هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

جان افریک: آمریکا، اسرائیل و عربستان محور شرارت جدید هستند

سردبیر مجله فرانسوی زبان ‘جان افریک’، روز جمعه در گزارشی نوشت: «آمریکا، اسرائیل، و عربستان» با تشکیل یک ائتلاف خطرناک، محور شرارت در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده‌اند.

 

در ادامه این گزارش که شبکه خبری «الجزیره» قطر، آن را از «بشیر بن یحمد» سردبیر و موسس مجله جان آفریک بازنشر داده، آمده است: «تحرکاتی در خاورمیانه با کشورهای نه چندان مستحکم جریان دارد که این منطقه را به سوی یک جنگ جدید سوق می دهد.

 

سردبیر تونسی الاصل روزنامه فرانسوی زبان تاکید کرد: توپ آغاز جنگ جدید در خاورمیانه شامل ‘حمله اسرائیل به سوریه’، ‘به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس از سوی واشنگتن به عنوان پایتخت اسرائیل’ و ‘خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری از توافق هسته ای با ایران’ شلیک شده است.

 

بن یحمد تصریح کرد: سال گذشته، برای تغییر نقشه خاورمیانه و برپایه منطق زور، یک ائتلاف خطرناک ایجاد شد که به ترتیب اراده آمریکا، اسرائیل و عربستان تحت رهبری ترامپ، نتانیاهو و محمد بن سلمان را پیش می برد.

 

وی با اشاره به این که در ورای ائتلاف آمریکا، اسرائیل و عربستان همچنین مصر، امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشورها قرار می گیرند، هشدار داد: این محور شرارت، پیش از آن که از بین برود و به زباله دان تاریخ بپیوندد، خسارت زیادی به منطقه خاورمیانه وارد خواهد آورد.

 

به نوشته سردبیر جان آفریک، دستورالعمل فعالیت محور سه گانه واشنگتن، تل آویو و ریاض در سه موضوع مهم به شرح زیر، قابل بررسی است.

 

نخست آن که ایران خلع سلاح شده و از مناطق تحت نفوذش خارج شود، اما تهران هرگز در این باره تسلیم نخواهد شد و فرصتی برای تحقق این خواسته ائتلاف سه گانه وجود ندارد.

 

موضوع دوم: طراحی و اجرای طرح سازش کشورهای عربی و اسرائیل است که ترامپ، ماموریت آن را به «جرد کوشنر» مشاور و داماداش سپرده است.

 

به عقیده بن یحمد، طرح کوشنر برای اجرای صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی نیازی به طراحی و تقویت ندارد، چرا که این طرح در واقع همان برنامه نتانیاهو است که بن سلمان آن را اجرا می کند.

 

به باور سردبیر جان آفریک اجرای دستورالعمل دوم با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس آغاز شده است و این مرحله با کناره گیری محمود عباس و نیز ایجاد یک کشور فلسطینی کوچک با حاکمیت مشخص همراه خواهد بود.

 

بن یحمد بر این باور است: در مقابل افزایش نفوذ روسیه در کشورهای خاورمیانه، و تعهد این کشور برای توقف کمک های خود به تهران، عربستان و اسرائیل تلاش می کنند که مسکو را از تهران دور نگه دارند.

 

سردبیر روزنامه جان آفریک در پایان می نویسد: تمامی طرح های ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان خیالی بیش نیست و در واقعیت قابلیت اجرایی ندارد.
ایرنا

سیاست‌های جنگ‌طلبانه و مخرّب دولت آمریکا ومتحدان آن وخطرهای جدّی‌ای که حاکمیت ملّی میهن ما را تهدید می‌کند!

سیاست‌های مداخله‌جویانه و برنامهٔ “تغییر رژیم” امپریالیسم در دهه‌های اخیر در منطقه پیامدهای دهشتناکی برای کشورهای منطقه داشته است. ما نمونه‌های فاجعه‌بار افغانستان، لیبی، سوریه، یمن، و کشور همسایه‌مان عراق را پیش چشم داریم

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, عربستان سعودی, مقاله

سندرز: این تصور که می‌توان مشکلات را از طریق توسل به‌نیروی نظامی حل و‌فصل کرد، احمقانه است

‘برنی سندرز’ سناتور ارشد و رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی سال ۲۰۱۶ ، اقدام ترامپ برای خروج از برجام را ‘غیرعقلانی ‘ دانست و گفت: ترامپ با این اقدام ، باب تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا را بست.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر

فایننشال تایمز: اروپا بر سر دوراهی است

فایننشال تایمز روز جمعه در تفسیری با اشاره به اینکه اروپا در موقعیت سخت دوراهی ادامه برجام و یا تبعیت از برجام قرار دارد، نوشت: ‘قدرت نظامی و برتری دلار’ محورهای قدرت آمریکا را تشکیل می دهند و اروپا در موقعیتی نیست که بتواند مقابل آن عرض اندام کند؛ شاید ناچار به تسلیم شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی

شورای جهانی صلح حملهٔ تحریک‌آمیز موشکی اخیر به سوریه را محکوم می‌کند!

بیانیهٔ شورای جهانی صلح: روند گسترش نظامیگری و جنگ گستردهٔ امپریالیستی در خاورمیانه باید متوقف شود!

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, ضد جنگ, ناتو