سندرز: آمریکا در محکوم‌کردن حکومت‌های سرکوبگر روشن عمل کند

«برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی از واشنگتن خواست تا اقدامات سرکوبگرانه توسط کشورهای مورد حمایت آمریکا را محکوم کند.

 

سندرز در صفحه شخصی توئیتر با اشاره به تنش های اخیر میان کانادا و عربستان سعودی نوشت: این اقدامی کاملا مشروع است که حکومت های دموکرات مسائل حقوق بشری را نزد حکومت های غیردموکرات برجسته کنند. ما باید این کار را ادامه بدهیم.

 

این سناتور مستقل افزود: آمریکا باید در محکوم کردن سرکوبگری، به ویژه وقتی که توسط حکومت های مورد حمایت ما انجام می شود، روشن عمل کند.

 

وزارت خارجه کانادا به تازگی با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از بازداشت فعالان مدنی در عربستان، خواستار آزادی فوری چند فعال حقوق زنان شد که در زندان های عربستان به سر می برند. «کریستیا فریلند» وزیر خارجه این کشور نیز در توئیتر خود از بازداشت «سمر بدوی» و «نسیمه الساده» ابراز ناخرسندی کرد.

 

در پی این درخواست کانادا ریاض سفیر خود را از اتاوا فراخواند و سفیر کانادا را نیز ‘عنصر نامطلوب’ معرفی کرد. ریاض به سفیر کانادا ۲۴ ساعت فرصت داده تا خاک عربستان را ترک کند. عربستان همچنین اعلام کرد کلیه تبادلات مالی و تجاری خود با کانادا را نیز متوقف می کند.

 

در تازه ترین تصمیم، خطوط هوایی عربستان اعلام کرد از دوشنبه آینده ۱۳ اوت (۲۲ مرداد ) تمامی پروازهای خود از مبدا و به مقصد کانادا را متوقف خواهد کرد.

ایرنا