دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

تحلیلگر روزنامه گاردین انگلیس استدلال کرد جنگی که دهه‌ها به‌ طور نیابتی و خارج از سرزمین‌های اشغالی بین ایران و اسرائیل در جریان بود، با حمله اسرائیل به کنسولگری تهران وارد مرحله جدیدی شد که پیشگیری از تشدید آن نیازمند مهار اسرائیل است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین در مطلبی به تفصیل به ... تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, ایران, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان

چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد

ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز اسرایل، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید اوضاع در خاورمیانه، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد. به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پکن درخصوص تشدید ... چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد

ادامه

اسراییل, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, صلح

سانا؛ حمله هوایی آمریکا به یک پاسگاه ارتش سوریه

حمله هواپیماهای نیروهای اشغالگر آمریکایی به یک پاسگاه ارتش سوریه در جنوب شرقی قامشلی موجب کشته شدن یک سرباز سوری و زخمی شدن دو نفر دیگر از آن‌ها شد.

 

خبرگزاری سوریه (سانا) روز دوشنبه به نقل از خبرنگار خود در الحسکه گزارش داد که هواپیمای متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی صبح امروز پس از آن که سربازان پاسگاه ارتش سوریه در ” تل الذهب ” واقع در جنوب شرقی ” قامشلی ” مانع عبور گشتی‌های اشغالگران آمریکایی شدند به این پاسگاه حمله کردند که در پی آن یک سرباز ارتش سوریه به شهادت رسید و ۲ تن دیگر  زخمی و بلافاصله به بیمارستان قامشلی منتقل شدند.

 

از زمانی که نیروهای اشغالگر آمریکایی اقدام به تاسیس پایگاههای غیرقانونی در حومه الحسکه کرده‌اند و تلاش خود را برای انجام گشت بین روستاها و شهرهای نزدیک به مناطق استقرار خود افزایش داده‌اند،  ساکنان تعدادی از روستاهای حومه الحسکه با حمایت ارتش سوریه مانع از گشت زنی آن‌ها در بین روستاها و شهرها شده‌اند و با پرتاب سنگ آنان را مجبور به عقب نشینی و بازگشت کرده‌اند.

 

مردم سوریه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در خاک این کشور  را اشغالگری می‌دانند و مخالف حضور آن‌ها هستند.

 

آمریکا پیشتر بیش از ۷ هزار نیروی نظامی به صورت غیرقانونی وارد سوریه کرده و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق  سوریه  با  اردن  و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده بود.

 

فرانسه و انگلیس نیز مانند امریکا اقدام به وارد کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق کرده بودند که بر خلاف خواست دولت  سوریه و قوانین بین‌المللی بود.

 

پارسال «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه خبر داد ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا ۶۰۰ نیروی نظامی امریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده‌اند، در اطراف حوزه های نفتی باقی بمانند.

 

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات تروریست های داعشی و تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت سوریه بخش‌هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع کمک های نظامی و آموزشی به تروریست‌ها ارایه کرده است.

 

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش های شمالی سوریه نیروهای امریکایی مستقر در این مناطق اقدام به تخلیه پایگاه های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه امریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

 

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند.

هشدار چین به آمریکا: به تحریم‌های یکجانبه ایران پایان دهید

چین امروز دوشنبه بار دیگر ضمن حمایت از پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای تشکیل نشست فوق‌العاده شورای امنیت با حضور ایران و آلمان، به واشنگتن هشدار داد به تحریم های یکجانبه خود علیه ایران پایان دهد و به مسیر صحیح تصمیمات شورای امنیت باز گردد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

جنگ سرد آمریکا و چین مسیر جریان‌های انرژی را تغییر می‌دهد

بدتر شدن رابطه بین چین و آمریکا باعث تشویق سیاست‌گذاران چینی به افزایش تلاش برای قطع وابستگی به واردات نفت و گاز و ایجاد منابعی غیر از متحدان آمریکا می‌شود.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, مقاله

آمریکا در تصویب قطعنامه در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ناکام ماند

قطعنامۀ پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تسلیحاتی ایران رای لازم را به دست نیاورد و به تصویب نرسید. این طرح با کسب ١١ رای ممتنع و تنها ٢ رای موافق و نیز ٢ مخالف از تصویب بازماند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل