خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

سرهنگ بازنشسته آمریکا: ناتو در جنگ احتمالی علیه روسیه و چین قطعا شکست خواهد خورد

یک سرهنگ سابق نیروی هوایی آمریکا در مقاله‌ای با اشاره به سیاست‌های اشتباه پنتاگون و توانایی‌های روسیه و چین، گفت: ناتو در صورت بروز جنگ با این دو کشور، قطعاً شکست خواهد خورد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “مارک گانتسینگر” سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا در مقاله‌ای برای نشریه «دیفنس نیوز» نوشت که کشورهای عضو ناتو در صورت درگیری نظامی با روسیه و چین، شکست خواهند خورد.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت دفاع آمریکا خط مشی اشتباهی را در توسعه نیروهای مسلح این کشور در پیش گرفته و تعداد نیروهای نظامی را به امید اینکه فناوری‌های جدید باعث افزایش کارآیی آنها خواهد شد، کاهش داده است، افزود: «در نتیجه این تصمیم اشتباه، اکنون ایالات متحده تعداد نیروهای کافی برای مقابله با یک رقیب برابر خود و در عین حال دفاع از کشور و بازدارندگی حملات هسته‌ای را ندارد.»

 

این مقام نظامی تأکید کرد که برای جلوگیری از اینکه چین تایوان را به اشغال خود درآورد یا روسیه به جمهوریهای منطقه دریای بالتیک حمله کند، نیروهای مسلح آمریکا نیازمند آن هستند که بتوانند حملات گسترده و دقیقی را علیه دشمنان ظرف حداقل چند ساعت انجام دهند. این در حالی است که ۶۶ درصد از بمب‌افکن‌های ارتش آمریکا از زمان دوران جنگ سرد در محل زباله دان هواپیماهای اسقاطی قرار دارند و اکنون توان نیروی هوایی آمریکا نصف زمانی است که ایالات متحده در سال ۱۹۹۱ به عراق حمله کرد.

 

به عقیده این سرهنگ بازنشسته، این در حالی است که یک حمله موفقیت آمیز از طرف روسیه به کشورهای حوزه دریای بالتیک، می‌تواند باعث از بین رفتن کامل ناتو شود.

 

مقامات ناتو بطور عمدی وضعیت روابط با روسیه را در حالت وخامت نگه می‌دارند

 

در همین رابطه، پیش از این “ولادیمیر جباروف” نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه چنین ابراز عقیده کرده بود که روابط این کشور با پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بسیار بد است، ولی هنوز در آستانه یک بحران قرار نگرفته است.

 

به گفته این سناتور، ژنرال‌های کشورهای عضو ناتو از روی عمد روابط با روسیه را در وضعیت وخامت حفظ می‌کنند تا این امکان فراهم شود که نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری را برای توسعه هرچه بیشتر توان دفاعی این ائتلاف سرمایه گذاری کنند.

 

جباروف در آخر به اظهارات رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اشاره کرد که روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد، ولی اجازه نخواهد داد تا حتی ذره‌ای از خاک این کشور توسط کسی گاز گرفته شود.

بلومبرگ: قدرت گرفتن طالبان خطر تروریسم از روسیه تا چین را تشدید می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ نوشت: پیشروی های سریع طالبان و سلطه آن بر بخش های زیادی از افغانستان، همزمان با اقدام جو بایدن برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان، زنگ هشدار را برای روسیه و چین به صدا در آورده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه

معاون شی جین‌پینگ: بزرگترین چالش آمریکا چین نیست، خود آمریکاست

معاون رئیس جمهوری چین گفت، چین و ایالات متحده باید به طور مداوم منافع مشترک را با در نظر گرفتن شرایط و تغییرات جدید گسترش دهند و سیاست چین ایالات متحده باید از تبدیل شدن به یک چرخه معیوب قضاوت و گمراهی جلوگیری کند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: ناتو هیچ شانسی در جنگ با روسیه در دریای سیاه ندارد

روسیه از تمام امکانات برای انجام یک کارزار موثر علیه نیروهای ناتو در دریای سیاه برخوردار است، اما در هیچ یک از سناریوهای احتمالی درگیری اشاره ای به پیروزی ناتو نمی‌شود.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, رومانی, گزارش, مقاله, ناتو