گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

گام‌های لرزان اروپا برای استقلال نظامی از ایالات متحده

وزیران دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تهدیدهای موجود علیه منافع قاره سبز، در حالی از تدوین راهبرد نظامی مستقل اروپا تا سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند که همچنان چالش‌های بزرگی در این راه‌ وجوددارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه, فرانسه, ناتو, نروژ

سی ان ان؛ اروپا دیگر نمی‌تواند همچون قبل به آمریکا اعتماد کند

این پنهانی نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. در چهار سال گذشته این رئیس جمهور آمریکا درباره بریگزیت مثبت صبحت کرده و مدعی شده که این بلوک برای “سود جستن از آمریکا” ایجاد شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, ژئوپلیتیک, مجارستان, هلند

سارکوزی: ترامپ دلیل تنزل غرب نیست بلکه نشانه آن است/ امروز محور کاملا به سمت شرق رفته است

نیکولا سارکوزی که در مادرید به سر می‌برد با اشاره به چالش‌های کنونی پیش روی غرب اظهار کرد نقش غرب در سطح جهانی کاهش یافته و شرق اکنون مهمترین محور است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه در دیداری با خوزه ماریا آزنار نخست وزیر سابق اسپانیا بیان کرد که اگر تصور می‌کنید که مشکل فقط مساله احزاب سنتی است شما دارید از کنار بزرگترین مساله که به شکل انحطاطی در غرب و تنزلی در اروپا وجود دارد می‌گذرید.

 

نیکولا سارکوزی و خوزه ماریا آزنار در دیدار ۲۶ نوامبر در دانشگاه فرانچسکو دویتورا در مادرید درباره آینده اروپا صحبت کردند.

 

سارکوزی همچنین گفت: محور جهان به مدت پنج قرن یک محور کاملا غربی بود ولی امروز این محور کاملا به سمت شرق رفته است.

 

وی همچنین اظهار کرد که از هفت میلیارد ساکن کره زمین چهار میلیارد آن در آسیا هستند.

 

سارکوزی با اشاره به روی کار آمدن دونالد ترامپ در رأس آمریکا و نقش او در شرایط کنونی اروپا تأکید کرد که ترامپ دلیل تنزل نیست بلکه نشانه آن است.

 

به گفته وی اروپا باید از عدم تحرک خود در جهان در حال جهش خارج شود و اروپایی‌ها می‌بایست بدانند که به کدام سمت می‌روند. تمدن قدیمی اروپا هنوز بلندپروازی‌های خود را دارد و قصد ندارد بمیرد.

 

سارکوزی اظهار کرد، وضعیت کنونی منجر به شرایط بریگزیت که آن نوعی جنون و تناقص تاریخی است،‌ شده است

“دی ولت”؛ فرانسه استقلال دفاع اروپایی از ناتو را در دستور کار قرار می‌دهد

یک روزنامه آلمانی با استناد به اظهارات محافل اروپایی در گزارشی نوشت که فرانسه تغییراتی در معاهده اروپایی برای بهبود عرصه دفاعی این اتحادیه و استقلال بیشتر آن از ائتلاف نظامی ناتو را خواستار شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, امارات, امریکا, ایرلند, ترکیه, جهان, خبر, سوئد, فرانسه, فنلاند, قبرس

هشدار کیسینجر درباره درگیری فاجعه‌بار بین آمریکا و چین

هنری کیسینجر با اعلام اینکه آینده جهان به حل اختلافات میان آمریکا و چین بستگی دارد، هشدار داد که رقابت بین دو اقتصاد بزرگ جهان پایدار است که می تواند از تبعات ویرانگری برخوردار باشد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا

اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا سلاح می‌سازد

وزرای دفاع عضو اتحادیه اروپا در اقدامی برای افزایش قدرت نظامی بیشتر و مستقل شدن از آمریکا با اجرای پروژه‌های مختلف دفاعی جدید موافقت کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, امریکا, بلژیک, پرتغال, جهان, خبر, سوئد, سوریه, فرانسه