انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

سرایت «اومیکرون» ۵۰۰ درصد بیشتر از کرونای دلتاست و احتمالا وارد آمریکا شده است

دکتر آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید اعلام کرد احتمالا سویه “اومیکرون” ویروس کرونا وارد آمریکا شده است.

 

“آنتونی فائوچی” رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی گفت: هنوز این سویه را در آمریکا شناسایی نکرده ایم اما وقتی چنین ویروسی با سطح بالای سرایت وجود دارد و موارد ابتلا مرتبط با سفر در بلژیک، اسرائیل و سایر مناطق شناسایی شده است، در نهایت در همه جا گسترش خواهد یافت.

 

ایالات متحده آمریکا روز گذشته اعلام کرد برای کنترل شیوع سویه جدید کرونا با نام “اومیکرون”، سفر از هشت کشور آفریقایی را محدود می‌کند.

 

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد، دکتر آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید و تیم مقابله با کرونا به من در خصوص سویه جدید اومیکرون که در جنوب آفریقا درحال گسترش است، توضیح داد.

 

رئیس جمهوری آمریکا افزود: به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و تا زمانی که ما اطلاعات بیشتری بدست آوریم، دستور محدودیت های بیشتر سفر هوایی از کشور آفریقای جنوبی و هفت کشور آفریقایی دیگر را می‌دهم.

 

فائوچی افزود: فکر محدود کردن سفرها از چند کشور خاص تنها برای داشتن زمان بیشتر جهت بررسی این سویه است. ما می‌خواهیم زمان بدست آوریم تا در مورد چیزی که نمی دانیم اطلاعات کسب کنیم.

 

او گفت که مردم نباید از سویه جدید بیماری همه گیر کووید-۱۹ وحشت داشته باشند، بلکه باید به اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن، حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات بزرگ در محیط های بسته ادامه دهند.

 

فائوچی اظهار داشت که تهدید این سویه جدید باید مردم را به واکسینه شدن تشویق کند.

 

کتی هوکول نخستین فرماندار زن نیویورک در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 

وی اظهار داشت: ما همچنان شاهد نشانه های خطرناک افزایش ابتلا به کرونا در فصل زمستان هستیم و اگرچه سویه جدید اومیکرون هنوز در نیویورک شناسایی نشده است، اما این ویروس گسترش خواهد یافت.

 

فرماندار نیویورک دستوری اجرایی برای افزایش ظرفیت بیمارستان های این ایالت تا پیش از افزایش احتمالی مبتلایان امضا کرد.

 

نیویورک اولین ایالت در آمریکا است که برای مقابله با سویه اومیکرون کرونا در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

 

سازمان جهانی بهداشت حرف یونانی omicron (اومیکرون) را به نوع کرونا جدید شناسایی شده در آفریقای جنوبی اختصاص داد.

 

سازمان جهانی بهداشت زیر نظر سازمان ملل این سویه را که قبلاً به نام B.۱.۱.۵۲۹ نامیده می‌شد را به عنوان یک نوع نگران کننده شناسایی کرد.

 

کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران قابل انتقال بودن نوع اومیکرون هستند زیرا دارای یک صورت فلکی غیرعادی از جهش‌‌‌‌‌‌‌ها بوده و مشخصات متفاوتی با سایر گونه‌های نگران کننده دارد.

 

“ماریا ون کرخوف” مسئول فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کرونا در ویدئویی که در توییتر منتشر شده است، گفت: اومیکرون B.۱.۱.۵۲۹ به‌ عنوان یک نوع نگرانی نام‌گذاری شده است زیرا دارای برخی ویژگی‌های نگران‌کننده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیدایش و گسترش سریع سویه جدید کووید – ۱۹ در آفریقای جنوبی، بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی را به ازسرگیری اعمال محدودیت ها و قرنطینه و همچنین توقف پروازها از آفریقای جنوبی واداشته است.

 

سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی از این گونه جدید اعلام کرد که به هفته ها فرصت برای درک ماهیت و جزئیات گونه تازه نیازمند است. پزشکان بر این باورند که این گونه، بدخیم تر از گونه کنونی دلتا است.

 

میزان سرایت «اومیکرون» ۵۰۰ درصد بیشتر از سویه دلتای کروناست

 

اگرچه سازمان جهانی بهداشت هنوز جزئیاتی از میزان سرایت سویه اومیکرون ویروس کرونا را اعلام نکرده، یک متخصص بیماری‌های همه‌گیر احتمال داد که میزان سرایت این سویه نسبت به سویه دلتا ۵۰۰ درصد بیشتر باشد.

 

تارنمای نیوزویک دیروز (۵ آذر) نوشت که سنبله پروتئین ویروس کرونا در سویه جدید ۳۲ جهش داشته و بیم آن می‌رود که مصونیت ناشی از واکسیناسیون و ابتلا به بیماری را دور بزند.

 

دکتر اریک فیگل-دینگ (Eric Feigl-Ding) متخصص بیماری‌های همه‌گیر و عضو ارشد فدراسیون دانشمندان آمریکا در توییت‌هایی گمانه‌زنی کرد که اومیکرون ۵۰۰ درصد مسری‌تر از سویه دلتا باشد.

 

پیش‌تر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا نیز در برآوردی از تهدید سویه جدید ویروس کرونا هشدار داد که اومیکرون خطر «زیاد تا بسیار زیادی» علیه این قاره به شمار می‌رود.

 

با این وجود، در این گزارش آمده که هنوز «شک و تردیدهای فراوانی در مورد میزان سرایت، کارایی واکسن، خطر ابتلا مجدد و دیگر خصوصیات این سویه جدید وجود دارد.»

 

سازمان جهانی بهداشت جمعه‌شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد و آن را نگران‌کننده خواند. این نهاد وابسته به سازمان ملل اعلام نظر در مورد میزان سرایت این سویه و مقاومت آن در برابر واکسیناسیون را به هفته‌های بعد موکول کرد.

 

در پی انتشار این خبر، کشورهای رو به افزایشی تدابیری علیه رفت‌وآمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند.

 

بهای جهانی نفت روز جمعه در پی نگرانی از کاهش رشد اقتصادی کشورها به علت اوجگیری دوباره همه گیری سویه جدید کرونا و عرضه مازاد در سه ماهه نخست سال آینده (۲۰۲۲) به پائین ترین میزان در چند ماه اخیر یعنی کمتر از ۸۰ دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

چین: تحریم‌های آمریکا برای زنجیره‌های تأمین جهانی زیان‌بار هستند

دولت چین تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد و ضمن هشدار درباره پیامد آن‌ها برای زنجیره تأمین جهانی اعلام کرد حق اقدام متقابل را محفوظ نگه می‌دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

هشدار سیا به روسیه درباره عواقب ناشی از «سندروم هاوانا»

ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در جریان بازدید از مسکو، در خصوص عواقب ناشی از سندروم هاوانا به مقامات ارشد اطلاعاتی این کشور هشدار داد.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کوبا

کیسینجر؛ چین به تایوان حمله نمی‌کند

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که پیوستن نهایی تایوان و چین هدف پکن است، اما چین به این جزیره حمله نمی‌کند.   به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا روز یکشنبه گفت که چین همچنان به تایوان طمع دارد، اما انتظار نمی‌رود این کشور به این جزیره حمله کند.   به نوشته وبگاه ... کیسینجر؛ چین به تایوان حمله نمی‌کند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین