واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

سندرز: این تصور که می‌توان مشکلات را از طریق توسل به‌نیروی نظامی حل و‌فصل کرد، احمقانه است

‘برنی سندرز’ سناتور ارشد و رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی سال ۲۰۱۶ ، اقدام ترامپ برای خروج از برجام را ‘غیرعقلانی ‘ دانست و گفت: ترامپ با این اقدام ، باب تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا را بست.

 

سندرز در یادداشتی که امروز سه شنبه، در روزنامه گاردین انگلیس چاپ شد، با اشاره به اقدام ‘غیرعقلانی’ هفته پیش ‘دونالد ترامپ’ در رابطه با خروج از توافقنامه هسته‌ای ایران نوشت: ترامپ با این کار نتیجه سال‌ها تلاش مجدانه دیپلمات‌ها را به باد داد و باب امکان تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا را بست.

 

این سناتور آمریکایی، ضمن تاکید بر ضرورت گفت وگو با دولت ایران و برقراری رابطه‌ای بهتر با مردم این کشور، گفت، این تصور که می‌توان مشکلات را با توسل به نیروی نظامی حل کرد، احمقانه است.

 

‘توافقنامه هسته‌ای ایران صرفا توافقی بین آمریکا و ایران نبود بلکه شرکای ما در گروه پنج بعلاوه یک را نیز در بر می‌گیرد و از سوی شورای امنیت سازمان ملل تایید و تصویب شد. خروج ترامپ از برجام موجب تعمیق تنش‌ها با متحدان ما که همچنان از این توافقنامه حمایت می‌کنند، می‌شود.’

 

ترامپ با خروج از برجام و نیز خروج از توافقنامه آب و هوایی پاریس نشان داد که ترجیح می‌دهد اجماع صاحبنظران را نادیده می‌گیرد و به جای آن، به دنبال ایدئولوژی باشد که پیامدهای فاجعه باری برای امنیت دنیای ما دارد.

 

این اقدام ترامپ به توانایی آمریکا در زمینه مذاکرات آینده درباره توافقنامه‌های منع اشاعه هسته‌ای، مانند مذاکرات با کره شمالی، لطمه خواهد زد.

 

سندرز با بیان این نکته که تصمیم ترامپ برای خروج از برجام فاقد راهبرد است، افزود: ما باید برای گفت وگو با دولت ایران، برقراری رابطه‌ای بهتر با مردم این کشور و ایفای نقش سازنده تر ایران در منطقه تلاش کنیم.

 

مردم آمریکا از جنگ خسته‌اند و خواستار درگیر شدن در جنگ‌های بی پایان خاورمیانه نیستند و نگرانی من از این است که ترامپ در نهایت ما را به سمت جنگی دیگر سوق دهد. با نگاهی به انتخاب ‘جان بولتون’ به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ معلوم می‌شود که این نگرانی بی‌پایه و اساس نیست. این تصور که می‌توان مشکلات را از طریق توسل به نیروی نظامی حل و فصل کرد، احمقانه است.

ایرنا

هیل: ترامپ شکاف بین آمریکا و اروپا را عمق بخشیده است

تارنمای رسانه آمریکایی هیل روز یکشنبه در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تصمیم خود مبنی خارج کردن کشورش از توافق هسته ای، نظم جهانی را برهم زد، شکافی عمیق میان واشنگتن و متحدان اروپایی به وجود آورد و بر تنش ها در خاورمیانه افزود.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, فرانسه

خروج آمریکا از برجام؛ چرا شورای امنیت ساکت است؟

خویشتن‌داری شورای امنیت در قبال خروج یکطرفه آمریکا از توافق هسته‌ای بدون دلیل نیست؛ زیرا سکوت می‌تواند از بدتر شدن وضع پیشگیری کند. این موضوع به تبصره‌‌‌‌‌هایی در صفحه چهارم قطعنامه ۲۲۳۱ مربوط می‌شود.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه

وزیر خارجه لوکزامبورگ ضمن انتقاد از آمریکا گفت: اروپا به قیم نیاز ندارد

وزیر خارجه لوکزامبورگ با اشاره به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای و تهدید اروپا به قطع همکاری اقتصادی با تهران تاکید کرد که اروپا نیاز به قیم ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, خبر, لوکزامبورک