استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

رئیس‌جمهور جمهوری کنگو: همکاری چین و آفریقا فرصت‌های توسعه برای آفریقا فراهم آورده است

«دنیس ساسو نِگِسو» رئیس‌جمهور جمهوری کنگو که تا کنون ۱۶ بار به چین سفر کرده، اخیر به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط رسمی چین و جمهوری کنگو در گفت‌وگوی اختصاسی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» با تکذیب اتهام‌زنی بی‌اساس «استعمارگری جدید» اعلام کرد که همکاری چین و آفریقا یعنی قاره‌ای که حدود ۶۰۰ میلیون ... رئیس‌جمهور جمهوری کنگو: همکاری چین و آفریقا فرصت‌های توسعه برای آفریقا فراهم آورده است

ادامه

آفریفای مرکزی, استعمار, چین, شرق آسیا, کشاورزی, کنگو, گزارش

گفتگوی سران چین و آنگولا

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر جمعه در تالار بزرگ مردم در پکن با جوائو لورنسو رئیس جمهور آنگولا که برای یک دیدار رسمی در چین به سر می برد، گفتگو کرد. سران دو کشور اعلام کردند که روابط چین و آنگولا را به روابط مشارکتی و راهبردی جامع ارتقا خواهند ... گفتگوی سران چین و آنگولا

ادامه

آنگولا, اقتصادی, جنوب آفریقا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی

حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

یک مقام نظامی تایوان حضور نیروهای نظامی آمریکا در این جزیره را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «چیو کوچنگ» رییس سازمان دفاعی اعلام کرد که نیروهای نظامی ویژه آمریکا در برخی از نقاط تایوان مستقر هستند. این مقام دفاعی تایوان افزود که نیروهای نظامی آمریکایی در حال آموزش نیروهای تایوانی ... حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آمادگی این کشور برای جنگ هسته‌ای، خواستار کمک تمامی طرفین شد تا به طور مشترک، به کاهش تنش‌های هسته‌ای کمک کنند. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال ... واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

ادامه

امنیتی, تحلیل, تنش‌زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ریاکاری حقوق بشری کاخ سفید؛ از خیابان‌های آمریکا تا اویغورهای چین

اگر قرار باشد واشنگتن عدالت جو و نگران حقوق بشر دیگران باشد، باید عمیقا به اقداماتی که علیه غیر نظامیان در افغانستان، عراق و سوریه در طول این سال‌ها انجام داده، فکر کنیم.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) لایحه «قانون سیاست حقوق بشر اویغورها» را امضا و آن را رسما به قانون تبدیل کرد. بر اساس این قانون برخی مقامات چین مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

 

اما اساسا آمریکا چرا باید نگران حقوق بشر در کشوری دیگر باشد؟ آیا حقیقتا آمریکا آن قدر به دنبال عدالت است که برای دفاع از حقوق بشر اویغورها از ناراحت کردن بزرگ ترین شریک تجاری خود (چین) که البته با آن وارد دعوای تجاری هم شده است، دریغ نمی کند؟

 

اگر قرار باشد واشنگتن عدالت جو و نگران حقوق بشر دیگران باشد، باید عمیقا به اقداماتی که علیه غیر نظامیان در افغانستان، عراق و سوریه در طول این سال ها انجام داده، فکر کنیم.

 

اگر دولت آمریکا واقعا به دنبال عدالت است پس به بلاهایی که بر سر سیاهپوستان و معترضان تبعیض نژادی آورده هم باید فکر کنیم. به رسوایی حقوق بشری ایالات متحده در زندان گوانتانامو هم فکر کنیم.

 

درباره این تامل کنید که چرا از یک سو به طور مداوم از نظام سیاسی ایران انتقاد می کند و آن را تحت فشار قرار می دهد اما از سوی دیگر با آن همه کشورهای شاهنشاهی که برخی ها نظام مشروطه هم ندارد و قدرت واقعا در انحصار یک خانواده سلطنتی قرار دارد، متحد نزدیک و صمیمی است؟

 

بگذارید دقیقتر نگاه کنیم؛ چرا آمریکا از «دالایی لاما» که به دنبال احیای نظام برده داری در تبت بوده و از جدایی طلبان «شین جیانگ» که هزاران حمله تروریستی را انجام داده و عمدا به صورت سازمان یافته مردم بی گناه را کشته اند حمایت و دفاع می کند؟ به نظر شما، آمریکا که حالا لایحه قانون سیاست حقوق بشر ایغورها را تصویب کرد، واقعا به دنبال تحقق عدالت است؟ این را هم فراموش نکنیم که ایالات متحده خیلی وقت است از شورای حقوق بشر سازمان ملل هم خارج شده است.

 

با کمی تأمل می توان به راحتی به جواب سوالات بالا رسید. آمریکا از نگرانی دروغین خود برای اوضاع حقوق بشر اویغورها تنها یک هدف دارد و آن هم منحرف کردن توجه افکار عمومی شهروندان خود از اوضاع وخیم داخلی ناشی از تظاهرات ضد نژادپرستی است. منحرف کردن توجه مردم از مشکلات داخلی حیله متعارف سیاستبازان غربی و آین آسانترین و کم هزینه ترین و موثرترین راه نجات سیاستبازان از زیر فشارهای داخلی است.

 

شاید بگویید مهم نیست آمریکایی ها به چی دلیل این قانون را تصویب کردند، مهم این است که حقوق بشر اویغورها نقض نمی شود. نه، این حقیقت ندارد. نیازی نیست ثابت کنیم این حقیقت ندارد زیرا چیزی که وجود ندارد، قابل اثبات هم نیست.

 

در واقع وظیفه آنهایی که مدعی ظلم علیه اویغورها و وجود کمپ اجباری در شین جیانگ هستند این است که مدارک قانع کننده ارائه کنند و به گویند ادعای آنها حقیقت دارد.

 

اگر به سناریوها و داستان های خیالی در شکبه های اجتماعی “مدارک قانع کننده” می گویید، حرفی باقی نمی ماند، جز این جمله طلایی که باید گفت “این همان ظرفیت موجود در افکار عمومی است که می توان برای دروغ‌پردازی و سیاهنمایی از آن استفاده کرد.”

 

از سال ۱۹۹۰ تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، هزاران حادثه تروریستی در شین جیانگ رخ داده است. مسایل مربوط به شین جیانگ به هیچ وجه قومی، مذهبی و حقوق بشری نیست بلکه ضدیت با خشونت، تروریسم و تجزیه طلبی است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت در باره مرحله جدید و خطرناک کرونا

رییس سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: «جهان در یک مرحله جدید و خطرناک قرار گرفته است. قابل درک است که بسیاری از شهروندان از محبوس شدن در منازل خود خسته شده‌اند؛ اما ویروس هنوز هم با سرعت زیادی در حال شیوع است.»

ادامه

اتریش, اروپا, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, دانمارک, سازمان بهداشت جهانی, سوئد, شرق آسیا, هلند

سطح تاثیر پادتن مبتلایان به کرونا دوام چندانی ندارد

یک مطالعه جدید نشان داده است سطح تاثیر آنتی‌بادی بیماران مبتلا به کرونا، تنها دو تا سه ماه دوام می‌آورد و این میزان به ویژه در میان افراد مبتلایی که علائم شدید بیماری را بروز نداده‌اند کمتر است. آنتی‌بادی یا پادتن نوعی پروتئین است که در مقابله با ویروس یا باکتری در دستگاه ایمنی بدن تولید ... سطح تاثیر پادتن مبتلایان به کرونا دوام چندانی ندارد

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, مقاله

چین: آزمایش‌های واکسن کرونا وارد مرحله نهایی شد

محققان چینی اعلام کردند سه واکسن از پنج واکسن ویروس کرونا که در این کشور در دست تولید است، دو مرحله از سه مرحله آزمایش‌های بالینی را طی کرده و اکنون وارد مرحله نهایی شده است.

ادامه

افریقا, جهان, چین, خبر, دانش, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا

واکنش چین به دخالت آمریکا و گروه ۷ در امور داخلی این کشور

چین امروز پنجشنبه همزمان به امضای مصوبه کنگره آمریکا توسط دونالد ترامپ رییس‌جمهوری این کشور برای تحریم مقام‌های پکن و همچنین بیانیه مشترک اعضای گروه هفت که در آن خواستار بازنگری در «لایحه امنیتی هنگ‌کنگ» شده بودند واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, تجزیه‌طلبی, تروریسم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

شی‌جین پینگ؛ مردم آفریقا اولین مصرف‌کنندگان واکسن کرونا خواهند بود

«شی‌جین پینگ» رئیس جمهور چین امروز ۱۷ ژوئن/۲۸ خرداد در اجلاس فوق العاده چین و آفریقا با محور اتحاد علیه ویروس کووید-۱۹ که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به دوره حساس مبارزه جهان علیه ویروس کرونا، به بحث درباره واکنش های مشترک چین و آفریقا در مهار این ویروس و تجدید و احیای ... شی‌جین پینگ؛ مردم آفریقا اولین مصرف‌کنندگان واکسن کرونا خواهند بود

ادامه

افریقا, افریقای جنوبی, جهان, چین, شرق آسیا, همبستگی