بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

رییس اسبق پارلمان گرجستان: اقدام نسنجیده ساکاشویلی موجب جنگ با روسیه شد

رییس اسبق پارلمان گرجستان گفت: ‘میخائیل ساکاشویلی’ رییس جمهوری پیشین گرجستان به دلیل اقدام نسنجیده و غیر مسوولانه، مسئول حمله این کشور به اوستیای جنوبی روسیه در اوت ۲۰۰۸( مرداد/ شهریور ۸۷) است و باید مجازات شود.

 

به گزارش پایگاه خبری’ اینترپرس نیوز ‘ گرجستان، ‘نینو بورجانادزه’ افزود: ساکاشویلی در رابطه با به راه انداختن جنگ علیه منطقه اوستیای جنوبی باید مجازات شود زیرا اقدام احمقانه وی باعث فاجعه برای مردم و دولت گرجستان شد.

 

در روزهای اخیر برنامه های مختلف در رابطه با دهمین سالگرد جنگ گرجستان و روسیه که بر اثر آن نیروهای روسی تا چند کیلومتری شهر تفلیس رسیدند، در گرجستان برگزار می شود .

 

در این ارتباط وزیران امور خارجه برخی کشورها از جمله لهستان ، اوکراین و لیتوانی برای حضور در این برنامه ها وارد تفلیس شدند.

 

بورجانادزه گفت :

 

بورجانادزه تصریح کرد : ما اگر چه خواهان برقراری روابط با آبخازها و اوستینها ساکنان مناطق آبخازی و اوستیای جنوبی هستیم آنها باید توجه کنند هرگونه خرابکاری و اشتباه فجیع قابل مجازات است و در این صورت برقرای پل اعتماد میان طرفها امکان پذیر خواهد بود.

 

وی گفت : به همین خاطر از مسوولان دولت فعلی گرجستان خواستم تا در راستای برقراری عدالت ساکاشویلی محاکمه شود.

 

رییس اسبق پارلمان گرجستان خاطر نشان کرد : آمریکا در آن دوره ساکاشویلی را برای آغاز جنگ علیه اوستیای جنوبی تحریک کرد و رییس جمهوری وقت کشور ما عقیده داشت که آمریکا از وی در این جنگ علیه روسها حمایت خواهد کرد .

 

بورجانادزده افزود: نتیجه وحشتناک این جنگ آن بود که پس از آن فاجعه ما نتوانستیم به پیشرفتی در حل مناقشه اوستیای جنوبی نایل شویم .

 

با حمله نیروهای گرجستان در اوت ۲۰۰۸ به اوستیای جنوبی روسیه به دفاع از این منطقه جدایی طلب از دولت مرکزی تفلیس ، برخواست . روسیه پس از این جنگ استقلال آبخازی و اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخت و دولت تفلیس نیز در برابر این اقدام روابط دیپلماتیک با مسکو قطع کرد .

 

آبخازی و اوستیای جنوبی بعنوان دو منطقه خودمختار در قلمروی گرجستان پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ (۱۳۷۰) جدای خود از دولت مرکزی تفلیس را اعلام کردند.

 

درگیری های نظامی سال ۱۹۹۲ میلادی میان نیروهای گرجستان و آبخازی و اوستیای جنوبی منجر به خروج این دو منطقه جدای طلب از کنترل دولت مرکزی تفلیس شد .

ایرنا

پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی از سوی پوتین برای حل درگیری‌های شرق اوکراین

خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرد، ولادیمیر پوتین در دیدارش با دونالد ترامپ پیشنهاد برگزاری یک همه‌پرسی را برای حل درگیری شرق اوکراین مطرح کرده است.   به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نشستی پشت درهای بسته با سفرای ارشد در مسکو ایده این همه‌پرسی را مطرح کرده است.   گزارش شده که ترامپ ... پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی از سوی پوتین برای حل درگیری‌های شرق اوکراین

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه

انتشار اسناد جدیدی در رابطه با ترور دکتر قاسملو

بنابر اسناد منتشر شده‌ای از سوی آژانس خبررسانی کُردپا، واقعیات تازه‌ای در رابطه با هویت تروریست‌هایی که دکتر قاسملو را در وین ترور کرده‌اند و نیز واکنش شرم‌آور مسئولان وقت دولت اتریش در قبال این ترور، افشا می‌شود.

ادامه

اتریش, ایران, تروریسم, جهان, خبر

نماینده پارلمان اوکراین، آمریکا را عامل تیرگی روابط کشورش با روسیه نامید

نماینده پارلمان اوکراین می‌گوید، هدف آمریکا از ابتدا ایجاد اختلاف در روابط اوکراین با روسیه و بروز جنگ فرهنگی در داخل این کشور بود و اکنون کی‌یف باید سیاست مستقلی را در پیش بگیرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه