آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

ستونی متشکل از ۸۱ خودرو و تانکر حامل نفت دزدیده شده سوریه توسط نظامیان آمریکا وارد عراق شد

منابع سوری از ورود محموله جدید از نفت دزدیده شده سوریه به دست نظامیان آمریکایی به عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» خبر دادند.

 

به گزارش تسنیم، خبرگزاری سوریه(سانا) گزارش داد که تروریست‌های آمریکایی همچنان در حال چپاول منابع طبیعی ملت سوریه هستند.

 

منابع محلی سوری اعلام کردند که کاروان حامل نفت دزدیده شده سوریه در حومه الحسکه به اراضی عراق از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» منتقل شده است.

 

این منابع بیان کردند: ستونی متشکل از ۸۱ خودرو و تانکر حامل نفت دزدیده شده سوریه و مهمات نظامی امروز از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» به دست نظامیان آمریکایی وارد عراق شده است.

 

منابع سوری گزارش دادند که ۱۶ خودرو زرهی نظامیان آمریکایی این محموله دزدیده شده را به عراق اسکورت می‌کردند.

 

گفتنی است که چند روز قبل هم، منابع محلی در شهر «رمیلان» در استان حسکه شمال شرق سوریه اعلام کردند، یک کاروان نیرو‌های اشغالگر آمریکایی متشکل از ۶۰ تانکر، کامیون و نفتکش از میادین نفتی «رمیلان» خارج و از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد عراق شده است.

 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اخیرا اعلام کرد، آمریکا به صورت غیرقانونی از میادین نفتی در شمال شرق سوریه ماهانه بیش از ۳۰ میلیون دلار نفت استخراج می‌کند.

 

پیشتر هم گزارش‌هایی درباره همکاری نظامیان آمریکایی با گروه تروریستی داعش برای قاچاق نفت سوریه منتشر شده بود.

 

آمریکا به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به صورت غیرقانونی (بدون اجازه دمشق) در سوریه حضور نظامی دارد.

 

حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است که به اذعان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن عامل اصلی پیدایش گروه‌های ترویستی از جمله داعش بوده است. بر اساس گزارش های رسمی آمریکا تاکنون میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات دراختیار تروریست‌های مستقر در سوریه قرار داده است.

 

مقامات سوریه بارها تاکید کرده‌اند اقدامات آمریکا در سوریه به معنای «اِشغال» است.

 

بحران در سوریه از سال ۲۰۱۱ با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع اسراییل آغاز شده است.

گام برداشتن عراق برای قرارداد نفتی کم‌سابقه با چین

دولت عراق در سایه کسری بودجه و بحران مالی شدید، خود را برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری نفتی با شرکت «ژنهوای» چین آماده می‌کند، قراردادی که بر اساس مفاد آن، در عراق کم‌سابقه است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق

واشنگتن‌پست: تحریم‌ها ممکن است در دسترسی ایران به واکسن کرونا اخلال ایجاد کنند

یک روزنامه آمریکایی به نقل از کارشناسان مسائل تحریمی نوشته تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران ممکن است در دسترسی این کشور به واکسن کرونا اخلال ایجاد کند. 

ادامه

المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان بهداشت جهانی, کره جنوبی