بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

سرزمین‌های اشغالی با ۱۵۰ موشک هدف قرار گرفت

گردان های «عزالدین قسام» اعلام کردند که در پاسخ به حملات اسرائیل پنجشنبه شب گذشته و بامداد امروز جمعه، سرزمین‌های اشغالی با ۱۵۰ موشک هدف قرار گرفت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «روسیاالیوم»، گردان های قسام این موشک ها را از غزه به سمت اهداف مورد نظر در شهرهای «عسقلان، اشدود، بئر السبع و سدیروت» شلیک کردند.

 

در پی این حمله و فرود آمدن ۱۰۰ فروند از این موشک ها به عسقلان برق این شهر قطع شد.

 

تلویزیون اسرائیل در این باره خبر داد که حملات موشکی گردان های قسام به تاسیسات شهری عسقلان خسارت وارد کرد و شهر در خاموشی کامل فرو رفت.

 

گردان های قسام پیش از این حمله و همزمان با حملات هوایی صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی غزه در اقدامی تلافی جویانه ۵۰ موشک به عسقلان، اشدود، بئر السبع و سدیروت شلیک کرده بودند.

 

گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشتر اعلام کرده بود که پایگاه هوایی «حتسریم» در نقب هدف حملات موشکی مقاومت فلسطین قرار گرفته است.

 

المیادین گزارش داد که گردان های عزالدین قسام، پایگاه هوایی حتسریم که جنگنده های اسرائیلی از آن  برای بمباران غزه استفاده می‌کنند، هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

 

گردان های قسام همچنین اعلام کرد، سامانه های راداری گنبد آهنین (سامانه ضد موشکی) اسرائیل را در مناطق مرزی با خان یونس در شرق غزه هدف موشک قرار داده است.

 

رسانه های اسرائیل نیز پیش تر اعلام کرده بودند که سامانه ضد موشکی گنبد آهنین این رژیم هدف حملات موشکی از غزه قرار گرفته است.

 

نیروهای مقاومت فلسطین در روزهای اخیر با هزاران موشک مناطق گسترده ای در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

 

پیش تر گردان های عزالدین قسام فرودگاه «رامون» اسرائیل واقع در جنوب فلسطین اشغالی در ۲۲ کیلومتری غزه ظهر امروز با موشک عیاش ۲۵۰ مورد هدف قرار داده بودند.

 

این در حالی است که اسرائیل دیروز پس از موشک باران فرودگاه «بن گوریون» در تل اویو آن را ناامن اعلام کرده و از هواپیماهای در حال عزیمت به آن خواست تا در فرودگاه رامون فرود آیند.

 

مقاومت چهارشنبه شب گذشته نزدیک به ۵۰۰ راکت و موشک تنها به سمت دو شهر عسقلان و تل آویو شلیک کرد که در این حملات تاکنون ۵ اسرائیلی به هلاکت رسیده و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

 

شهر بیت‌المقدس از آغاز ماه رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس اسرائیل و شهرک نشینان به ویژه در منطقه “باب العمود” و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

عباس خطاب به آمریکا و اسرائیل: ما خاری در چشمانتان باقی خواهیم ماند و هرگز میهن‌مان را ترک نخواهیم کرد

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: دیگر کافی است، از ما دور شوید، ما خاری در چشمانتان باقی خواهیم ماند و هرگز میهن‌مان را ترک نخواهیم کرد، اشغالگری‌تان در کشورمان را نه فردا بلکه امروز پایان دهید.

ادامه

اسراییل, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

ممنوعیت تظاهرات علیه اسرائیل در فرانسه

لوفیگارو افزود: فرمانداری پلیس در حالی برگزاری تجمعات در پاریس را ممنوع اعلام کرده که درگیری ها میان حماس و اسرائیل شدت یافته و حملات رژیم اسرائیل منجر به شهادت ۶۵ فلسطینی در غزه شده است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین

چامسکی: اسرائیل تحت حمایت آمریکا استراتژی “ترور و اخراج” را دنبال می‌کند

نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس آمریکایی تاکید کرد، دولت‌های اسرائیل سال‌هاست تلاش کرده‌اند تا فلسطینی‌ها را از شهر مقدس قدس بیرون کنند و تازه‌ترین دور از حملات اسرائیل همسو با همین هدف صورت گرفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, مصاحبه و گفتگو, مصر