شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

زنگ خطر نیروی هوایی آمریکا به خاطر موشکهای مافوق صوت روسیه

با استناد به تحقیقات نیروی هوایی آمریکا می نویسد، آمریکا همواره از روسیه وچین در فناوری توسعه موشکهای مافوق صوت عقب می ماند.

 

طبق این اسناد، “چین و روسیه در حال انجام آزمایش بر روی سلاحهایی با سرعت بالا می باشند که تهدیدی برای آمریکا و حتی قاره آمریکا محسوب می شوند.”

 

ارتش آمریکا برای اولین بار در مورد توازن قدرت در رقابت تسلیحاتی جهان در این اسناد ابرازنگرانی کرد.

این نشریه اضافه کرد، رقابت در توسعه موشکهای مافوق صوت، به سمت استفاده در بمباران های اتمی و معمولی چرخش پیدا نموده. سرعت این موشک پنج برابر بیشتر از سرعت صوت می باشد، و قادر به فراراز سیستمهای ضد موشکی، که برای مقابله با موشکهای بالستیک طراحی شده، می باشد.

چین در فناوری عالی به برتری رسیده است

بر طبق داده های سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد(WIPO) در سال ۲۰۱۵ میلادی، چین ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تقاضای ثبت اختراع و حفاظت از مارک تجاری و دزاین صنعتی را به این سازمان ارسال کرد.   به گزارش اسپوتنیک: هیچ یک از کشورهای جهان و حتی آمریکا نمی‌تواند با ارسال چنین تعداد ... چین در فناوری عالی به برتری رسیده است

ادامه

جهان, چین, دانش

دانشمندان روسیه مغز مصنوعی ساختند!

دانشمندان آکادمی علوم پزشکی نیژنی نوگراد روسیه موفق به ساخت بافت‌های مغز در شرایط آزمایشگاهی شدند. به گزارش ایسنا از نووستی، ایرینا موخینا رئیس گروه تحقیقاتی روسیه گفت: برای ساخت مغز مصنوعی از زیست ماده ای استفاده شده که از موش‌ها بدست آمده است. وی افزود: اجزا جمع آوری شده در یک لوله آزمایشگاهی ویژه ... دانشمندان روسیه مغز مصنوعی ساختند!

ادامه

خبر, دانش

پروژه مشترک چین و روسیه: قاتل ماهواره های فضایی!

روسیه و چین در حال فعالیت مشترک بر روی ساخت جنگ افزاری برای نابودی ماهواره های فضایی دشمن هستند.   به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه نشنال اینترست، هم در کشور روسیه و هم در چین، سامانه ضد ماهواره دفاع از زمین، هوا و مستقر در فضا ساخته می شود.   این سامانه دفاعی ... پروژه مشترک چین و روسیه: قاتل ماهواره های فضایی!

ادامه

دانش

مشابه راکت های فضایی دلتا پنج آمریکا؛ چین قوی ترین راکت فضایی خود را پرتاب کرد

چین قوی ترین راکت فضایی خود موسوم به «لانگ مارچ سی زد ـ ۵» را از جنوبی ترین منطقه کشور به فضا پرتاب کرد.   به گزارش ایرنا، این راکت ساعت ۲۰:۴۳ پنجشنبه شب به وقت محلی از مرکز «ون چانگ» در استان «های نن» در جنوب چین با موفقیت پرتاب شده است.   دانشمندان ... مشابه راکت های فضایی دلتا پنج آمریکا؛ چین قوی ترین راکت فضایی خود را پرتاب کرد

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش