شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

سازمان بهداشت جهانی ارزیابی جدید درباره واکسن کرونا را اعلام کرد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: واکسنی که شرکت «استرازینیکا» در حال ساخت آن است، به احتمال زیاد پیشروترین واکسن در جهان خواهد بود.

 

به گزارش مهر به نقل از آرتی، سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین ارزیابی خود درباره واکسن کرونا اعلام کرد که واکسن شرکت «استرازینیکا» که در حال ساخت آن است، به احتمال زیاد پیشروترین و پیشرفته‌ترین واکسن در جهان خواهد بود.

 

کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه واکسن شرکت «مدرنا» هم از گزینه‌های احتمالی است، افزود: این واکسن با مرحله پیشرفتی که واکسن شرکت استروزینیکا به آن دست یافته، فاصله زیادی ندارد.

 

به گفته این مقام سازمان بهداشت جهانی، این سازمان در حال حاضر مشغول مذاکره با شماری از شرکت‌های داروسازی چینی درباره واکسن‌های احتمالی کووید ۱۹ است.

 

تا پایان ماه گذشته شمار مبتلایان روزانه کرونا در جهان تقریباً همواره زیر ۱۰۰ هزار نفر در روز بود، اما در ماه جاری میلادی (طی سه هفته گذشته) شمار مبتلایان روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر گزارش شده و روز جمعه این رقم رکورد ۱۸۱ هزار نفر را نیز شکست.

 

هم‌اکنون اروپا و آمریکای شمالی هر کدام سهمی ۲۵ درصدی، آمریکای جنوبی سهمی نزدیک ۲۰ درصدی و دیگر کشورها سهمی تقریباً ۳۰ درصدی در کل مبتلایان به کرونا در جهان دارند.

 

اما از لحاظ شمار مرگ‌ومیر، آمریکای شمالی و اروپا سهمی بالای ۷۳ درصد در جهان دارند، چرا که شیوع چشمگیر کرونا در این مناطق زودتر از آمریکای جنوبی، هند و روسیه اتفاق افتاد.

 

با توجه به اوج‌گیری موارد ابتلای جدید در آمریکای جنوبی، هند و روسیه، انتظار می‌رود شمار فوتی‌های این کشورها در آینده نزدیک به شدت افزایش یابد.

ماسک‌زدن می‌تواند تا نزدیک به ۷۰ درصد در کاهش نرخ مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا موثر باشد

دانشمندان ژاپنی تحقیقاتی را بر اساس نمونه های رایانه‌ای انجام داده‌اند که ثابت می‌کند زدن ماسک می‌تواند به طور موثری زندگی فرد را در برابر ویروس کرونا نجات دهد.

ادامه

انگلستان, جهان, چین, خبر, ژاپن

با پرتاب موفقیت‌آمیز آخرین ماهواره؛ چین به طور کامل سامانه جهانی ناوبری خود را تشکیل داد

صبح سه‌شنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر)، آخرین ماهواره سامانه جهانی ناوبری ماهواره‌ای چین به نام بی‎ دوئو، با موفقیت به فضا پرتاب شد و به این ترتیب کار استقرار این سامانه، شش ماه قبل از موعد مقرر به انجام رسید. کارشناسان روسیه این رویداد را عالی ارزیابی کردند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا