راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تعلیق به‌رسمیت شناختن اسرائیل شد

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تعلیق به رسمیت شناختن کشور اسرائیل شد. این موضع‌گیری واکنشی به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

 

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در بیانیه پایانی نشست خود دو روزه خود در روز دوشنبه (۲۵ دی/۱۵ ژانویه) در رام الله کمیته اجرایی این سازمان را مامور تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمان پذیرفتن کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل کرد.

 

این بیانیه واکنشی به تصمیم رئیس جمهموری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل است. ۷۴ عضو این شورا به بیانیه یاد شده رای مثبت، دو تن رای منفی و ده نفر نیز رای ممتنع دادند.

 

چنین تصمیم گیری به معنای پایان دادن به توافقنامه‌های اسلو در سال ۱۹۹۳ است. آن زمان یاسر عرفات، رئیس سابق سازمان آزادیبخش فلسطین و اسحاق رابین، نخست وزیر اسرائیل، توافقنامه صلحی را در مذاکرات اسلو امضا کردند که اولین پیمان صلح بین اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین بود. هدف این پیمان راه حل دو کشور اسرائیل و فلسطین بود.

 

رئیس جمهوری آمریکا اوایل دسامبر گذشته (۲۰۱۷) اعلام کرد که کشورش اورشلیم (بیت‌المقدس) را پایتخت اسرائیل می‌داند. ترامپ اعلام کرده بود به دنبال طرح صلحی “نهایی” برای بحران خاورمیانه است. دونالد ترامپ این مأموریت را به جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد خود سپرده است.

 

“تصمیم اورشلیم” در سراسر جهان انتقادهای شدیدی را برانگیخت و به ناآرامیِ مناطق فلسطینی انجامید. به دنبال این تصمیم ترامپ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از سیاست رئیس جمهوری آمریکا در برخورد با بحران خاورمیانه به شدت انتقاد کرد و اعلام کرد که “توافق‌های صلح “مرده‌اند”.

 

محمود عباس در سخنرانی خود در کنفرانس دوروزه نمایندگان ارشد “سازمان آزادی‌بخش فلسطین” اعلام کرد که به ترامپ و طرح صلح او نه خواهد گفت.

 

آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سال به تشکیلات خودگردان فلسطین و ۳۰۰ میلیون دلار نیز به برنامه‌های سازمان ملل در کرانه باختری و نوار غزه می‌پردازد.

 

دو هفته پیش بود که دونالد ترامپ در یک توئیت نوشت که فلسطینی‌ها هیچگاه برای کمک‌های آمریکا قدردانی و احترام قائل نبوده‌اند و پرسیده بود که چرا باید به آن‌ها صدها میلیون دلار کمک داد وقتی که حاضر به مذاکره نیستند.

صدای آلمان

 

مشاور محمود عباس فاش کرد؛ طرح آمریکا برای برکناری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «نبیل شعث» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از برخی اخبار مبنی بر طرح آمریکا جهت برکناری محمود عباس پرده برداشت.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

شبکه الجزیره: وزیران خارجه اتحادیه عرب خواستار شناسایی کشور فلسطین شدند

شبکه تلویزیونی الجزیره روز یکشنبه گزارش داد که وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در نشست امان پایتخت اردن، خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن شده اند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

تظاهرات هزاران اسرائیلی در تل‌آویو علیه فساد نتانیاهو

هزاران اسرائیلی در اعتراض به پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تظاهراتی را در تل‌آویو برگزار کردند.   به نقل از خبرگزاری الوطن، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، استمرار تحقیقات و بازجویی‌ها از رهبران اسرائیلی به ویژه نتانیاهو را خواستار شدند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فلسطین

وزیر خارجه پاکستان: نباید کورکورانه به آمریکا اعتماد کنیم

وزیر خارجه پاکستان در واکنش به موضع گیری ترامپ علیه این کشور در پیام هائی توئیتری اعلام کرد: تاریخ به ما یاد داده است که نباید کورکورانه به آمریکا اعتماد کنیم.   به گزارش خبرگزاری مهر، خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان در این باره نوشت: رئیس جمهور آمریکا از ما می‌پرسد که چه کار ... وزیر خارجه پاکستان: نباید کورکورانه به آمریکا اعتماد کنیم

ادامه

افغانستان, امریکا, پاکستان, جهان, خبر