خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه، قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کرد. به گزارش ایسنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد. به نقل از الجزیره، این پیش‌نویس همچنین بر ... تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, پاکستان, جنایات جنگی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین‌المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و ... دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, گرسنگی

اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

به‌قلم رفیق “جرمی کرونین”، سیاستمدار و رهبر سرشناس حزب کمونیست آفریقای جنوبی یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبتنی بر اینکه یورش هولناک اسرائیل به مردم غزه مورد نسل‌کشی‌ای پذیرفته شده است رویدادی برجسته‌ به‌شمار می‌رود. این حکم، تلاش اسرائیل را برای جلوگیری از آنچه اکنون به رسیدگی قضایی‌ای بنیادی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت از ... اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جنایات جنگی, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, کانادا

سازمان ملل: اقدامات گروه‌های مسلح در ادلب سوریه می‌تواند جنایت جنگی باشد

کمیساریای ارشد حقوق بشر سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر نقض‌های شدید حقوق بشر در مناطق تحت تصرف گروه‌های مسلح مخالف دولت در استان ادلب در شمال غرب سوریه ابراز کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی این کمیساریا در کنفرانسی خبری به “گزارش‌هایی نگران کننده” مبنی بر موارد بازداشت غیرنظامیان از جمله کارمندان بخش امداد و کمک های انسانی در مناطق تحت تصرف هیات تحریر الشام و دیگر گروه‌های مسلح اشاره کرد.

 

وی گفت که کمیساریا اخباری بسیار نگران کننده درمورد اعدام‌هایی دریافت کرده است که در حق برخی از بازداشت شدگان بعد از “محاکمه‌های” برگزار شده توسط گروه‌های مسلح، صورت گرفته است.

 

سخنگوی این کمیساریا عنوان داشت که افراد مسلح هیات تحریر الشام تاکید کرده‌اند که نور الشالو، خبرنگار ۲۸ ساله را در حبس نگه داشته‌اند. وی در ماه سپتامبر گذشته به اتهام “جرایم اخلاقی و کیفری” بازداشت شد چراکه به مسائل مربوط به بازداشت سه فرزندش رسیدگی می‌کرد. احتمال اعدام این زن نیز وجود دارد.

 

وی ادامه داد، کمیساریای حقوق بشر همچنین اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد هیات تحریر الشام دست به اعدام‌هایی در حق افراد بازداشت شده زده است، آن هم با این استدلال که آنها وابسته به طرف‌های درگیر دیگر همچون ارتش سوریه یا یگان‌های کرد هستند و همچنین با اتهام تکفیر، زنا، سرقت و قتل این اعدام‌ها انجام شده است. اما قانون بین‌المللی صدور حکم و اجرای اعدام‌ها بدون حکم قضائی قبلی را که تمامی ضمانت‌های لازم را به همراه نداشته باشد، ممنوع می‌کند. اعدام‌هایی هم که بدون این شروط انجام شود، ممکن است به سطح جنایت جنگی برسد.

 

وی افراد مسلح را به إعمال قوانین خود بر غیرنظامیان متهم کرد که این امر اساساً حقوق بشر از جمله آزادی و امنیت شخصی و آزادی آمد و شد را نقض می‌کند.

اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق

یک روزنامه انگلیسی از پرداخت ۲۵ میلیون دلار از طرف وزارت دفاع انگلیس برای حل و فصل دعاوی اثبات نشده مربوط به «جنایات جنگی» نظامیانش در عراق خبر داد که برخی آن را اذعان ضمنی به ارتکاب این جنایات قلمداد می‌کنند.

ادامه

انگلستان, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, غرب اروپا

رای الیوم؛ “اسرائیل و آمریکا پشت انفجار بیروت هستند”

عبد الباری عطوان در تحلیلی در واکنش به انفجار بندر بیروت شبهاتی را در باره این انفجار مطرح کرده از جمله اینکه چه کسی کشتی حامل نیترات آمونیوم را به بندر بیروت در چند سال قبل فرستاد و چه کسی در مسیر درخواست‌ها برای انتقال این کشتی سنگ‌اندازی کرد و آیا اسرائیل و آمریکا و ... رای الیوم؛ “اسرائیل و آمریکا پشت انفجار بیروت هستند”

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, لبنان, مقاله

جنایت‌های جنگی آمریکا در سوریه، ویتنام، عراق، لیبی، افغانستان، کوبا و..

آمریکا سردمدار جنایت‌های جنگی است و این را در جریان جنگ ویتنام، عراق، لیبی، افغانستان، کوبا و کشورهای متعدد شاهد بودیم تا جایی که جنایت‌های این کشور در زندان ابوغریب در عراق و گوانتانامو در کوبا فراموش شدنی نیست.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق, فلسطین, کوبا, لیبی, مقاله, ویتنام