بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

سازمان بین‌الملی کار: کرونا، خطرات و محرومیت‌های اجتماعی کارگران میوه‌ و تره‌بار

کارگران صنوف مواد غذایی و میوه‌ و تره‌بار در سراسر جهان وضعیت مناسبی ندارند. شرایط کاری کارگرانی که در مغازه‌های خرده فروشی موادغذایی و میوه‌ و تره‌بار مشغول به کار هستند، با گسترش کرونا نامساعد شده‌ است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، وضعیت کارگران صنوف موادغذایی و میوه‌فروشی‌ها با گسترش کرونا خطرناک‌تر شده است.

 

این کارگران، بیشتر در مغازه‌های خرده‌فروشی مشغول به کار هستند و ارزاق مردم را تهیه می‌کنند. مردم جهان با گسترش کرونا به موادغذایی و میوه بیشتری نیاز دارند تا از خودشان در برابر این ویروس دفاع کنند. ماهیت شغلی این کارگران، نیازمند حضور مستمر در محل‌های عمومی پرجمعیت است.

 

کارگران صنوف مواد غذایی و میوه و تره‌بار در مقایسه با کارگران صنوف دیگر، مهارت بسیار کمتری دارند و به همین دلیل از حقوق و مزایای کمتری برخوردار هستند. به دلیل اینکه ارتباط مستقیم کارگران این صنوف با مردم بسیار زیاد است، خطر ابتلای آنها به ویروس کووید ۱۹ بسیار زیاد است.

 

تمامی پروتکل‌های بهداشتی در محل کار کارگران رعایت نمی‌شود و آنها از این موضوع احساس نگرانی می‌کنند. برخی از کارگران صنوف موادغذایی و میوه‌ و تره‌بار از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از مشتریان خبر داده‌اند. کارگران این صنوف از دستمزد و مزایای کافی برخوردار نیستند و از مزایای اجتماعی مثل درمان رایگان بی‌بهره هستند.

سازمان بین‌المللی کار؛ کرونا “حقوق بنیادین کار” را به اغما برده/ کاهش قدرت اتحادیه‌های کارگری و افزایش کودکان کار

دنیا روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذارد و شرایط لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود. کرونا گریبانگیر جهان شده، در این شرایط حمایت از اجرای «قوانین بنیادی کار» یک اصل بسیار مهم و ضروری است.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, کودکان کار

تشکر سندرز از کمک سازمان‌های مردمی پیشرو در امکان‌پذیرکردن پیروزی؛ هر آنچه که ممکن بود و حتی بیشتر از آن انجام دادید!

سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد دموکرات‌ها در یک کلیپ ویدئویی،‌ «جو بایدن» را رئیس‌جمهور بعدی آمریکا معرفی کرد و نوشت که نبرد دموکرات‌ها تازه آغاز شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, کارگری