شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

آسوشیتدپرس؛ ساکنان اوکیناوا به ساخت پایگاه هوایی آمریکا “نَه” گفتند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رأی منفی مردم اوکیناوا به این مساله، فشاری مضاعف بر دولت ملی ژاپن برای تغییر موضعش است که می‌خواهد پایگاه نظامی آمریکا را جابجا کند.

 

نتایج همه‌پرسی روز یکشنبه نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از مردم این منطقه مخالف برنامه ساخت پایگاه هوایی جدید آمریکا در منطقه دفن زباله در “هنوکو” هستند با این حال دولت ژاپن گفته که با وجود این مخالفت مردمی، به برنامه خود ادامه می‌دهد.

 

این همه‌پرسی به صورت قانونی الزام آور نیست اما تأکیدی بر تمایلات مردم این منطقه درباره برنامه جابجایی این پایگاه هوایی آمریکایی محسوب می‌شود.

 

منطقه هنوکو جایگزین منطقه فوتنما در جزیره اوکیناوا می‌شود که جمعیت زیادی دارد و مدت‌هاست که مردم این منطقه بابت سر و صداهای ایجاد شده ناشی از برخاستن و فرود آمدن هواپیماهای نظامی آمریکایی و خطرات آن شکایت می‌کنند.

 

ارتش آمریکا ضمن امتناع از اظهارنظر درباره این همه‌پرسی اعلام کرد که توافق هنوکو برای امنیت منطقه‌ای ضرورت دارد.

 

در عین حال منتقدان می‌گویند که محیط زیست هنوکو شامل چند گونه دریایی از قبیل فیل دریایی و صخره‌های مرجانی به دلیل ساخت این پایگاه هوایی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

 

دنی تاماکی، فرماندار اوکیناوا که این همه‌پرسی را به راه انداخته، گفت: نتایج باید مورد احترام قرار گیرند. این همه‌پرسی معنای مهمی دارد.

 

در همین حال، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت که دولت احساسات مردم اوکیناوا را درک می‌کند اما تاکید کرد که برنامه تغییری نمی‌کند

.

گفتنی است، این همه‌پرسی بر اقدامات فرماندار اوکیناوا علیه پایگاه‌های آمریکایی می‌افزاید. این تحرکات نه تنها در میان ساکنان اوکیناوا طنین انداز شده بلکه سایر مناطق ژاپن و حتی جهان را نیز درگیر کرده است.

ایسنا

هشدار خبرگزاری کره شمالی به مردم آمریکا در آستانه مذاکرات ترامپ و اون

رسانه دولتی کره شمالی امروز یکشنبه، گزارش داد که اگر نشست هسته‌ای ویتنام بدون نتیجه به پایان برسد، مردم آمریکا “هرگز از تهدیدهای امنیتی رها نمی‌شوند”.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره شمالی

فرماندار داکوتای جنوبی؛ جنگ‌های تجاری ترامپ ایالت داکوتای جنوبی را نابود کرده است

فرماندار ایالت داکوتای جنوبی گفت که جنگ های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایالت او را نابود کرده و از ترامپ خواست که به جنگ تجاری با چین پایان بدهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا

آسوشیتدپرس؛ نگرانی‌های سئول در آستانه دومین دیدار اون و ترامپ

در حالی که دونالد ترامپ اواخر این هفته برای دستیابی به توافقی هسته‌ای در ویتنام با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد، برخی از مقامات سئول نگران سرنوشت اتحاد نظامی چند ده ساله با واشنگتن هستند.

ادامه

امریکا, جهان, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی, مقاله, ویتنام

ژاپنی ها خواستار همه پرسی درباره پایگاه آمریکا هستند

روزنامه ژاپن تایمز روز جمعه نوشت؛ تبلیغات گسترده در اوکیناوا در جریان است تا مردم درباره حضور نظامیان آمریکایی و انتقال آنها از پایگاه قدیمی فوتمنا به یک پایگاه جدید رای گیری کنند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا