شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

سفیر سابق روسیه: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند همیشه حق با آنهاست/ دیگر دوره سلطه آمریکا بر جهان گذشته

سفیر سابق روسیه در آمریکا معتقد است، دیدار احتمالی روسای جمهوری دو کشور، با توجه به تمایلات ضدروسی کنونی در داخل ایالات متحده، بعید است تاثیر جدی بر بحران کنونی در روابط مسکو و واشنگتن داشته باشد.

 

روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو امروز نوشت: کاخ کرملین و کاخ سفید تایید کرده‌اند که فراهم سازی مقدمات دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا، برغم بحران موجود در روابط بین دو کشور، همچنان ادامه دارد.

 

“سرگئی کیسلیاک” سفیر سابق فدراسیون روسیه در ایالات متحده و معاون اول کمیته امور بین الملل در شورای فدراسیون (سنای) روسیه در مصاحبه اختصاصی با این روزنامه به تشریح دورنمای روابط، خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و آمریکا و نتایج احتمالی نشست سران دو کشور پرداخته است.

 

کیسلیاک در مورد سیاست عجیب آمریکا در جهت گیری به سمت روسیه گفت: «درک سیاست آمریکا چندان آسان نیست. اظهارات ضدو نقیض مقامات آمریکایی در قبال روسیه نیز نشان دهنده یکی از جدی ترین مشکلات داخلی در ایالات متحده است: جو کلی سیاسی در آمریکا کاملا علیه روسیه است و نیروهای زیادی در این کشور علاقه مندند تا روابط با مسکو هرچه بیشتر تیره شود. در عین حال دونالد ترامپ بارها گفته که اگر روابط با روسیه عادی شده و توسعه یابد، این مسئله به نفع آمریکا خواهد بود.»

 

به گفته وی، ضمن اینکه افزایش تمایلات ضدروسی در آمریکا، نتیجه درگیری‌های جدی بین دونالد ترامپ با دموکرات‌های آمریکایی از یک سو و بخشی از مقامات جمهوری خواه، از سوی دیگر است که از شخصیت «غیرسیستماتیک» وی حمایت نمی کنند و بدین ترتیب، پای بسیاری از سیاستمداران آمریکایی به این درگیری‌ها کشیده شده است.

 

آمریکا مایل نیست تغییرات رخ داده در جهان و از دست دادن سلطه خود را بپذیرد

 

سفیر سابق روسیه معتقد است: «آمریکا در حال سپری کردن دوره سختی برای انطباق با تقسیم بندی جدید نیروها در جهان و عوامل موثر بر آن است. اکنون دیگر دوره سلطه کامل آمریکا بر جهان گذشته است. از لحاظ اقتصادی، چین عملا از آمریکا پیشی گرفته است. اروپا کم و بیش تلاش می کند تا از منافع سیاسی خاص خود حرف بزند. روسیه دست به زانوی خود گذاشته و بلند شده، شانه هایش را بالا گرفته و به خوبی نشان داده است که می تواند از منافع ملی خویش در مقابل آمریکا دفاع کند. در چنین شرایط سختی برای آمریکایی‌ها، ظاهرا آنها عادت ندارند تا در شرایط احترام برابر با دیگر کشورها کار کنند و همچنان بر “رهبری مطلق” خویش اصرار دارند و این تغییر شرایط جهانی را نپذیرفته‌ اند. آمریکایی‌ها همیشه و در همه جا حق را با خود دانسته و دوست دارند اوضاع تنها در کنترل آنها قرار داشته باشد.»

 

سرگئی کیسلیاک یادآور شد که، با این وجود ملاقات احتمالی “ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ می تواند حتی در شرایط بحران کنونی در روابط دو کشور، تاثیر مثبتی بر روند اوضاع بگذارد. وی گفت: «ملاقات بین رهبران کشورها، همواره دارای اهمیت زیادی است و شفافیت خاصی به روابط می بخشد. به همین دلیل به عقیده من، اگر این نشست صورت بگیرد، می تواند تاثیر مثبتی بر روابط داشته باشد، ولی بعید است منجر به پیشرفت جدی در بهبود اوضاع شود، برای اینکه چنین تمایلی در طرف آمریکایی وجود ندارد. آنچه در روابط روسیه و آمریکا مشاهده می شود، جدی ترین تیرگی روابط بین دو کشور بعد از پایان دوران جنگ سرد است.»

 

این سناتور بلندپایه در پاسخ به امکان خطر درگیری مستقیم بین روسیه و آمریکا، ابراز امیدواری نمود که دولت ایالات متحده هرگز تصمیم به جنگ مستقیم با روسیه نگیرد، برای اینکه چنین جنگی بین دو قدرت هسته‌ای می تواند کل جهان را به نابودی بکشاند. وی افزود: «ما توان بالقوه لازم برای تامین بازدارندگی در سطح مناسب را داریم. ولی چنین وخامت اوضاعی می تواند عواقب بسیار زیادی به همراه داشته باشد.»

 

کیسلیاک در مورد اخراج اخیر ۶۰ دیپلمات روسی از آنریکا به بهانه اتهامات وارده به روسیه از سوی انگلیس در مورد دست داشتن مسکو در مسمومیت “سرگئی اسکریپال” افسر سابق اداره مرکزی اطلاعات روسیه و دخترش گفت: «این اقدام واشنگتن نه گویای واکنش دولت آمریکا به اتهامات لندن، بلکه راهی برای نشان دادن مواضع تند خود علیه مسکو بود. این اقدام نتیجه ادامه چالش‌های داخلی در ایالات متحده است. ظاهرا دولت آمریکا تصمیم گرفت تا به مخالفان خویش نشان دهد تا چه اندازه در برخورد با روسیه شدت عمل داشته و قاطع عمل می‌کند.»

تسنیم

ترامپ از قریب‌الوقوع بودن خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد؛ کاخ سفید رد کرد

اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره آینده نیروهای کشورش در سوریه، برای جهان غافل‌گیر کننده بود و حتی دولتش بلافاصله وارد عمل شد و مفهوم سخنان وی را تفسیر کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه