گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

زیمنس آلمان: دیگر هیچ قرارداد اقتصادی با ایران نخواهیم بست

به نقل از “دویچه وله آلمان”، “جوکایزر”، مدیر عامل اجرایی شرکت زیمنس آلمان اعلام کرد که این شرکت دیگر هیچ فعالیت اقتصادی جدیدی را در ایران آغاز نخواهد کرد. وی علت این تصمیم خود را خروج آمریکا از برجام و احتمال بازگشت تحریم ها اعلام کرد.

 

به این ترتیب علیرغم تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، شرکت زیمنس اعلام کرده است که از بستن قراردادهای جدید اقتصادی با ایران خودداری خواهد کرد.

 

“جو کایزر”، مدیر عامل اجرایی این شرکت در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفته است که به دنبال تصمیم دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها، شرکت های بزرگ، دیگر اجازه بستن قراردادهای اقتصادی تازه با ایران را ندارند. البته وی اعلام کرد که قراردادهای فعلی تا پایان اجرایی خواهد شد.

 

مدیر عامل اجرایی زیمنس گفت: حالا که ترامپ می خواهد تحریم ها را برگرداند این شرکت هم باید از آن پیروی کند.

 

وی افزود: در هر سیستم سیاسی یک اولویت وجود دارد که به شما می گوید چه باید بکنید و این دقیقا همان چیزی است که ما خواهیم کرد.

 

این تصمیم زیمنس در حالی اعلام شده است که وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی روز گذشته در بروکسل مذاکراتی را برای حفظ برجام و مقابله با تهدیدات آمریکا انجام داده اند.

 

پیش از سفر ظریف به بروکسل جمهوری اسلامی ایران ضرب الاجل ۶۰ روزه ای را برای اروپا تعیین کرد و خواهان تضمین های لازم از طرف این اتحادیه جهت تامین منافع ایران و جبران خسارت خروج آمریکا از برجام شد.

 

جوکایزر در بخش دیگری از مصاحبه با سی ان ان گفت: ” ما با دقت گام های مربوط به تحریم های اعلام شده از طرف آمریکا را بررسی می کنیم.”

 

به گفته وی شرکت زیمنس تا به حال به همه محدودیت های صادرات به ایران پایبند بوده و بعد از این هم پایبند خواهد ماند.

 

حجم قراردادای زیمنس با آمریکا ۲۰ میلیارد دلار در سال است که ۲۰ درصد کل فروش این شرکت در جهان را تشکیل می دهد. زیمنس ۵۰ هزار کارمند در آمریکا دارد.

 

شرکت زیمنس قرار بود یک توربین گازی به ایران بدهد. حجم مبادلات اقتصادی این شرکت با ایران به گفته مدیر عامل اجرایی آن بخش کوچکی از کل درآمد این شرکت را تشکیل می دهد.

 

وی به سی ان ان گفته است: ” ما یک شرکت جهانی با منافع و ارزش هایی هستیم که باید میان آن ها توازن برقرار کنیم.”

 

شرکت مائرسک دانمارک ارتباط خود با ایران را متوقف می‌کند

 

در پی اعمال تحریم‌های آمریکا، شرکت حمل و نقل دریایی مائرسک دانمارک ارتباط خود با ایران را متوقف می‌کند.

 

پیش از این نیز شرکت‌هایی نظیر توتال، آلیانز و زیمنس نیز از توقف فعالیت‌های خود در ایران خبر داده بودند.

 

پیش از این نیز رویترز گزارش داده بود که در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، دو شرکت بزرگ حمل‌ونقل دریایی «مائرسک لاین» و «ام.اس.سی» در حال بازبینی فعالیت‌های خود در قبال ایران هستند.

تسنیم

بولتون: آمریکا شرکت‌های اروپایی فعال در ایران را تحریم می‌کند

به گزارش سی‌ان‌ان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید به منظور دستیابی به توافق بهتر با ایران، ایالات متحده ممکن است تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های اروپایی اعمال کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

آمریکا “شبکه ارزی” سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد

به گزارش صدای آلمان؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا یک “شبکه ارزی” متعلق به سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد. به گفته این وزارتخانه، این شبکه میلیون‌ها دلار را به سود سپاه پاسداران تبدیل و قاچاق کرده است.   وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه (۱۰ آوریل/ ۲۰ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد شبکه‌ای متشکل از ۹ فرد ... آمریکا “شبکه ارزی” سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, خبر

به پیروی از تحریم‌های امریکا، شرکت ایتالیایی «اِنی» خرید نفت از ایران را متوقف می‎کند

مدیر شرکت انی ایتالیا در نشست سالانه این شرکت به سهامدارانش گفت، انی تمام طلب های معوق خود از ایران بابت سرمایه گذاری های سال های گذشته در این کشور را از تهران گرفته و قصدی برای اجرای پروژه جدید در ایران ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر

تحریم‌های تجاری آمریکا ۱۳۰ میلیارد دلار برای کوبا هزینه داشته است

به گزارش رویترز، یک کمیسیون اقتصادی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های تجاری و مالی غیرمنصفانه آمریکا علیه کوبا بر اقتصاد این کشور در طول حدود ۶۰ سال گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا