شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

سازمان بهداشت جهانی آزمایش «هیدروکسی‌کلروکین» را روی مبتلایان به کرونا متوقف کرد

سازمان جهانی بهداشت آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی‌کلروکین» از خانواده کلروکین را روی بیماران مبتلا به کرونا متوقف کرد.

 

به گزارش ایرنا، «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه‌شب در کنفرانسی خبری به تشکیل کارگروهی (موسوم به Solidarity Trial) برای کارآزمایی بالینی چهار دارو برای درمان کووید۱۹، اشاره کرد و گفت که این سازمان استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی‌کلروکین» را در این آزمایش‌ها متوقف کرده است.

 

آدهانوم افزود که روز جمعه نشریه پزشکی معتبر «لنست» مطالعه‌ای را درباره تاثیر «هیدروکسی‌کلروکین» و «کلروکین» روی بیماران بستری مبتلا به کرونا منتشر کرد که حاکی از نرخ بالای مرگ در آنان در مقایسه با نرخ مورد انتظار بوده است.

 

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت توضیح داد که پس از انتشار این مطالعه، گروه اجرایی کارآزمایی بالینی این سازمان متشکل از ۱۰ کشور از میان ۳۵ کشور شرکت‌کننده در این کارگروه آزمایشی، تشکیل جلسه داده و تصمیم به بازنگری و تحلیل این موضوع گرفته‌اند.

 

گروه اجرایی کارآزمایی بالینی سازمان جهانی بهداشت همچنین تصمیم گرفته است که به صورت موقت استفاده از داروی «هیدروکسی‌کلروکین» را در این آزمایش‌ها متوقف کند.

 

آدهانوم در عین حال تاکید کرد: نگرانی پیرامون داروهای «هیدروکسی‌کلروکین» و «کلروکین» مربوط به کرونابوده و استفاده از این داروهای برای درمان بیماری‌های خودایمن و مالاریا همچنان مجاز و بدون ضرر است.

 

در گزارش نشریه لنست آمده است که در این تحقیقات نتایج استفاده از این داروها با ردگیری وضعیت چهار گروه از بیماران، ارزیابی شد. گروه اول تنها با هیدروکسی‌کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، گروه دوم تنها با کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، دو گروه دیگر نیز با استفاده از این داروها به همراه آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند. یک گروه کنترل نیز تحت نظر قرار گرفت که هیچ ‌کدام از این داروها را مصرف نکردند.

 

براساس این گزارش، در پایان مطالعه حدود ۹ درصد از اعضای گروه کنترل جان خود را از دست دادند. در گروه‌هایی که تنها با کلروکین یا هیدروکسی کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، به ترتیب ۱۸ درصد و ۱۶.۴ درصد جان خود را از دست دادند.

 

در گروه‌هایی که داروها را به همراه آنتی‌بیوتیک دریافت کردند، ‌وضعیت بدتر بود. در واقع ۲۲.۸ درصد از گروهی که کلروکین و آنتی‌بیوتیک دریافت کردند و ۲۳.۸ درصد از اعضای گروهی که با هیدروکسی‌کلروکین و آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند، جان خود را از دست دادند.

 

به گفته محققان، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین نه تنها موجب بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ را نیز افزایش می‌دهد.

 

ترامپ: برای مقابله با کرونا قرص “هیدروکسی کلروکین” می‌خورم!

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد که به منظور مقابله با کرونا داروی پیشگیری و درمان مالاریا موسوم به (هیدروکسی کلروکین) مصرف می‌کند و مدعی شد که این دارو می‌تواند به احتمال زیاد به عنوان مهارکننده‌ی ویروس کرونا یا تغییر دهنده‌ی بازی در مقابله با این ویروس مورد استفاده قرار گیرد.

 

ترامپ به خبرنگاران گفت که وی از حدود یک هفته و نیم پیش این دارو را مصرف می‌کند و افزود که از زینک هم به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کرده است.

 

در ماه آوریل سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در مورد استفاده از هیدروکسی کلروکین یا کلروکین برای مقابله با ویروس کرونا و ایجاد مشکلات قلبی و تنفسی هشدار داده بود.

خبرگزاری نووستی؛ امکان استفاده از واکسن کرونا اواسط تابستان در روسیه

چند مقام مسئول روس ابراز امیدواری کردند که نخستین نتایج مربوط به واکسن‌ ویروس کرونا و دسترسی آن برای استفاده گسترده‌تر در پایان ماه جولای (اوایل مرداد) ممکن شده و ابتدا افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، واکسینه خواهند شد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

پژوهشگران چینی آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی را که ویروس کووید۱۹ را خنثی می‌کند، کشف کردند

یک گروه پژوهشگر چینی اخیراً با انتشار رساله‌ای در مجله علمی «ساینس» اعلام کردند، انواع آنتی بادی مونوکلونال انسانی مانع آلایندگی ویروس کووید-۱۹ (کروناویروس) را که احتمالا می‌تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گیرد، کشف کرده‌اند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا