الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

سفر غیرمنتظره و مشکوک پنس به عراق ریختن نفت روی آتش آشوب در این کشور بود

تمامی دولت‌های آمریکایی با عراق همانند یک مستعمره و نه یک کشور مستقل رفتار کرده‌اند.

 

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در تحلیلی درباره سفر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به عراق نوشت: “این سفر در بحبوحه اعتراضات مردمی عراق که از یک ماه قبل آغاز شده و نیروهای امنیتی با آن مقابله می‌کنند و تا این لحظه بیش از ۳۵۰ کشته داشته، انجام شد. هدف از این سفر مشکوک ریختن نفت روی آتش فتنه و آشوب در عراق و انحراف اعتراضات در این کشور و نیز اهانت به دولت عراق و دامن زدن به اختلافات طایفه‌ای در این کشور بود.

 

مسؤولان فعلی عراق به خصوص عادل عبدالمهدی (نخست وزیر) از دوستان آمریکا محسوب می‌شوند و پس از حمله آمریکا به عراق در راس قدرت قرار گرفتند. تمامی مشکلات فعلی عراق ناشی از حمله آمریکا به این کشور، انحلال دولت و بازسازی آن براساس معیارهای طایفه‌ای صرف جهت تضعیف عراق و تبدیل آن به لقمه‌ای آسان برای نفوذ خارجی هستند.

 

دولت عبدالمهدی و تمامی دولت‌های پیش از آن زمانی که اجازه دادند ۵۲۰۰ سرباز آمریکایی در پایگاه‌هایی در خاک این کشور که از استقلال برخوردار هستند باقی بمانند، دچار اشتباه استراتژیک و فاحشی شدند.

 

این پایگاه‌ها همانند یک دولت در داخل خاک کشوری دیگر هستند که به بهانه‌های مختلف و در راس آنها دروغ مبارزه با داعش ایجاد شده‌اند.

 

تمامی دولت‌های آمریکایی با عراق همانند یک مستعمره و نه یک کشور مستقل رفتار کرده‌اند. حمله دولت بوش پسر در سال ۲۰۰۳ به عراق و اشغال این کشور و نیز غارت منابع مختلف آن در راستای تحقق این هدف یعنی تقسیم و تضعیف عراق و نیز از بین بردن جایگاه آن در منطقه به عنوان یک قدرت منطقه‌ای بزرگ طبق توصیه برنارد لوئیس نظریه‌پرداز صهیونیستی بود.

 

عبدالمهدی که خود از بزرگترین سردمداران حمایت از حمله آمریکا و اشغال عراق توسط آنها و نیز سهمیه‌بندی‌های طایفه‌ای با شعارهای جعلی از جمله دموکراسی، حقوق بشر و لغو طایفه‌گرایی بوده است، حق ندارد جنبش مردمی فعلی در این کشور را متهم کند که تحت حمایت آمریکا است.

 

آمریکایی‌ها با تحریک صهیونیسم جهانی نمی‌خواهند عراق کشوری قدرتمند، باثبات و به دور از فساد و مفسدان باشد بلکه به دنبال آن هستند که عراق کشوری حقیر، گرسنه و فاسد و بدون هویت ملی یکپارچه و منسجم باشد و آنها تمام تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف انجام خواهند داد.

 

همانگونه که آمریکا، عراقی‌ها، اعراب و کل جهان را با دروغ سلاح‌های کشتار جمعی فریب داد، این بار نیز همین سناریو در حال تکرار است و از مترسک ایران این بار به منظور توسعه نفوذ صهیونیستی نه فقط در عراق بلکه در کل منطهق استفاده می‌کند و سناریویی است که حاکمیت قبلی عراق با آن مواجه شد و هزینه سنگینی را برای آن پرداخت.

 

زمانی که مسؤولان آمریکایی به حاکمیت عراق احترام بگذارند و از سفرهای پنهانی به پایگاه‌هایشان در عراق دست بردارند می‌توانیم بگوییم که در این کشور یک دولت و نخبه سیاسی، رئیس جمهوری و پارلمان وجود دارد اما دولت و احزاب عراق این اهانت‌های آمریکا را که قابل دفاع و حتی احترام نیستند، تحمل می‌کنند.”

ایسنا

طرح «معامله قرن» رو به زوال است

روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای نوشت، با توجه به بی‌ثباتی سیاسی حاکم بر اسرائیل و حمایت وزیر امور خارجه آمریکا از شهرک‌سازی‌ها، احتمال اجرای طرح معامله قرن به کمترین حد رسیده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

وزیر دفاع فرانسه؛ ابوظبی پایگاه اصلی ناوگان دریایی اروپا در خلیج‌فارس می‌شود

وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه گفت: پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی به مقر اصلی ماموریت‌های دریایی تحت هدایت اروپا برای محافظت از آبهای خلیج‌فارس تبدیل خواهد شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امارات, امریکا, ایران, بحرین, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

فرمانده آمریکایی؛ اعزام هزاران نیروهم در برابر ایران بازدارندگی ایجاد نکرد

فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا در مصاحبه‌ای اذعان کرد واشنگتن با وجود ارسال حجم زیادی نیرو و تجهیزات نظامی به منطقه، باز هم در ایجاد بازدارندگی در برابر ایران ناکام بوده است.

ادامه

استرالیا, اسراییل, البانی, امارات, امریکا, ایران, بحرین, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, یمن