تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

سازمان ملل: حدود ۴۰۰۰ افغان در نیمه نخست ۲۰۱۹ کشته یا زخمی شدند

بر اساس گزارش امروز سه شنبه سازمان ملل، مشخص شد حدود ۳۸۱۲ تن از شهروندان افغانستان در شش ماهه نخست سال جاری میلادی در نبرد علیه گروه‌های شبه نظامی کشته یا زخمی شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گزارش از سوی سازمان ملل شامل افزایش زیادی از تعداد تلفات غیرنظامیان افغان با مسؤولیت نیروهای دولتی افغانستان و سربازان تحت رهبری ناتو می‌شود.

 

جدیدترین آمار تلفات و زخمی‌ها در حالی منتشر شده که گفتگوی مقام‌های طالبان و آمریکایی برای پایان دادن به این نبرد ۱۸ ساله وارد مرحله مهمی شده و هدف مذاکره کنندگان آمریکایی دستیابی به توافق صلح تا پیش از اول سپتامبر است.

 

این نبرد با وجود اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک همچنان شدت خود را دارد و باعث شده تا غیرنظامیان تحت یک تهدید دائمی هدف قرار گرفتن از سوی نیروهای شبه نظامی یا گیر افتادن در نبرد یا قربانی حملات هوایی نیروهای افغان و نیروهای تحت رهبری ناتو زندگی خود را بگذرانند.

 

هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان در این جدیدترین گزارش خود آورده، حملات زمینی و درگیری‌ها پس از بمب‌های دست ساز و حملات هوایی علت بیشتر این تلفات غیرنظامیان است.

 

در گزارش این هیات کمک رسان آمده است، طالبان و نیروهای داعش بین بازه زمانی اول ژانویه تا ۳۰ ژوئن، ۵۳۱ افغان را کشته و ۱۴۳۷ تن دیگر را نیز زخمی کرده‌اند. گروه‌های افراط‌گرا به عمد ۹۸۵ غیرنظامی از جمله مقام‌های دولتی، ریش‌سفیدان قبایل، نیروهای کمک رسان و روحانیون را هدف قرار می‌دهند. همچنین، نیروهای حامی دولت افغانستان در نیمه نخست سال جاری میلادی تا ۳۰ ژوئن، ۷۱۷ غیرنظامی افغان را کشته و ۶۸۰ تن دیگر را نیز زخمی کرده‌اند که رشد ۳۱ درصدی نسبت به بازه زمانی ۲۰۱۸ دارد.

 

در ادامه این گزارش همچنین آمده است، دست کم ۱۴۴ زن و ۳۲۷ کودک کشته و بیش از ۱۰۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

حملات هوایی نیز باعث مرگ و زخمی شدن ۵۱۹ غیرنظامی از جمله ۱۵۰ کودک شده است.

 

ریچارد بنت، رئیس حقوق بشر این هیات کمک رسان گفت: حقیقت این است که تنها اقدام مشخص برای جلوگیری از کشته غیرنظامیان، تبعیت از قوانین بین‌المللی و کاهش تنش در جنگ است که به کاهش آلام غیرنظامیان منجر می‌شود.

ایسنا

طالبان: انتظار داریم چین و روسیه ضامن‌های توافق صلح ما با آمریکا باشند

سخنگوی دفتر شبه‌نظامیان طالبان در قطر اظهار کرد، این گروه انتظار دارد روسیه و چین به عنوان ضامن هر گونه توافق صلح با آمریکا ایفای نقش کنند.

ادامه

افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, چین, خبر, روسیه