دیگر سه روز تاخیر به دلیل اختلافات سیاسی در درون حزب لیکود بر سر پست‌های کابینه، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به عنوان نخست‌ وزیر دولت جدید اسرائیل سوگند یاد کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فقر

کرونا منجر به گرسنگی فاجعه‌بار خواهد شد

عارف حسین، یکی از اعضای برنامه جهانی غذای سازمان ملل، گفت: راه‌حل واقعی وجود تست و درمان برای همه است، اما تا آن زمان ما باید اطمینان حاصل کنیم که زندگی مردم و معیشت‌شان را نجات می‌دهیم.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, سودان, سوریه, فقر, نیجریه, یمن

آتش در جنگلوک، قلب حلبی‌آباد چابهار

ساعت ۱۲:۳۰ روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت آتش به جان زندگی مردم جنگلوک افتاد که در دل شهر پرجاذبه چابهار در میان کپر‌هایی ساخته شده از چوب و سنگ و پلاستیک زندگی می‌کنند. تا زندگی ۳۱ خانواده که پیش از این حریق نیز در شرایط ناگواری زندگی می‌کردند بیش از پیش مصیبت‌بار شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, حوادث, فقر, گزارش