وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

سازمان ملل: تحریم‌های کره شمالی باید در طول بحران کرونا کاهش یابد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر کره شمالی از قدرت‌های جهان خواست تحریم‌های کره شمالی را کاهش دهند.

 

به گزارش تارنمای بلومبرگ، “توماس اوجا کوینتانا” گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در کره شمالی در عین حال مدعی شد اقدامات شدید مهار کرونا از سوی دولت کره شمالی، این کشور را از سایر جهان جدا ساخته و مردم آن را از ابتدایی‌ترین نیازها محروم کرده است.

 

وی افزود ما با خطر گرسنگی در میان بخشی از جمعیت کره شمالی روبرو خواهیم بود. دسترسی مردم به غذا یک نگرانی جدی است و کودکان و سالمندان در خطر گرسنگی قرار دارند.

 

کوینتانا ضمن انتقاد از آزمایش‌های اتمی کره شمالی، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با انجام بررسی‌ها، برخی از تحریم‌های این کشور را کاهش دهند تا ارائه کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی تسهیل شود.

 

کره شمالی به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است تا پایان ماه سپتامبر از ۴۰ هزار و ۷۰۰ نفر آزمایش کرونا گرفته است و جواب آزمایش تمام این افرد منفی گزارش شده است.

 

کارشناسان معتقدند با توجه به نظام بهداشت ضعیف و کمبود شدید دارو، وقوع یک همه گیری کرونا در این کشور می‌تواند بسیار مخرب باشد.

 

سازمان یونیسف که مسولیت دریافت و پخش واکسن کرونا در طرح جهانی کواکس را بر عهده دارد، اعلام کرده است که کره شمالی ۳ میلیون دُز واکسن “سینوواک” خود را به کشورهای دیگر اهدا کرده است.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از استریتس تایمز، گزارش سال ۲۰۲۱ سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) حاکی است که اکثریت این افراد در جنوب آسیا زندگی می کنند که ۳۰۵.۷ میلیون نفر را شامل می‌شود. جنوب شرقی آسیا با ۴۸.۸ میلیون گرسنه در جایگاه بعدی است و ۴۲.۳ میلیون گرسنه آسیایی نیز در غرب آسیا هستند. در سال ۲۰۱۹ و پیش از شروع پاندمی کووید-۱۹ برآورد این بود که آسیا ۳۶۱.۳ میلیون فرد دچار تغذیه ناکافی دارد.

 

“جیمز بلگریو” سخنگوی سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد، وضعیت ناامنی غذایی به این معنی است که خانواده‌ها با تصمیمات دشواری مواجه می‌شوند از قبیل اینکه باید برخی وعده‌های غذایی را حذف کنند یا غذاهای با ارزش غذایی کمتر بخورند، به کودکان اولویت بدهند و از غذای بزرگترها بکاهند و برای خرید غذا دچار بدهی بشوند یا اموال مهم خود را برای تهیه غذا بفروشند.

 

وضعیت غذایی در کشور کره شمالی تحت تحریم نیز وخیم است و این کشور در شاخص گرسنگی در رتبه ۹۶ جهان قرار دارد. سازمان فائو و برنامه جهانی غذا در ماه ژوئیه هشدار دادند که کره شمالی در سال جاری با کمبود غذایی به میزان حدود ۸۶۰ هزار تن رو به رو خواهد شد که این معادل حدود غذای ۲.۳ ماه در این کشور است.

تأکید بیانیه پایانی نشست مسکو بر احترام به حاکمیت افغانستان و تشکیل دولت فراگیر + ویدئو

شرکت کنندگان در نشست مسکو در بیانیه پایانی خود بر احترام به حاکمیت و یکپارچگی افغانستان تأکید کردند.

ادامه

ازبکستان, افغانستان, ایران, پاکستان, تاجیکستان, ترکمنستان, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا, قرقیزستان, قزاقستان, گزارش, هندوستان, ویدیو