چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آمریکا را کشور وحشی خواند

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور روسیه در واکنش به ضرب و جرح خبرنگاران روس در فیلادلفیای آمریکا، گفت که آمریکا کشوری وحشی است.

 

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه به صورت مجازی گفت: پس از حادثه حمله به گروه خبری شبکه اول تلویزیون روسیه در فیلادلفیا، برای من این سوال از مایکل مک فول سفیر باراک اوباما در روسیه پیش آمد که شما کدام کشور را وحشی خواندید؟ می‌دانم که این پرسش من بدون پاسخ خواهد ماند یا این که پاسخ به آن به همان شکل متناسب با شخص پاسخ دهنده داده خواهد شد.

 

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، گروه فیلمبرداری شبکه اول تلویزیون روسیه امروز در شهر فیلادلفیا مورد حمله قرار گرفت که بر اثر آن فیلمبردار این شبکه از ناحیه سر بشدت مجروح شد و پلیس فیلادلفیا هیچ کمکی برای دفاع از اعضای گروه فیلمبرداری در برابر مهاجمان نکرد.

 

زاخارووا خطاب به سفیر سابق آمریکا افزود: شما خوب یاد گرفته‌اید که ده‌ها سال مسائل در کشور خود را پنهان کنید و کشورهای دیگر را در همه مسائل متهم کنید.

 

مایکل مک فول سفیر سابق آمریکا در روسیه در سال ۲۰۱۲ در مقام سفیر این کشور در مسکو با لو پوناماریف رهبر جنبش دفاع از حقوق بشر روسیه دیدار کرد و خبرنگاران شبکه تلویزیونی ان.تی وی روسیه از این دیدار باخبر شده و از مک فول که عازم این دیدار بود، فیلم گرفتند.

 

مک فول از این عمل خبرنگاران روس دستپاچه شده و روسیه را کشور وحشی خواند و گفت که این اقدام خبرنگاران ناشایست است و در آمریکا و انگلیس و آلمان و حتی چین این گونه رفتار نمی‌کنند و فقط در روسیه این چنین رفتاری مشاهده می شود.

 

مک فول که کارشناس یک اندیشکده آمریکا است سال گذشته برای سفر به روسیه تلاش کرد اما به دلیل این که نامش در فهرست شهروندان تحریمی آمریکا ، از سوی وزارت خارجه روسیه قرار دارد اجازه سفر به این کشور را نیافت.

 

گروه‌خبری شبکه اول تلویزیون روسیه در پوشش اعتراضات فلادلفیا مورد حمله قرار گرفت. روز دوشنبه در شهر فیلادلفیا «والتر والاس» جوان ۲۷ ساله سیاهپوست که گفته می‌شود سلاحی سرد در دست داشت توسط دو افسر سفیدپوست پلیس به ضرب گلوله کشته شد و بار دیگر توجه را به رفتار خشن پلیس علیه شهروندان سیاهپوست جلب کرد.

 

سی ان ان گزارش داد: سراسر شهرهای آمریکا شاهد اعتراض‌ها علیه نژادپرستی و رفتار خشونت بار پلیس برعلیه سیاهپوستان است که با قتل جورج فلوید در ایالت مینه سوتا (پنجم خرداد) آمریکا را فرا گرفت، شهر فیلادلفیا را بهم ریخت بطوری که در ناآرامی ها۳۰ پلیس مجروح شده و ۹۱ نفر هم بازداشت شدند.

فقر، نژادپرستی، و بی‌عدالتی که با کووید – ۱۹ درآمیزند، بر شدت همه‌گیری کرونا می‌افزایند

به‌نظر درست نمی‌آمد. تارنمای حزب کمونیست کلمبیا در تاریخ ۵ اکتبر [۲۰۲۰]، تأملات یک پزشک درباره مشخص ساختن مجدد یک بیماری را منتشر کرد.

ادامه

افریقا, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, برابری اجتماعی, تبعیض‌نژادی, دانش, فقر, کلمبیا

نگاهی به انتخابات حسّاس کنونی در آمریکا

گفت‌وگوی «نامهٔ مردم» با کورتیس اَتکینز، مدیر مسئول پیپلز وُرلد (دنیای مردم)، نشریهٔ حزب کمونیست آمریکا، و عضو شورای ملّی حزب کمونیست آمریکا

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, فاشیسم, نئولیبرالیسم

پاپ فرانسیس سیاست‌های ناعادلانه نئولیبرالیسم را محکوم کرد

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان امروز (یکشنبه) اظهار کرد، همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ جدیدترین بحرانی است که ثابت می‌کند تنها اتکا به نیروهای مربوط به بازار و سیاست‌های اقتصادی “نشت پول از بالا به پایین” در رقم زدن مزایای اجتماعی که حامیانشان ادعا می‌کردند، شکست خورده‌اند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایتالیا, برابری اجتماعی, پاپ, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, سرمایه‌داری, فقر, نئولیبرالیسم

سندرز؛ مردم در مناظره دیدند ترامپ خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

یک سناتور آمریکایی در واکنش به اولین مناظره انتخاباتی امسال، رئیس جمهور این کشور را نژادپرست، دچار دگرهراسی و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور توصیف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر