گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسراییل در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» به گزارش ایسنا، اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان ... واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, دانشجویی, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

​​​​​​​به گزارش صدای آلمان، گزارش نشریه اشپیگل حاکی از آن است که زنان پایتخت عربستان سعودی عباهای سیاه و بلند را کنار گذاشته و با مانتوهای رنگی در خیابان‌ها دیده می‌شوند. سخنان ولیعهد این کشور راهگشای تحولی اجتماعی برای زنان سعودی بوده است.

 

به گزارش خبرنگار نشریه آلمانی “اشپیگل” برخی از زنان در جده و ریاض با مانتوهای رنگارنگ به جای “عبایه” و پوشش سیاه‌رنگ در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها ظاهر می‌شوند.

 

به گفته “اشپیگل” این تحول مرهون گفتارهای ملک محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است. او هفته گذشته در مصاحبه با فرستنده سی‌ان‌ان گفت که خواستار پوششی “متین و محترم” برای زنان کشورش است. او توضیح داد که چنین پوششی “نباید عبایه [عبای زنانه] یا چادر سیاه باشد”.

 

تا حدود یک سال پیش فروشندگان چادر و عبا در ریاض هر روز با مزاحمت مأموران پلیس عربستان روبرو بودند که به دنبال عباهای زنانه رنگی و تزئینی بودند.

 

یک هفته پیش از اعلام نظرات ولیعهد عربستان مدارس “جشن عبایه” گرفته بودند. در این جشن از جمله زنانی سراپا پوشیده در میدان جنگ به عنوان سرمشق زنان معرفی شده بودند.

 

اما عربستان سعودی کشوری پادشاهی است و کلام پادشاه در آن عین قانون است. برای همین است که به گفته خبرنگار “اشپیگل”، بخشی از مردم به “قانون جدید عبایه” عمل می‌کنند.

 

بنا به گزارش خبرنگار “اشپیگل” اکنون زنان سعودی در خیابان معروف “تحلیه” در ریاض موهای بلند خود را به نمایش می‌گذارند و برخی از آن‌ها با دوستان و همکاران مرد بر سر یک میز می‌نشینند. آنها عبایی را که به طور معمول به زمین می‌رسد باز می‌گذارند و در نتیجه می‌شود شلوار جینی را که زیر آن پوشیده‌اند مشاهده کرد.

 

به نوشته “اشپیگل”، مسلمانان متعصب و افراطی مات و مبهوت مانده‌اند و فریاد “موهایت را بپوشان” دیگر کارگر نیست. دستور پلیس مذهبی یا ناظران شرعی دیگر کارساز نیست و این در حالیست که تا همین چند وقت پیش مأموران پلیس زنانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کردند دستگیر می‌کردند و به پاسگاه می‌بردند یا تحویل “قیم” آنها می‌دادند که پدر یا همسر آنهاست.

 

حال اما به گفته خبرنگار “اشپیگل” کسی جرأت نمی‌کند خلاف خواست ولیعهد سعودی عمل کند. محمد بن سلمان را “موتور اصلاحات عربستان” می‌خوانند و آنچه امروز در خیابان تحلیه در ریاض دیده می‌شود می‌تواند نمونه‌ای از آینده شهرهای عربستان باشد. برخی از مردم می‌گویند: «یک سال بگذرد، و بعد خلاص! دیگر قال عبایه کنده شده است.»

 

گزارشگر “اشپیگل” معتقد است که مدتها طول خواهد کشید تا عربستان سعودی، همان‌گونه که دولت آن اعلام کرده، به کشوری میانه‌رو تبدیل شود، اما تحول شروع شده و بازگشت‌ناپذیر است.

کمیته ‌حقوق بشر پارلمان اروپا خواستار آزادی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی شد

رئیس کمیته‌حقوق بشر پارلمان اروپا با انتشار اطلاعیه‌ای نگرانی شدید خود را از وضعیت دو زندانی زن در ایران اعلام کرده است. در این اطلاعیه از “رفتار ظالمانه و تحقیرآمیز” با آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی انتقاد شده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان

حق حضانت فرزندان پس از طلاق به زنان سعودی رسید

به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت اطلاع‌رسانی عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مادران در این کشور اکنون می‌توانند بدون ارائه شکایت پس از طلاق، حضانت فرزندان خود را در اختیار بگیرند.

ادامه

جهان, خبر, زنان, عربستان سعودی

نگرانی از وضعیت بازداشت شدگان مقابل وزارت کار

مرضیه امیری، دبیر روزنامه تعادل، یکی از بازداشت‌شدگان روز چهارشنبه، مراسم هشت مارس، روز جهانی زن در مقابل وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی است که در تماس تلفنی از وضعیت خود و سایر بازداشت شدگان خبر داد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان