روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ میلادی واضح گردید که بخار از ظرف جوشان رها شده است. مطالباتی که در اعتصابات هشدار دهنده سال گذشته بیان گردید، در اعتراضات امسال مجددا تکرار شد: مردم از سیاست های دولت ناراضی هستند. “هاگن لش” از مؤسسه اقتصاد آلمان، با نگرانی گفت: “اگر اعتراض کشاورزان الگو شود، ما با ... پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, پناهجویی, روسیه, زنان, فقر, کارگری, کشاورزی, کودکان, مقاله

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

سنای آمریکا بسته امنیت ملی را که مدت‌ها در انتظار ارائه بود و شامل کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، اعلام کرد و قرار است در روزهای آتی رای گیری اولیه درباره آن انجام شود. به گزارش ایسنا، از این بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیارد دلاری، بیش از نیمی یا تقریبا ۶۰ میلیارد ... سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امنیتی, اوکراین, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فلسطین, هندو پاسیفیک

معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

صدها هزار معترضان در آلمان روز یکشنبه در حدود ۴۰ شهر علیه گروه‌های راست افراطی تظاهرات کرده و بار دیگر مخالفت خود را با طرح اخراج میلیون‌ها مهاجر از این کشور اعلام کردند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های «جمعه‌های آینده» و «کامپکت» که سازماندهی این تظاهرات را بر عهده داشتند، در ... معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

رئیس‌جمهوری مکزیک قانون ضد مهاجرتی تگزاس آمریکا را «غیرانسانی» خواند

رئیس‌جمهوری مکزیک قانون جدید وضع شده از سوی فرماندار تگزاس که بازداشت مهاجران غیر قانونی را جرم‌انگاری می‌کند، محکوم کرد و این دست اقدامات را «غیر انسانی و سیاسی» توصیف کرد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، بسته اقداماتی که هفته جاری توسط گرگ ابوت (Greg Abbott) فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ... رئیس‌جمهوری مکزیک قانون ضد مهاجرتی تگزاس آمریکا را «غیرانسانی» خواند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, پناهجویی, تحلیل, حقوق بشر, مکزیک

سازمان ملل: شمار آوارگان جهان به حدود ۸۰ میلیون نفر افزایش یافت

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) گزارش داد: آوارگی اجباری جهان در سالی که گذشت، به طورعمده به دلایلی همچون جنگ، خشونت و پیگرد به حدود ۷۹.۵ میلیون نفر رسیده است.

 

به گزارش تارنمای سازمان ملل متحد، کمیساریا در تازه‌ترین گزارش خود که امروز (پنجشنبه ۲۹ خرداد) منتشر شد تاکید کرد، این ارقام نشان می‌دهد از هر ۹۷ نفر در کره زمین یک نفر مجبور به آوارگی شده است.

 

به گزارش ایرنا، این گزارش نشان داد، فقط در سال ۲۰۱۹ میلادی ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به شمار آوارگان جدید افزوده شده است.

 

فیلیپو گراندی رئیس کمیساریا در جمع خبرنگاران در سخنانی که تقریبا با روز جهانی آوارگان (۲۰ ژوئن – ۳۱ خرداد) مصادف شده، گفت: حدود ۸۰ میلیون نفر، بالاترین آماری است که از زمان گردآوری نظام‌مند چنین داده‌هایی به ثبت رسیده و البته نگران‌کننده است.

 

وی افزود: هر چند بی‌خانمانی همه کشورها را تحت تاثیر قرار داده اما آمارها نشان می‌دهد کشورهای فقیرتر میزبان ۸۵ درصد از کسانی هستند که به زور از خانه و کاشانه خود بیرون رانده شده‌اند.

 

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: این مساله همچنان جهانی است و به همه کشورها مربوط می‌شود اما با وجود لفاظی‌ها، بیشتر از همه این کشورهای فقیرتر هستند که با چنین چالشی مواجه‌اند.

 

تاثیر کووید-۱۹

 

وی درباره تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر جابجایی گروهی جمعیت نیز گفت: این عامل، بی‌تردید بحران بیشتری را برای مردم ایجاد می‌کند.

 

گراندی با ابراز نگرانی از این وضعیت، افزود: «بحران معاش» به همراه افزایش فقر این جمعیت‌ها به همراه نبود راه‌حل در مناطق درگیر و وخامت اوضاع امنیتی، بدون شک به افزایش جمعیت آوارگان نه فقط در کشورهای منطقه بلکه در اروپا منجر شده است.

 

برای نخستین‌بار، جمعیت آواره ونزوئلا در گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ افزایش نشان می‌دهد و به ۳.۵ میلیون نفر رسیده است.

 

براساس برآورد کمیساریا، نزدیک به ۳۰ تا ۳۴ میلیون نفر از جمعیت ۷۹.۵ میلیونی آواره در جهان کودک هستند.

سازمان ملل: بیش از ۲۰ هزار پناهنده در دریای مدیترانه غرق شده‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در گزارش جدیدی آمار قربانیان مهاجرت از دریای مدیترانه به سمت اروپا از آغاز بحران پناهندگان در سال ۲۰۱۴ را بیش از ۲۰ هزار نفر ارزیابی کرده است.

ادامه

اروپا, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, شمال افریقا, لیبی

تظاهرات در آلمان در حمایت از پناهجویان سرگردان در مرز یونان

هزاران نفر در شهرهای برلین و هامبورگ به خیابان آمدند و خواستار پذیرش پناهجویان سرگردان در مرز ترکیه و یونان شدند. ترکیه برای تحت فشار قرار دادن اروپا راه پناهجویان برای رفتن به سمت گذرگاه‌های مرزی را باز گذاشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, پناهجویی, جهان, غرب اروپا, یونان

صدراعظم سابق آلمان؛ اتحادیه اروپا به وعده‌هایش در مورد پناهجویان عمل نکرد

گرهارد شرودر روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا به وعده‌های خود در مورد توافقنامه پناهجویان در سال ۲۰۱۶ میان آنکارا و بروکسل عمل نکرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, بلژیک, بلغارستان, پناهجویی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, یونان

اخراج ییمی اُکِسوُن، رهبر حزب دموکرات‌های سوئد از ترکیه

رهبر حزب دموکرات‌های سوئد، ییمی اُکِسوُن به نقل از منابعی در ترکیه، امروز به دلیل پخش اعلامیه‌هایی در مرز یونان و ترکیه، توسط پلیس ترکیه مورد بازجویی قرار گرفت و برای اخراج به سوئد به فرودگاه استانبول منتقل شد.

ادامه

ایران, ترکیه, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا