مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

سر انجام ارتش سوریه در طول خط آتش‌بس در جولان و مرزهای سوریه با اردن مستقر شده‌اند

روسیه از پایان عملیات مشترک در جنوب سوریه و استقرار پلیس روسیه در جولان خبر داد

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پلیس نظامی این کشور در منطقه جولان مستقر خواهد شد و این نیروها هشت ایست بازرسی را در طول خط آتش‌بس در این منطقه ایجاد می‌کنند.

 

به گزارش شبکه خبری المیادین، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه، ضمن اشاره به تصمیم ایجاد هشت ایست بازرسی در طول خط آتش‌بس در منطقه جولان، اعلام کرد، نیروهای پلیس نظامی این کشور در این منطقه مستقر خواهند شد.

 

وزارت دفاع روسیه گزارش داد، ارتش سوریه کنترل مرزهای خود با اردن و اراضی اشغالی را به دست گرفته و نیروهای این ارتش در طول خط آتش‌بس در جولان مستقر شده‌اند. پلیس نظامی روسیه در جولان مستقر خواهد شد. نیروهای آندوف نیز به همراه نیروهای پلیس نظامی روسیه امروز اولین گشت زنی خود را پس از شش سال در منطقه آتش‌بس انجام دادند.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید کرد، آمریکا باید کمک‌های انسانی را در اسرع وقت به اردوگاه الرکبان در نزدیکی پایگاه التنف برساند. بعد از ثبات اوضاع در منطقه جنوب سوریه کنترل اوضاع به دست نیروهای سوری داده می‌شود.

 

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، بیش از ۴۰۰۰ شورشی از جنوب سوریه به ادلب منتقل شده‌اند. بیش از ۱۶۰ داعشی در جنوب غرب سوریه خود را تسلیم کردند.

 

این وزارتخانه در ادامه تصریح کرد: در مناطق التنف که تحت کنترل آمریکایی‌هاست فعالیت بیشتر داعش مشاهده می‌شود. نیروهای آمریکایی باید از منطقه التنف خارج شوند و پایگاه‌شان را در آنجا از بین ببرند.

 

سرگئی رودسکوی، سخنگوی ستاد ارتش روسیه نیز افزود: اکثر نیروهای مخالف میانه‌رو در جنگ علیه داعش و النصره در جنوب سوریه به ارتش سوریه ملحق شدند.

 

سخنگوی ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد، ارتش سوریه با حمایت یگان هوایی روسیه استان‌های سویدا، درعا و قنیطره را آزاد کرد.

 

ستاد مشترک ارتش روسیه همچنین اعلام کرد، مناطق تحت کنترل مخالفان میانه‌روی سوری در جنوب غرب این کشور شاهد برقراری آشتی‌هایی است.

 

این ستاد مشترک با اشاره به اینکه عملیات‌های جنگی در جنوب غرب سوریه تنها علیه داعش و النصره انجام می‌شوند از کنترل کامل بر مرزهای مشترک سوریه و اردن خبر داد.

ایسنا

اذعان لیبرمن به‌پیروزی اسد در جنگ سوریه/ درگیری ارتش اردن با داعشی‌های فراری از سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، اعلام کرد که به باور او با احیای کنترل دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه بر جبهه‌های این کشور، مناطق مورد درگیری در سوریه آرامش بیشتری خواهند یافت.

ادامه

اردن, اسراییل, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

برافراشته‌شدن پرچم سوریه در «منبج» در آستانه ورود نیروهای ارتش

شهر منبج واقع در حومه شمال شرقی حلب که شورای نظامی منبج وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، بر آن مسلط هستند، خود را برای استقبال از یگان‌های نیروهای ارتش سوریه آماده می‌کند، که این امر پس از ورود این گروه‌های کردی به خط مذاکرات با دولت سوریه برای تسلیم مناطق تحت سیطره خود در ... برافراشته‌شدن پرچم سوریه در «منبج» در آستانه ورود نیروهای ارتش

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

شورای سوریه دموکراتیک؛ دولت سوریه تعهد داده که حاکمیتی غیرمتمرکز ایجاد شود

به گزارش روسیا الیوم، شورای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ای اعلام کرد، شورا عصر یکشنبه نشستی را در دفتر خود در شهر الدرباسیه با حضور تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی که به شورا ملحق شده‌اند، برگزار کرد.   در ادامه این بیانیه آمده است، در این نشست درباره تمامی ابعاد مربوط به دیدار هیات شورای سوریه ... شورای سوریه دموکراتیک؛ دولت سوریه تعهد داده که حاکمیتی غیرمتمرکز ایجاد شود

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا