هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

سامانه «مبارزه رادیویی – الکترونیکی» روسیه هواپیماهای آمریکایی را در آسمان سوریه کور می‌کند

روسیه اخیراً سامانه‌های جدیدی که می‌توانند سیستم‌های “جی.پی.اس” را از کار بیندازند، در مرز سوریه – سرزمین‌های اشغالی مستقر کرده و این مسئله می‌‌تواند نه تنها مانع از پرواز هواپیماهای اسرائیلی شود، بلکه هواپیماهای نسل جدید آمریکایی را نیز کور کند.

 

روزنامه «راسیسکایا گازیتا» امروز نوشت: فناوری جدید سامانه «مبارزه رادیو-الکترونیکی» روسیه که در سوریه مستقر شده است، قادر است هواپیماهای نامرئی اف – ۳۵ و اف – ۲۲ آمریکا را کاماً نابینا کند.

 

به نوشته نشریه «نشنال اینترست» آمریکا، اخیراً سامانه‌های «مبارزه رادیو-الکترونیکی» روسی در مرزهای سوریه با سرزمین‌های اشغالی مستقر شده‌اند که قادر به از کار انداختن سیستم‌های جی. پی.اس هستند. این مسئله به‌شدت می‌تواند مانع از پرواز هواپیماهای اسرائیلی در آسمان سوریه شده و همچنین جنگنده‌های جدید نسل پنجم «اف-۳۵» که آمریکا آنها را غیرقابل ردیابی می‌نامد را کور کند. مشخص شده که تداخلات رادیویی که سیستم‌های ناوبری جنگنده اف-۳۵ آمریکا را مختل می‌کند، از پایگاه نظامی-هوایی حمیمیم ارسال می‌شوند.

 

به نوشته این نشریه آمریکایی، کار سامانه‌های «مبارزه رادیو-الکترونیکی» روسی پس از آن آغاز شده که نیروی هوایی آمریکا جنگنده‌های مخفی اف – ۳۵ و اف – ۲۲ خود را در قطر و امارات متحده عربی مستقر کرده است. روسیه همچنین تلاش می کند تا از این مانع از آن شود که آمریکا بتواند از هواپیماهای خود برای حمله به ایران استفاده کند.

 

مجله «نشنال اینترست» یادآور شده که بدین ترتیب هواپیماهای اسرائیلی هم به سادگی اسیر رویارویی دو قدرت بزرگ جهانی، یعنی روسیه و آمریکا شده‌اند. روسیه اکنون این امکان را از دست نمی‌دهد که با استقرار این سامانه‌ها در سوریه، در واقع با یک تیر دو نشان زده و هم امکان پرواز هواپیماهای اسرائیلی درسوریه را کاهش داده و در عین حال از خرید هواپیماهای آمریکایی توسط نیروی هوایی اسرائیل جلوگیری کند.

 

ضمن اینکه آمریکایی‌ها هم اذعان می کنند که سامانه «مبارزه رادیویی-الکترونیکی» روس‌ها کاملا موثر عمل کرده و پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک سوریه را در برابر حملات پهپادهای تروریستی در امان نگه داشته است.

 

به نوشته این نشریه، مسکو سعی می کند تا بدین ترتیب مانع از پرواز هواپیماهای غربی، از جمله هواپیماهای نامرئی اف-۳۵ و اف-۲۲ آمریکا و همچنین پهپادهای تروریست‌ها در نزدیکی پایگاه‌های خود در سوریه شود.

 

چرا روسیه سامانه «مبارزه رادیو-الکترونیکی» را در سوریه مستقر کرده است؟

 

” آلکسی لئونکوف” کارشناس نظامی روس در گفت‌وگو با روزنامه «راسیسکایا گازیتا» توضیح داده که چند سامانه «مبارزه رادیویی-الکترونیکی» از جمله: «کراسوخا» و «ماسکوا – ۱» در پایگاه نظامی حمیمیم و طرطوس سوریه مستقر هستند.

 

به گفته وی، سیستم‌های ‌«مبارزه رادیویی-الکترونیکی» برای دفاع از گروه‌های نظامی روسیه مستقر در خاک سوریه، چه در مقابل هواپیماهای شناسایی و چه در برابر تلاش برای حمله از هوا در نظر گرفته شده‌اند. این سامانه‌ها می‌توانند سیستم رادار هواپیماهای دشمن، سیستم بمب‌های خودکار، موشک‌ها و پهپادهای دشمن را از کار بیندازند.

 

دامنه عمل سیستم «کراسوخا» ۳۰۰ کیلومتر در تمامی جهات است. این سامانه یک عامل ارسال علائمی بشمار می رود که قادر است ارتباطات رادیویی و الکترونیکی دشمن را از کار بیاندازد.

 

سیستم «ماسکوا-۱» هم به نوبه خود حریم هوایی اطراف محل استقرار را اسکن کرده و وجود دشمن را شناسایی و این اطلاعات را به سامانه‌های پدافند هوایی و نیروی هوایی منتقل می‌کند.

 

این کارشناس یادآور شد، روسیه می خواهد تا امنیت پایگاه‌های خود را در برابر پهپادهای تروریست‌ها که دائماً برای حمله از آنها استفاده می کند و مسلماً بدون کمک متخصصان غربی این کار ممکن نیست را تامین کند. ضمن اینکه نگرانی مقامات نظامی روس در باره این حقیقت که هواپیماهای شناسایی غربی دائماً در نزدیکی پایگاه‌های روسیه در حال پرواز هستند نیز کاملا قابل توجیه است.

 

لئونکوف افزود: «وجود سامانه‌های مبارزه رادیویی الکترونیکی روسیه این امکان را از هواپیماهای غرب گرفته است تا بدانند که چه اتفاقی در پایگاه‌های نظامی حمیمیم و طرطوس رخ می دهد. اگر آنها به فاصله مشخصی از این پایگاه‌ها برسند، کور خواهند شد.

لازم به ذکر است، سامانه‌های «مبارزه رادیو-الکترونیکی» به منظور دفاع از فناوری‌ها و نیروهای نظامی روسی قادر به کور کردن رادارهای دشمن دفاع، از بین بردن ارتباطات رادیویی و تلفنی و از کار انداختن علائم هدایت تسلیحات قابل کنترل است. این فناوری نظامی روسی قابلیت کارایی بالای خود را به اثبات رسانده و می تواند به عنوان یک سلاح نامتقارن برای جنگ‌های نسل جدید در جهان به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

تسنیم

یونان درخواست آمریکا برای مشارکت درائتلاف دریایی خلیج فارس را رد کرد

تارنمای خبری”پرونیوز” یونان روز پنجشنبه گزارش داد که امریکا از طریق رسمی و دیپلماتیک از دولت یونان خواسته که برای حفاظت کشتیرانی خلیج فارس در ائتلاف تحت رهبری آمریکا شرکت کند اما به نظر می‌رسد که یونان در دو نشستی که با آمریکایی داشته به اعزام کشتی و هواپیما به منطقه خلیج فارس، جواب مثبتی ... یونان درخواست آمریکا برای مشارکت درائتلاف دریایی خلیج فارس را رد کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه, یونان

جنگ‌افروزان ایالات‌متحده و ناتو، شریک‌هایی مشتاق در آلمان می‌یابند

در حالی که زخم‌زبان‌ها، توییت‌ها، و گردهمایی‌های نژادپرستانه آقای ترامپ هر روز در صدر خبرهای رسانه‌های ایالات‌متحده قرار می‌گیرند، مردم این کشور را به‌خاطر ندیدن کوشش نیروهای راست‌گرا به‌منظور دست‌یابی به درجه‌ای از نظامی‌گری و جنگ‌افروزی در سراسر جهان- و به‌ویژه اینجا در اروپا که دامنه آن از آنچه تا اکنون مشاهده شده فراتر رفته ... جنگ‌افروزان ایالات‌متحده و ناتو، شریک‌هایی مشتاق در آلمان می‌یابند

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, افغانستان, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, ناتو, هلند

آفریقای جنوبی میزبان نشست همبستگی در برابر زورگویی‌های آمریکا

نمایندگان کشورهای ایران، کوبا، فلسطین و ونزوئلا با حضور در نشست آفریقای جنوبی آمریکا را به دلیل سیاست‌های «زورگویی، ارعاب، محاصره اقتصادی و تحریم ها» مورد انتقاد قرار دادند.

ادامه

افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, ایران, جنوب آفریقا, جهان, خبر, فلسطین, کوبا, همبستگی, ونزوئلا