گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

زلزله ۴.۷ ریشتری نهاوند را لرزاند/۱۰ نفر مجروح شدند

صبح امروز ساعت ۵ و ۳۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر شهرستان نهاوند را لرزاند که این زمین لرزه ۱۰ مجروح به همراه داشت.

 
صبح امروز ساعت ۵ و ۳۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر شهرستان نهاوند را لرزاند. ساعت ۵ و ۵۴ دقیقه نیز پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۱.۷ ریشتر دوباره نهاوند را به لرزه درآورد.

 

معاون فرماندار نهاوند در گفتگو با مهر اظهار داشت: مرکز لرزه نگاری کشور قدرت این زلزله را ۴.۷ ریشتر و ساعت آن را ۵:۳۴:۱۸ ثانیه در عمق ۲ کیلومتری نهاوند اعلام کرده است.

 

سیدرضا سلامتی گفت: شدت زمین‌لرزه به‌حدی بوده که درشهرهای اطراف نهاوند از جمله ملایر نیز احساس شده است.

 

وی افزود: تا کنون از خسارات احتمالی خبری گزارش نشده و ستاد بحران در فرمانداری نهاوند تشکیل شده است.

 

۰۹:۵۸ زلزله نهاوند تلفات جانی نداشت/به شایعات دامن زده نشود

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه زلزله نهاوند تلفات جانی درپی نداشته است، گفت: مردم از دامن زدن به هرگونه شایعه در فضای مجازی خودداری کنند.

 

عرفی که خود نیز درمنطقه حضور پیدا کرده است، گفت: هم اکنون تیم های ارزیاب و واکنش سریع در حال گشت زنی و سرکشی به روستاهای اطراف منطقه زلزله زده هستند.

 

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان افزود: تیم های عملیاتی و امداد و نجات شهرستانهای ملایر و تویسرکان (شهرستانهای هم مرز با شهرستان نهاوند) نیز به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

 

وی با یادآوری اینکه زلزله تلفات جانی درپی نداشته است از هم استانی‌ها به خصوص کسانیکه بستگان آنها در منطقه زلزله قرار دارند درخواست کرد: در صورت وقوع زمین لرزه یا پس لرزه های بعدی از دامن زدن به هرگونه شایعه در فضای مجازی خودداری کرده و باحفظ خونسردی از طریق رسانه های ملی یا کسب اطلاعات از ارگانهای مربوطه اخبار را پیگیری کنند.

 

۰۹:۱۳ خسارات زلزله در نهاوند

 

۰۹:۱۵ زلزله نهاوند ۱۰ مجروح برجای گذاشت

 

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: بر اثر وقوع زلزله در نهاوند ۱۰ نفر مجروح شدند.

 

حبیب معصومی در گفتگوی اختصاصی با مهر اظهارداشت: بر اثر وقوع زمین لرزه ۴.۷ ریشتری نهاوند ۱۰ نفر مجروح شدند.

 

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه از این تعداد ۴ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند، گفت: ۶ نفر همچنان بستری هستند.

 

معصومی کانون این زمین لرزه را روستای «جهان آباد» نهاوند اعلام کرد و با بیان اینکه مجروحان حادثه نیز عمدتا از این روستا هستند، گفت: این زمین لرزه موجب ترک خوردگی خانه‌های روستایی شده است.

 

۰۹:۰۱ زمین لرزه ۴.۷ ریشتری نهاوند در همدان احساس شد

 

زلزله صبح امروز نهاوند در همدان نیز احساس و موجب هراس شهروندان شد.

 

صبح امروز زلزله ای به قدرت ۴.۷ ریشتر نهاوند را لرزاند و پس از آن دومین و سومین پس لرزه با قدرت ۱.۷ ریشتر در ساعت ۵:۵۴ و در ساعت ۰۷:۰۰ باز هم نهاوند را لرزاند.

 

زلزله چهارم نیز با قدرت ۱.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری ساعت ۷:۱۴ نهاوند را لرزاند.

 

شدت این زمین لرزه به حدی نبوده که بتواند مشکلی در نهاوند به وجود آورد و خسارات جزئی برجای گذاشت اما وقوع آن در ملایر و همدان نیز احساس شده است.

 

۰۸:۴۷ کارشناسان پیگیر میزان خسارت احتمالی زلزله نهاوند هستند

 

فرماندار نهاوند گفت: تاکنون از میزان خسارت ناشی از زلزله ۴.۷ ریشتری در نهاوند گزارشی دریافت نشده و کارشناسان پیگیر این مسئله هستند.

 

کریم حمیدوند در گفتگو با خبرنگار افزود: تاکنون از میزان خسارت ناشی از زلزله ۴.۷ ریشتری در نهاوند گزارشی دریافت نشده و کارشناسان پیگیر این مسئله هستند.

 

وی گفت: کارشناسان مدیریت بحران فرمانداری و سایر نیروهای مستقر از جمله بخشداری مشغول پیگیری میزان خسارت های احتمالی ناشی از این حادثه هستند.

 

حمیدوند افزود: زلزله ای به قدرت ۴.۷ ریشتر ساعت ۵ و ۳۴ دقیقه صبح امروز نهاوند را لرزاند.

 

۰۸:۳۲ تیم‌های ارزیاب درحال سرکشی به روستاهای اطراف نهاوند هستند

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تیمهای ارزیاب درحال سرکشی به روستاهای اطراف منطقه زلزله زده(نهاوند) هستند.

 

بهروز کارخانه در گفتگو با مهر با بیان اینکه صبح امروز زلزله ای به قدرت ۴.۷ ریشتر نهاوند را لرزاند و تا این لحظه ۳ پس لرزه با قدرت بیش از یک و نیم ریشتر در این شهر رخ داده است، گفت: گزارشی مبنی خسارت جانی و یا مالی گزارش نشده است.

 

بهروز کارخانه گفت: هم اکنون تیم های ارزیاب و واکنش سریع به همراه معاون امداد جمعیت هلال احمر استان و رئیس شعبه هلال احمر نهاوند در حال گشت زنی و سرکشی به روستاهای اطراف منطقه زلزله زده هستند.

 

وی گفت: تیم های عملیاتی شهرستانهای ملایر و تویسرکان (شهرستانهای هم مرز با شهرستان نهاوند) در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

 

۰۸:۲۱ وقوع ۳ پس لرزه در نهاوند

 

پس از زلزله ۴.۷ ریشتری صبح امروز در نهاوند دومین و سومین پس لرزه با قدرت ۱.۷ ریشتر در ساعت ۵:۵۴ و در ساعت ۰۷:۰۰ باز هم نهاوند را لرزاند.

 

زلزله چهارم نیز با قدرت ۱.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری ساعت ۷:۱۴ نهاوند را لرزاند.

 

شهرستان نهاوند بر روی گسل زلزله قرار دارد و روزانه در برخی مناطق شهرستان همچون بخش «خزل» زلزله‌ها و لرزه‌های خفیفی رخ می‌دهد اما زلزله امروز نهاوند بزرگترین زمین لرزه طی سال جاری بوده است.

۰۸:۰۸ زلزله ملایر را لرزاند

 

مدیرکل ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری همدان گفت: همزمان با وقوع زلزله ‌ای به قدرت ۴.۷ ریشتر در نهاوند زلزله ای در ملایر به وقوع پیوست.

 

علیمردان طالبی در گفتگو با مهر با بیان اینکه صبح امروز زلزله ای به قدرت ۴.۷ ریشتر نهاوند را لرزاند، گفت: زلزله ای نیز در زمان وقوع این زمین لرزه در ساعت ۵ و ۳۴ دقیقه و ۱۳ ثانیه امروز در ملایر گزارش شد.

 

علیمردان طالبی افزود: این زمین لرزه در شرق شهرستان ملایر و در عمق کانونی هشت کیلومتری زمین رخ داده است.

 

وی اظهار داشت: طبق گزارش های دریافتی از فرمانداری شهرستان ملایر این زمین لرزه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.

 

۰۷:۵۰ ستاد بحران نهاوند به حالت آماده باش درآمد

 

فرماندار نهاوند از آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان در پی زلزله امروز نهاوند خبر داد.

 

کریم حمیدوند در گفتگو با مهر با اشاره به زلزله شدید ۴.۷ ریشتری صبح امروز در شهرستان نهاوند و پس لرزه ها و خسارات احتمالی در مناطق تحت تاثیر، تاکید کرد: مدیران کارگروه‌های مدیریت بحران ضمن اتخاذ تدابیر لازم تمام تیمهای عملیاتی تحت امر خود را در واحدهای شهرستانی به صورت آماده باش کامل قرار دهند و هماهنگی های لازم با فرمانداری و رئیس ستاد بحران شهرستان نهاوند جهت هرگونه اقدام لازم، صورت پذیرد.

 

حمیدوند گفت: نیروهای امدادی عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان، پس از وقوع زمین لرزه امروز (جمعه) به حالت آماده باش در آمده اند.

 

وی افزود: زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر ساعت ۵:۳۴:۱۸ ثانیه امروز (جمعه) شهرستان نهاوند را لرزاند.

 

فرماندار نهاوند گفت: تاکنون گزارشی از خسارت و تلفات ناشی از این زمین لرزه، به ستاد مدیریت بحران شهرستان ارسال نشده است.

 

کریم حمیدوند اظهار داشت: تمامی نیروهای عضو ستاد مدیریت بحران هم اکنون در آماده باش هستند و به محض دریافت گزارش، به محل اعزام خواهند شد.

 

وی یادآور شد: نهاوند روی گسل اصلی زلزله قرار دارد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر یکشنبه شب دهستان سیرچ در استان کرمان را لرزاند

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه به بزرگی ۵.۴ ریشتر یکشنبه اول مرداد ساعت ۲۲ و ۲ دقیقه و ۱۲ ثانیه رخ داد.   موقعیت مرکز زلزله ۳۰.۱۰ شمالی و ۵۷.۶۱ شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.   این زمین لرزه شهر کرمان را نیز لرزاند.   دهستان سیرچ از ... زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر یکشنبه شب دهستان سیرچ در استان کرمان را لرزاند

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

بزرگترین اسکله صیادی کشور در چنگال آتش/ ۱۲ شناور در آتش سوخت

بروز آتش‌سوزی در بزرگترین اسکله صیادی کشور و در بندر «دیر» باعث شد تا ۱۲ شناور در اسکله طعمه حریق شود و در حال حاضر آسمان دیر را دود سیاه فرا گرفته است.   یکی از لنج‌های صیادی بزرگترین بندر صیادی کشور بعداز ظهر جمعه آتش گرفت و همراهی باد نیز موجب شد تا آتش ... بزرگترین اسکله صیادی کشور در چنگال آتش/ ۱۲ شناور در آتش سوخت

ادامه

ایران, خبر, کارگری, محیط زیست

بحران آب در استان بوشهر

به تازگی در یکی از تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی برای نشان دادن شدت بحران آب در کشور به دستگاه فروش آب در استان بوشهر اشاره شده که این دستگاه یاد آور پمپ بنزین و فروش سهمیه بندی شده آب است.   بیاتی معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این خصوص ... بحران آب در استان بوشهر

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

رد پای ۲۰۰ دایناسور پردار در ایران اثبات شد

خبر کشف رد پای دایناسور دو پا در ارتفاعات البرز که ابتدا در روزنامه «مردم» چین و سپس در رسانه‌های داخلی منتشر شد بسیاری از مردم را شگفت‌زده کرد. این رد پاها مربوط به نوعی از دایناسورها موسوم به پیراپرنده‌ها است که قدمت آنها به ۱۷۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد.   «ایران» با این مقدمه ... رد پای ۲۰۰ دایناسور پردار در ایران اثبات شد

ادامه

ایران, جهان, خبر, محیط زیست