بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

زهرا لاریجانی اطلاعات تابعیت کانادایی علی لاریجانی را برای سفارت انگلستان ارسال کرده است

آخرین اطلاعات دریافتی از پرونده محرمانه جاسوسی «زهرا لاریجانی» به نفع سفارت انگلستان حاکی از آن است که دختر رئیس قوه قضائیه کشور، اطلاعات مهم و محرمانه‌ی عموی خود «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی را هم در اختیار سفارت انگلستان در تهران قرار داده است.

 

به گزارش «آمدنیوز»، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از پرونده جاسوسی «زهرا لاریجانی» دختر رئیس قوه قضائیه، اسناد جمع‌آوری شده توسط «خسروی» و «میلانی» دو مأمور گروه تعقیب و مراقبتِ (ت. م) حفاظت اطلاعات دادگستری استان تهران، در یک فلاش مموری تجمیع شده که این فلش، تنها در اختیار «اسماعیل خطیب» رئیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است که وی از قرار دادن آن به مدیران وزارت اطلاعات امتناع کرده است.

 

«خسروی» و «میلانی» از مأموران تعقیب و مراقبت از «زهرا اردشیر لاریجانی» شاغل در اداره حفاظت اطلاعات دادگستری استان تهران بودند که مدت چهار ماه است به دلیل توافق محرمانه‌ی «صادق لاریجانی» و «اسماعیل خطیب» برای مسکوت نگاه داشتن این پرونده مهم جاسوسی، در بند ۲۴۱ زندان اوین زندانی و تحت شکنجه قرار دارند؛ به طوری‌که «میلانی» یکی از کلیه‌های خود را زیر شکنجه‌های سخت از دست داده است.

 

نکته جالب در این پرونده فوق سری، مخالفت «حسن روحانی» رئیس‌جمهور با ورود وزارت اطلاعات به این پرونده امنیتی است. در آخرین جلسه‌ای که چند روز قبل میان «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات و «حسین فریدون» تشکیل شده، برادر رئیس‌جمهور از «علوی» خواسته تا معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات را از ورود به این پرونده منع کند. وحشت «روحانی» و «فریدون» از آن است که اگر وزارت اطلاعات به پرونده جاسوسی «زهرا لاریجانی» وارد شود، قوه قضائیه در خصوص پرونده «حسین فریدون» شدت عمل نشان داده و ممکن است پای رئیس‌جمهور را نیز به این پرونده باز کند.

 

از سوی دیگر «علی لاریجانی» رئیس مجلس طی مذاکراتی با «صادق لاریجانی» برادر خود انجام داده، از وی خواسته تا با واگذار کردن این پرونده به وزارت اطلاعات مخالفتی نکند. «علی لاریجانی» به «صادق لاریجانی» قول داده با توجه به موضع صریح رئیس‌جمهور برای مکتوم ماندن این پرونده، وزارت اطلاعات به پرونده وارد شود تا تکذیبیه «عدم جاسوسی زهرا لاریجانی» و «کذب خواندن خبر آمدنیوز» توسط این وزارت‌خانه و دولت حسن روحانی صادر شود تا قوه قضائیه خود تکذیبیه جاسوسی دختر رئیسش را صادر نکند که در مضان اتهام افکار عمومی قرار نگیرد.

 

خبرنگار «آمدنیوز» هم‌چنین مطلع شده که «زهرا لاریجانی» برای دریافت پاسپورت انگلیسی، محرمانه‌ترین اطلاعات کشور که در بولتن‌های ماهیانه برای سران کشور ارسال می‌شود را، در اختیار سفارت انگلستان قرار داده است. این اطلاعات فوق سری حاوی اطلاعات مهم هسته‌ای، نظامی، مفاسد کلان اقتصادی مقامات، امنیتی و … بوده است.

 

در طبقه‌بندی حفاظتی بولتن‌های ارسالی برای مقامات ارشد کشور و فرماندهان کل قوای نظامی، «بولتن ماهیانه» اهمیت بیشتری نسبت به «بولتن‌ هفتگی» دارد. برای این نوع بولتن‌های ماهیانه (که اخبار و اطلاعاتش به مراتب مهم‌تر از بولتن‌های هفتگی است)، فرد خاصی آن را در چند نسخه محدود تهیه و پس از مطالعه مقامات ارشد کشور، طی ۷۲ ساعت جمع‌آوری و خمیر می‌کند.

 

«زهرا لاریجانی» ضمن عکس‌برداری از بولتن‌های هفتگی، مطالب فوق سری بولتن‌های ماهیانه را نیز به سفارت انگلستان ارسال کرده است. در یکی از این بولتن‌ها، اطلاعات فوق محرمانه‌ای مبنی بر «دریافت تابعیت کانادایی علی لاریجانی و خانواده‌اش» از دولت کانادا وجود داشته است. این تابعیت از فردی به نام «صهبا» مسئول بخش صدور ویزای اقامتی برای اتباع ایرانی در سفارت کانادا و در زمان حسن روابط ایران با این کشور دریافت شده است. «زهرا لاریجانی» برای دریافت پاسپورت کشور انگلستان حتی این اطلاعات بسیار محرمانه‌ی عموی خود را نیز در اختیار سفارت انگلستان قرار داده است.

 

هم‌چنین مدتی قبل مقرر شده بود «زهرا لاریجانی» در پوشش یک کنفرانس علمیِ روانشناسی، به سفارت انگلستان در یکی از سه کشور لبنان، ارمنستان یا ترکیه برای مصاحبه حضور یابد که در آخرین لحظات، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه از خروج وی از کشور جلوگیری کرده است. با این‌حال معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات معتقد است زهرا لاریجانی پاسپورت انگلیسی خود را در قبال حراج اطلاعات فوق سری کشور به بیگانگان دریافت کرده اما حفاظت اطلاعات قوه قضائیه این ادعا را رد می‌کند.

 

خاندان لاریجانی به کشور انگلستان و تأمین منافع آنان در ایران علاقه‌ی وافری دارند. در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۷۶ نیز، محمدجواد لاریجانی رئیس کنونی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، در مذاکراتی محرمانه با «نیک براون» یکی از مدیران کل وقت وزارت خارجه انگلیس به وی گفت که پیروزی ناطق نوری در انتخابات می‌تواند منافع انگلیس و غرب را در ایران تأمین کند. محمدجواد لاریجانی در این ملاقات تلاش کرد با ارائه تصویری رادیکال از مجمع روحانیون مبارز و به‌ویژه سیدمحمد خاتمی، انگلیس را به حمایت از ناطق نوری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تشویق کند.

آمد نیوز

دادگاه عالی برزیل پرونده جدیدی را علیه تامر به کنگره ارجاع داد

اکثر قضات دادگاه عالی برزیل موافقت کرده‌اند تا اتهامات جدید علیه رئیس‌جمهور این کشور را به کنگره ارجاع دهند؛ مجلسی که صدور اجازه برای محاکمه رئیس‌جمهور از اختیارات آن است.   به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی برزیل روز چهارشنبه اتهامات جلوگیری از اجرای عدالت و همکاری با انجمن‌های کیفری علیه میشل تامر، رئیس‌جمهور این ... دادگاه عالی برزیل پرونده جدیدی را علیه تامر به کنگره ارجاع داد

ادامه

برزیل, جهان, خبر, فساد

دو سردار ارشد سپاه در سوریه، مبلغ ارسالی بیت رهبری را به سرقت بردند

طی ماه‌های گذشته به دستور حجت‌الاسلام «سیدمجتبی خامنه‌ای» فرزند آیت‌الله «سیدعلی خامنه‌ای» نزدیک به دو میلیارد دلار از منابع مالی متعلق به بیت رهبری، برای توزیع میان نیروهای ایرانیِ حاضر در جنگ سوریه به این کشور ارسال شد که این مبلغ، توسط دو تن از فرماندهان سپاه پاسداران به سرقت رفت.   یک مقام آگاه ... دو سردار ارشد سپاه در سوریه، مبلغ ارسالی بیت رهبری را به سرقت بردند

ادامه

ایران, خبر, فساد

دادستانی کل برزیل «میشل تامر» را بار دیگر به‌ارتکاب جرایم کیفری متهم کرد

پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل برزیل گفته است که «میشل تامر» رئیس‌جمهوری این کشور، رسما به جلوگیری از اجرای قانون و دست داشتن در اخاذی و رشوه‌خواری متهم شده است.   این دومین فقره اتهاماتی است که علیه رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود و منشاء آن هم اعترافات صاحبان یک شرکت بزرگ بسته‌بندی گوشت است که در برابر ... دادستانی کل برزیل «میشل تامر» را بار دیگر به‌ارتکاب جرایم کیفری متهم کرد

ادامه

برزیل, جهان, خبر, فساد

صادقی: فساد سیستماتیک در شهرداری / تاریکخانه‌هایی که نمی‌خواهند وارد آن شویم

در اسفند ماه سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان یک جلسه علنی، تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را رد کردند. شهرداری تهران از تابستان گذشته با اتهام واگذاری املاک خود با تخفیف ۵۰ درصدی به افرادی در خارج از سازمان، از جمله تعدادی از اعضای شورای شهر و مدیران دادگستری، مواجه شده ... صادقی: فساد سیستماتیک در شهرداری / تاریکخانه‌هایی که نمی‌خواهند وارد آن شویم

ادامه

ایران, خبر, فساد