نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

مصدومیت ۱۷کارگر طی هفته گذشته در چهارحادثه شغلی جداگانه

طی یک هفته گذشته، از نهم تا ۱۳ فروردین، ۱۷کارگر در چهارحادثه جداگانه شغلی در افغاستان‌های مازندران، خوزستان و فارس دچار مصدومیت شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز نهم فروردین ماه در یک کارگاه جوشکاری درنوشهر استان مازندران رخ داد، دو کارگر حین کار جوشکاری بر اثر انفجار گاز اکسیژن دچار مصدومیت ... مصدومیت ۱۷کارگر طی هفته گذشته در چهارحادثه شغلی جداگانه

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

مقامات آمریکایی می‌گویند جسد یکی از مدیران داخلی سابق بوئینگ که پیش‌تر در مورد استانداردهای کیفی این شرکت سازنده هواپیما دست به افشاگری زده بود، روز شنبه ۹ مارس (۱۹ اسفند) در کارولینای جنوبی پیدا شده است. به گزارش یورو نیوز؛ بدن بیجان «جان بارنت» ۶۲ ساله در حالی در کامیون خود در پارکینگ هتلی ... جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

طی پنج روز گذشته، ۱۱ کارگر در شش حادثه جداگانه شغلی در شهرهای، ایلام، تهران، مهاباد و زنجان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در یک واحد شیرینی پزی در شهر ایلام استان کهکیلویه و بویراحمد رخ داد، دست یک ... مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس‌ وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه هوایی میرامار در ایالت کارولینای جنوبی پرواز می‌کرد، در نزدیکی شهر سن‌دیگو سقوط کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه ... سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, حوادث, خبر

سرقت ریل، دلیل خارج شدن قطار همدان- مشهد از ریل اعلام شد

قطار همدان-مشهد از ریل خارج شد و دو لوکوموتیو و سه سالن دچار حادثه شدند. علت اولیه این حادثه سرقت ریل اعلام شده است

 

رویداد۲۴؛ قطار همدان – مشهد شامگاه شنبه و در حالی که از همدان به سوی مشهد حرکت می‌کرد، در حوالی ۱۰ کیلومتری پرند از ریل خارج شد.

 

۲۳:۴۰ سقوط دو لوکوموتیو و یک سالن قطار و خروج دو سالن از ریل

 

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از تلاش عوامل راه آهن برای ترمیم ریل قطار و هدایت آن برای ادامه مسیر خبر داد.

 

صادق سکری گفته قطار مسافربری که از همدان به سوی مشهد در حرکت بوده است، در حوالی پرندک در ۱۰ کیلومتری پرند و ابتدای پل ورودی ایستگاه دچار حادثه شده است.

 

وی افزود: در این حادثه دو لوکوموتیو و یک سالن قطار به داخل پل سقوط کرده اند و دو سالن مسافربری نیز حدفاصل پل و خطوط از ریل خارج شدند.

 

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه سبب مصدومیت کسی نشده است.

 

سکری از عزیمت مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به سوی محل حادثه خبر داد و افزود: همکاران من در حال حاضر در حال ترمیم خط و ایجاد شرایطی برای هدایت قطار هستند و قطعاً اگر قطار موفق به حرکت در مسیر خود نشود، مسافران جابجا شده و از سوی راه آهن جمهوری اسلامی به آن‌ها خدمات رسانی خواهد شد. وی گفت: در حال بررسی علت دقیق حادثه هستیم.

 

۲۳:۲۰ اعزام تیم‌های ارزیاب به محل حادثه

 

ابراهیم تاجیک معاون امدادونجات هلال احمر استان تهران از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر رباط کریم به محل حادثه خروج قطار همدان- مشهد خبر داد.

 

تاجیک گفته تیم‌های هلال احمر شهرستان‌های شهریار و ملارد نیز به حالت آماده باش درآمدند، تا در صورت لزوم وارد عمل شوند.

 

معاون امدادونجات هلال احمر استان تهران گفت: تاکنون از تعداد مصدومین احتمالی گزارشی به ما نرسیده است.

 

۲۳:۰۲ درخواست امداد هوایی

 

شهردار پرند از ارائه درخواست تقاضای امدادرسانی هوایی به قطار همدان- مشهد که در حوالی پرند از ریل خارج شده است، خبر داد.

 

علیرضا عرب با اشاره به خروج قطار همدان- مشهد از ریل در حوالی پرند به خبرگزاری مهر گفته گروه‌های امدادی آتش نشانی پرند با قید فوریت به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: در حال حاضر محل دقیق خروج قطار از ریل شناسایی نشده است.

 

۲۲:۴۷ – اطلاعات اولیه از حادثه و احتمال سرقت ریل

 

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر، سه واگن از این قطار جدا شده اند. یکی از مسئولین داخل قطار در توضیح این حادثه گفته تاکنون مصدومی در این حادثه نداشتیم.

 

علت اولیه این حادثه سرقت ریل اعلام شده است، اما بررسی‌ها برای دریافت علت دقیق حادثه ادامه دارد.

 

بنابر آخرین گزارش هیچ کدام از مسافران قطار آسیب جانی و مشکل جدی ندارند و همه در سلامت کامل هستند، شواهد حاکیست، سه واگن که مسافری نداشتند از ریل خارج شدند و هیچ کدام از مسافران قطار در این واگن نبودند. قطار همدان- مشهد چند ماه به علت کرونا تعطیل بود و شنبه با مصوبه ستاد کرونا فعالیت خود را آغاز کرده و با ۴۵ مسافر عازم مشهد مقدس بود. قسمتی از ریل این مسیر ناپدید شده و احتمال دارد توسط کسی دزدیده شده باشد.