تلاش قانونگذاران آمریکا برای خاتمه جنگ افروزی علیه کره شمالی

شماری از قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده‌اند که در صورت تصویب به طوری رسمی به جنگ بین ایالات متحده با کره شمالی خاتمه می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

لاوروف: غرب در تلاش است تا بی‌ثباتی را در اطراف روسیه ایجاد کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت آمریکا و متحدانش نزدیکترین همسایگان مسکو را مجبور به انتخاب میان غرب و روسیه می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسیای مرکزی, امریکا, اوکراین, بی‌ثباتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, روسیه, سوریه, شرق اروپا

مسدود شدن حساب کاربری زن کوبایی به دلیل اعتراض به‌ سوءاستفاده از عکسش توسط کمیسر حقوق بشر سازمان ملل

اعتراض زن کوبایی به سوءاستفاده کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از عکسش موجب بسته شدن حساب کاربری او در توییتر شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: برزیل و آمریکا از ابتدا هشدارها درباره شیوع کرونا را جدی نگرفتند

سازمان بهداشت جهانی امروز سه شنبه اعلام کرد که برزیل و آمریکا از ابتدا به هشدارهای صادر شده در خصوص همه گیر شدن ویروس کرونا بی اهمیت بودند.

 

به گزارش مهر به نقل از تاس، در حالی که سیر ابتلاء به کرونا و مرگ به واسطه آن در آمریکا همچنان سیر صعودی داشته و برزیل نیز رفته رفته به کانون جدید انتشار ویروس کرونا در منطقه آمریکای لاتین تبدیل می‌شود، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که این دو کشور از همان ابتدای آغاز بحران به هشدارهایی که درباره ویروس کرونا صادر می‌شد بی اعتنا بودند.

 

این وضعیت همچنان ادامه دارد به طوری که رئیس جمهور برزیل امروز دستور آغاز به کار مجموعه‌هایی همچون آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی که میزان ابتلاء به کرونا در این مکان‌ها بسیار زیاد است را صادر کرد.

 

از سوی دیگر در آمریکا نیز تعداد قربانیان کرونا تا ظهر امروز سه شنبه به ۸۱ هزار و ۷۹۵ نفر و تعداد کلی افراد مبتلا به این بیماری در ایالات متحده نیز به یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۵۰ نفر رسید.

 

به گزارش فارس، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آمریکا و برزیل در توجه به هشدارها در مراحل ابتدایی همه‌گیری کرونا موفق عمل نکردند.

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با انتقادهای بسیاری به دلیل کوچک شمردن تهدید کرونا روبروست. گفته می‌شود او فرصتهای طلایی اولیه برای مهار شیوع این ویروس در آمریکا را با سهل‌انگاری از دست داد. گزارشهای زیادی تایید می‌کند که وی مدتها قبل از این که ویروس در آمریکا دیده شود، در جریان خطرات آن قرار گرفته بود.

 

رئیس‌جمهور برزیل هم مانند همتای آمریکایی‌اش در مظان همین اتهامات قرار دارد. «ژائیر بولسانورو» بارها خطر این ویروس را کم‌اهمیت شمرده و آن را در حد آنفلونزا دانسته است. او بعد از بازگشت از آمریکا در ماه مارس و بعد از آن که مشخص شد ۲۰ عضو هیأت اعزامی به کرونا مبتلا شده‌اند، همچنان به ملاقاتهای عمومی خود ادامه داد.

 

آمریکا بالاترین رقم ابتلا به ویروس کرونا را در جهان دارد و تنها کشوری است که آمارش ۷ رقمی شده است. طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۸۰ هزار و ۶۸۲ نفر رسیده و در مجموع ابتلای یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۸۸۱ نفر تایید شده است.

 

برزیل هم یکی از ۱۰ کشوری است که بالاترین آمار ابتلا در جهان را دارد. بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ مبتلا و ۱۱ هزار مرگ در این کشور بر اثر کرونا ثبت شده که بر طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، برزیل را در جایگاه هفتمین کشور درگیر با کرونا در جهان قرار داده است

گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی مجددا درباره سوریه دروغ ازآب درآمد

افشاگرهای پشت سرهم مسؤولان کنونی و سابق سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی هر بار که برملا می‌شوند ثابت می‌کنند، گزارش اخیر این سازمان در مورد ادعای به کارگیری تسلیحات شیمیایی در شهرک لطامنه سال ۲۰۱۷ دستکاری شده و ساختگی بوده است.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل

سازمان بهداشت جهانی: منشأ ویروس کرونا قطعاً طبیعی است

به‌گفته مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی شمار زیادی از محققان و دانشمندان توالی ژنوم ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داده‎اند و نسبت به طبیعی بودن سرچشمه این ویروس اطمینان پیدا کرده‌اند

ادامه

امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا