قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیک پنتاگون در گرجستان و دیگر نقاط جهان

وزارت دفاع روسیه جمعه شب فاش کرد که پنتاگون آزمایشگاه‌های سلاح بیولوژیک را در کشور گرجستان و در مرزهای روسیه احداث کرده که این امر تهدیدی برای مسکو و پکن است.

 

به گزارش ایرنا؛ در گزارش شبکه تلویزیونی “روسیا الیوم” آمده است: روسیه این اقدام آمریکا را نقض تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی دانسته است.

 

پس از تحلیل داده‌هایی که توسط وزیر اطلاعات پیشین گرجستان در اختیار روسیه قرار گرفت، نگرانی مسکو نسبت به اقدامات واشنگتن در گرجستان که مخالف با تمام قوانین و کنوانسیون‌های جهانی است، تأیید شد.

 

در این بیانیه تأکید شده است که آمریکا در تلاش است که برخی از بندهای پیمان منع استفاده از سلاح‌های میکروبی و شیمیایی را دور بزند و توان بیولوژیکی و شیمیایی خود را در پوشش پژوهش‌های مسالمت‌آمیز تقویت کند.

 

در نشست مطبوعاتی که در مقر وزارت دفاع روسیه در مسکو و با حضور وابستگان نظامی روس برگزار شد، تحرکات آمریکا در زمینه بیولوژیکی و شیمیایی در گرجستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

پس از بررسی و تحلیل پرونده‌های مربوط به ساخت سلاح بیولوژیک توسط یک تیم مخصوص در وزارت دفاع روسیه، مشخص شد که این آزمایشگاه‌ها برای تهیه انواع ویروس‌ها برای کشتن انسان‌ها و شیوع انواع بیماری فعالیت دارند.

 

برپایه این داده‌ها، طاعون آفریقایی که در ۱۰ سال گذشته در مناطق مرزی روسیه و چین با گرجستان شیوع داشته، از آزمایشگاه‌های آمریکایی نشأت گرفته است.

 

براساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، تلاش های بیولوژیک آمریکا حدود ۵۵ میلیارد دلار به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش‌های مختلف روسیه خسارت زده است.

 

این گزارش می‌افزاید: آمریکا چندین نمونه‌گیری از شهروندان روس را در ۳۰ آزمایشگاه جمع آوری کرد تا از آنها برای ساخت سلاح بیولوژیک در نزدیک مرزهای روسیه استفاده کند.

 

برپایه این گزارش، اسناد و مدارک مرکز “لوگار” آمریکا در گرجستان ثابت می‌کند که این مرکز مجهز به پهپادهای ناقل حشرات حامل میکروب بوده است.

 

روسیه درپایان اعلام کرد که ساخت آزمایشگاه‌ برای تولید سلاح بیولوژیک توسط آمریکا در مرزهای روسیه، نه تنها جان شهروندان روس را به خطر می‌اندازد، بلکه تهدیدی برای تمام کشورهای همسایه روسیه است.

 

پیش از این نیز “نیکلای پاتروشف” دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرده بود که پنتاگون در حال ساخت و احداث آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان است.

 

وی گفته بود: این آزمایشگاه‌ها برای ساخت سلاح‌های بیولوژیکی راه‌اندازی شده و اتفاقی است که به شدت نگران کننده است.

منابع اطلاعاتی آمریکا: مدرکی برای اثبات کمک روسیه به ترامپ وجود ندارد

منابع اطلاعاتی آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفته‌اند مدرکی که نشان دهد روسیه تلاش ویژه‌ای را برای کمک به پیروزی دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است، وجود ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ریابکوف: آمریکا به سمت بازی خطرناکی جهت گیری کرده است

معاون وزیر خارجه و سناتورهای روس اقدام آمریکا در شبیه سازی حمله با سلاح‌های هسته‌ای به روسیه را محکوم کرده و اجرای این مانور را نشانه کار به روی چنین سناریویی و تحمیل ضرورت مسلح شدن برای مقابله با تهدیدات از جانب روسیه نامیدند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, روسیه, شرق اروپا

مسکو: تحریم‌های آمریکا تأثیری بر همکاری ما با ایران، ونزوئلا و سوریه نخواهد داشت

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، سوریه و ایران تأثیری بر همکاری‌های مسکو با این کشورها نخواهد داشت.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, ونزوئلا

تداوم گروکشی آمریکا از اوکراین؛‌ این بار به بهانه مراوده با چین

تاخیر دولت دونالد ترامپ در تحویل سلاح و مهمات به اوکراین به موجب قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون دلار، به تردیدها درباره علت این تاخیر به بهانه تلاش چین برای خرید شرکت هوافضای اوکراین منجر شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا