الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

سازمان ملل: انگلیس، فرانسه و آمریکا در جنایات جنگی در یمن دست دارند

سازمان ملل در گزارشی آمریکا، انگلیس و فرانسه را به دلیل ارائه اطلاعات و پشتیبانی‌های لجستیک از ائتلاف تحت امر عربستان در یمن، به دست داشتن غیرمستقیم در جنایات جنگی در این کشور و دولت سعودی را به بهره‌گیری از قحطی و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان به عنوان تاکتیک جنگی متهم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازرسان سازمان ملل فهرستی محرمانه از مظنونان احتمالی جرایم جنگی بین‌المللی تهیه کرده که از تازه‌ترین گزارش آنها درباره نقض‌های صورت گرفته در جریان این جنگ چهار ساله بین ائتلاف کشورهای عربی و حوثی‌های یمن به دست آمده است.

 

بازرسان ارتکاب جرایم بالقوه از سوی دو طرف را اعلام کردند در حالیکه به نقش کشورهای غربی به عنوان حامیان کشورهای عربی نیز اشاره کرده‌اند.

 

در این گزارش، ائتلاف ضد حوثی به رهبری عربستان و امارات به کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی و قطحی عمدی در یمن متهم شده‌اند. همچنین یک گروه مستقل از سازمان ملل فهرستی محرمانه به میچل باچله، رئیس حقوق بشر سازمان ملل ارسال کرده و افرادی را در آن آورده که ممکن است مسئول ارتکاب جرایم بین المللی باشند. در این فهرست بیش از ۱۶۰ عامل اصلی در میان اعضای ارشد یمنی، سعودی و اماراتی دیده می‌شود.

 

در این گزارش همچنین آمده است: قانونی بودن انتقال سلاح از سوی فرانسه، انگلیس، آمریکا و سایر کشورها همچنان جای سوال دارد که البته موضوع اصلی در برخی روندهای دادگاهی داخلی است.

 

این گروه مستقل سازمان ملل همچنین اعلام کرد، اتهاماتی مطرح شده که در آن اماراتی ها و نیروهای مرتبط دست به شکنجه، تجاوز و کشتار اپوزیسیون سیاسی در بند در مراکز مخفیانه زدند.
ایسنا

آسوشیتدپرس؛ نگاهی به پایگاه‌های نظامی آمریکا و کشورهای دیگر در حوزه خلیج فارس

تحولات اخیر و بالا گرفتن تنشها در منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس بار دیگر باعث جلب توجه به حضور نظامیان کشورهای دیگر به ویژه آمریکا و پایگاه‌هایشان در کشورهای منطقه شده است.

ادامه

افغانستان, امارات, امریکا, بحرین, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی, عمان, قطر, کویت

ایران؛ هرمز، جبل الطارق و سوئز را دور می‌زند/ نفت ایران بی‌خطر وسریع‌تر به مدیترانه می‌رسد

کارشناس مسائل روسیه گفت: مسیر پیشنهادی جدید یک امکان برای ایران ایجاد می‌کند که مسیر انتقال نفت را تنوع ببخشد. در عین حال می‌تواند یک مسیر استراتژیک باشد، به دلیل اینکه در مدت زمان کوتاه‌تری به مدیترانه می‌رسیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, اذربایجان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, قزاقستان

رونق صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به‌رغم تحریم‌ها

به‌رغم تحریم‌نفتی ایران، صادرات فرآورد‌ه‌های نفتی رونق یافته است. صادرات نفت خام ایران بر اثر تحریم‌ها کاهشی ۸۰ درصدی داشته است. حال آنکه ایران از محل صدور فرآورده‌های نفتی ماهانه ۵۰۰ میلیون دلار کسب درآمد می‌کند.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه

ارسال تجهیزات نظامی جدید آمریکا برای کردهای سوریه در میان اصرار اردوغان به پاکسازی شرق فرات

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی تأکید کرد که تحولات سوریه و مدیترانه شرقی برای کشورش سرنوشت‌ساز هستند.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق