هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

وزیرخارجه ایتالیا ایده ارسال سربازان ناتو به اوکراین را معادل آغاز جنگ جهانی سوم دانست. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر ‌خارجه ایتالیا هشدار داد که احتمال اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت. ‌«آنتونیو تاجانی»، وزیر ‌خارجه ایتالیا ‌گفت: «فکر می‌کنم ائتلاف ناتو نباید ... هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

ادامه

اوکراین, ایتالیا, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهار نظر «تحریک آمیز» اخیر نخست وزیر یونان که مسکو را دشمن اروپا خواند، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشور او همیشه دشمن نازیسم در اروپا باقی خواهد ماند و «نخست وزیر یونان وقتی روسیه را دشمن اروپا می‌خواند ... زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آفریقا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کمونیسم, نئونازیسم, یونان

اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

اسپانیا اعلام کرد که این کشور تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه اسرائیل اعمال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، یک مقام اسپانیانی روز دوشنبه اعلام کرد درصورتی که اتحادیه اروپا بر سر تحریم اسرائیل به توافق نرسد، اسپانیا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه این رژیم اعمال خواهد کرد. اسپانیا پیشتر نیز در واکنش به حملات اسرائیل به رفح ... اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, تحریم, جنوب اروپا, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

سر انجام به رغم تلاش‌های آمریکا؛‌ کشتی گریس ۱ آزاد شد

پایگاه خبری جبل الطارق عصر پنجشنبه از آزادی کشتی ایرانی گریس ۱ برخلاف فشارهای آمریکا خبر داده است.

 

به گزارش پایگاه خبر جبل الطارق، انگلیس سرانجام بعد از پنج هفته تانکر نفتکش گریس ۱ که توسط دولت جبل الطارق توقیف شده بود را آزاد کرد.

 

به گفته این پایگاه خبری، به رغم فشارها و مخالفت های بسیار آمریکا، کشتی گریس ۱ حامل نفت ایران هم اکنون آزاد است و به همراه خدمه خود می تواند هر جا که بخواهد، نقل مکان کند.

 

محمدجواد ظریف عصر پنجشنبه در واکنش به ناکامی آمریکا در ممانعت از آزادی «گریس ۱» گفت: سیاست های ترامپ در پیش بردن تروریسم اقتصادی با شکست همراه بوده است.

 

ظریف در پیامی توییتری نوشت: آمریکا در پیش بردن اهداف خود در تروریسم اقتصادی علیه ایران از جمله محروم کردن بیماران سرطانی از داروهای خاص شکست خورده است.

 

به نوشته وی: ایالات متحده سعی در سوء استفاده از سیستم قانونی برای سرقت املاک ما در آب های آزاد داشت.

 

به گفته وزیر خارجه ایران، این تلاش برای راهزنی دریایی، نشانه‌ای از بی‌اعتنایی ترامپ به قانون است.

 

دیوان عالی جبل الطارق صبح امروز تصمیم گیری در خصوص رفع توقیف نفتکش گریس ۱ را به دنبال درخواست آمریکا از مقامات آن کشور و کارشکنی ایالات متحده، تا عصر امروز به تعویق انداخته بود.

 

یورو نیوز نوشت: یک مقام ارشد در دفتر وزیر اول دولت جبل الطارق به این شبکه خبری گفته که “ایالات متحده درخواست کرده است بر اساس ادعاهای مطرح شده در خصوص نفتکش گریس ۱، این نفتکش را توقیف کند.

 

نفتکش گریس ۱ حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت ایران که از چهارم ژوئیه امسال توسط پلیس جبل الطارق و نیروهای ویژه انگلیس توقیف شد، باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین تهران و لندن شد.

 

در نوزدهم ژوئیه ، ایران نیز به علت “عدم رعایت مقررات بین المللی” یک تانکر نفتی انگلیس به نام “Stena Impero””استنا ایمپرو” را در تنگه هرمز توقیف کرد.

 

خبرگزاری فرانسه در نخستین ساعت های روز پنجشنبه اعلام کرد که دیوان عالی جبل الطارق قرار است امروز پرونده گریس ۱ را از ساعت ۱۰ و ۳۰دقیقه صبح به وقت محلی (۰۸:۳۰ به وقت گرینویچ) بررسی و انتظار می رود امروز حکم را صادر کند. این در حالی است که توقیف نفتکش تا ۱۹ اوت تمدید شده است.

 

پیشتر، روزنامه انگلیسی “سان” نیز گزارش داده بود که نفتکش گریس ۱ که در جبل الطارق توقیف شده، با توجه به قصد مقام های این منطقه برای تمدید نکردن حکم توقیف این نفتکش، روز پنجشنبه آزاد می‌شود.

 

این روزنامه در تارنمای رسمی خود نوشت که «فابیان پیکاردو» سروزیر جبل الطارق قصد ندارد دستور توقیف نفتکش گریس ۱ را پس از اتمام موعد آن تمدید کند.

 

در این ارتباط «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ساعاتی پیش درباره اخبار مربوط به احتمال آزادی کشتی حامل سوخت ایران از طرف جبل‌الطارق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران پس از مسیر طولانی حقوقی و فنی که طی کرده است، منوط به اعلام تصمیم نهایی مقامات جبل الطارق در دادگاه و تأیید آن توسط دادگاهی است که باید امروز تشکیل شود. به محض اطلاع موثق از تصمیم نهایی، مراتب به اطلاع می‌رسد.»

 

جبل الطارق از سال ۱۷۱۳ برای همیشه تحت مالکیت بریتانیا قرار گرفته است.

ایرنا

انتخابات یونان، شکست سیریزا، و درس‌های آن برای مبارزان چپ

شکست‌های انتخاباتی سیریزا، حزب “ائتلاف چپ رادیکال” یونان، در دو انتخابات تعیین‌کننده در اوایل خرداد و اواسط تیر ۱۳۹۸ حاکی از تغییر صف‌بندی‌های سیاسی در کشوری است که مبارزات سیاسی در آن همواره  با شور ویژه‌ای همراه است.

ادامه

اتحادیه اروپا, جنوب اروپا, جهان, خبر, دیدگاه, یونان

روزنامه تایمز؛ تغییر قوانین جبل الطارق ۳۶ ساعت قبل از توقیف کشتی حامل نفت ایران

روزنامه تایمز لندن نوشت که دولت محلی جبل الطارق ۳۶ ساعت پیش از گذر نفتکش حامل نفت ایران (گریس ۱) از این منطقه، قوانین و مقررات مربوط به اعمال تحریم ها را با فشار انگلیس به گونه ای تغییر داد تا تفنگداران بریتانیابتوانند آن را اشغال و توقیف کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, امریکا, انگلستان, ایران, پاناما, جنوب اروپا, جهان, خبر