مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

سازمان ملل متحد: ۱۰۰ هزار غیرنظامی “سپر انسانی” داعش در موصل شده‌اند

سازمان ملل متحد، روز جمعه ١۶ ژوئن اعلام کرد که بیش از ١٠٠هزار غیرنظامی عراقی در محاصره نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش)، در مرکز شهر “موصل” قرار گرفته‌اند و داعش از آنان در مقابل حملات نیروهای ارتش عراق به عنوان “سپر انسانی” استفاده می‌کند.

 

“برونو گدو” نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان عراقی، در یک کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد: «بیش از صدهزار غیرنظامی ممکن است که هنوز در بخش قدیمی شهر “موصل” گرفتار باشند و این غیرنظامیان به طور کلی به عنوان سپر انسانی در محاصره قرار گرفته‌اند».

 
این در حالی است که نیروهای نظامی عراق به عنوان یک هدف استراتژیک، به حملات خود برای بازپس‌گرفتن بخش قدیمی و مرکزی شهر موصل، پایگاه داعش در شمال این کشور ادامه می‌دهند ولی این عملیات به نوشته خبرگزاری فرانسه، پیچیده و سخت است.

 

بخش قدیمی شهر “موصل” در کرانه غربی رود دجله واقع شده است؛ رودی که شهر موصل را به دو بخش تقسیم می‌کند. بخش قدیمی موصل از کوچه‌های تنگ و بسیار پرجمعیت تشکیل شده که پیشروی خودروهای زرهی را در این بخش دشوار می‌کند. همچنین به کارگیری از سلاح‌های سنگین خطر کشته شدن جمعیت غیرنظامی موصل را تشدید می‌کند.

 

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در زمینه پناهجویان عراقی تأکید کرده که گروه دولت اسلامی (داعش) غیرنظامیان را در بیرون شهر موصل به گروگان گرفته و آنان را به زور به داخل بخش قدیمی می‌آورد.

 

آقای گدو گفت: «ما می‌دانیم که نیروهای داعش آنان را در حالی که از درگیری‌ها فرار می‌کردند با خود برده‌اند». وی اضافه کرد: «این غیرنظامیان که در مرکز شهر موصل به دام افتاده‌اند، بدون بهره‌مندی از آب، غذا و الکتریسیته، در یک شرایط فقر و وحشت زندگی می‌کنند».
این مقام سازمان ملل متحد گفت که نیروهای داعش آنانی را که تلاش می‌کنند از مناطق تحت کنترل داعش فرار کنند، به قتل برسانند. او گفت تعدادی از این غیرنظامیان که با وجود این شرایط، از داعش فرار کرده‌اند، از نظر روانی به شدت آسیب دیده‌اند.

 

کنترل شهر موصل در ژوئن سال ٢٠١۴ به دست گروه دولت اسلامی (داعش) افتاد و نیروهای ارتش عراق از اواسط اکتبر گذشته عملیات بازپس‌گیری این شهر را آغاز کردند. از ابتدای این عملیات، حدود ۸۶۲ هزار نفر از ساکنان موصل آواره شده‌اند؛ با این حال ۱۹۵ هزار نفر از آنان به بخش شرقی موصل بازگردانده شدند؛ بخشی که پیشتر از سوی ارتش عراق بازپس‌گرفته شده است.

 

در مجموع ۶۶۷ غیرنظامی همچنان آواره هستند و بخشی از آنان در ۱۳ اردوگاهی که سازمان ملل متحد برپا کرده زندگی می‌کنند.

رادیو فرانسه

مسکو: تحولات نظامی جدید در سوریه، زمینه‌ساز شکست نهایی داعش و النصره است

به گزارش روسیاالیوم، ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که تحولات نظامی سیاسی جدید در سوریه، شرایط مناسب برای شکست نهایی دو گروه تروریستی داعش و النصره را فراهم می‌کند.   وی طی سخنانی در نشست خبری هفتگی خود اظهار داشت: روسیه تحولات مثبت نظامی سیاسی در سوریه را رصد می‌کند.   زاخاروفا گفت: ... مسکو: تحولات نظامی جدید در سوریه، زمینه‌ساز شکست نهایی داعش و النصره است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

وزارت دفاع روسیه: ابوبکر البغدادی در حمله هوایی روسیه کشته شده است

بر اساس اطلاعات دریافتی در این حمله حدود ۳۰ سرکرده داعش و ۳۰۰ نفر از محافظان این سرکرده ها کشته شدند که در میان کشته شدگان ابو الحاج المصری امیر الرقه و ابراهیم النایف الحاج امیر مناطق واقع میان الرقه و شهر السخنه و سلیمان الشواخ رئیس سرویس امنیتی داعش به چشم می خورند.   ... وزارت دفاع روسیه: ابوبکر البغدادی در حمله هوایی روسیه کشته شده است

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

ارتش سوریه بخش هایی از حومه رقه را آزاد کرد

ارتش سوریه روز پنجشنبه چند منطقه در جنوب شهر الطبقه را واقع در حومه جنوب غربی رقه از اشغال داعش آزاد کرد.   به گزارش پایگاه خبری العهد از سوریه, نیروهای ارتش سوریه میدان نفتی الثوره و تاسیسات وابسته به آن و همچنین منطقه مساکن الثوره را در جنوب شهر الطبقه آزاد کردند.   بنابراین ... ارتش سوریه بخش هایی از حومه رقه را آزاد کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

گزارش سازمان ملل درباره حمایت اسرائیل از تروریست‌های سوری

به نقل از الیوم السابع، گزارش دبیر کل سازمان ملل در خصوص عملکرد نیروهای حافظ صلح این سازمان تاکید دارد که نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در چندین مرحله اقدام نیروهای اسرائیلی را در حمایت از تروریست‌های مسلح در منطقه حائل و ارسال کمک و ارتباط و هماهنگی مستقیم با آنها را رصد کرده است. ... گزارش سازمان ملل درباره حمایت اسرائیل از تروریست‌های سوری

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, خبر, سوریه